צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעות ביטוח לאומי קורונה

להאזנה:

 

כשאר מדובר על תביעות ביטוח לאומי קורונה חשוב להבחין בין סוגי התביעות שניתן להגיש. חולי קורונה שחלו ונעדרו מעבודתם עקב הידבקות בקורונה זכאים לתשלום דמי מחלה בהתאם לימי המחלה הצבורים. ניתן להגיש תביעות לביטוח לאומי גם כאשר ההידבקות בקורונה התרחשה במקום העבודה והדבר מוגדר בתור תאונת עבודה. סוג תביעה נוסף הוא לקצבת נכות ללונג קוביד בפגיעה מתמשכת לאחר ההחלמה.

 

דמי פגיעה מהביטוח הלאומי

עובדים שכירים או עצמאים שחלו בקורונה כתוצאה מחשיפה לחולה אחר במקום עבודתם והידבקות ממנו, עשויים להיות מוכרים כנפגעי עבודה ולקבל מביטוח הלאומי את כלל הזכויות המגיעות לנפגעי עבודה. מדובר בין היתר על אנשי צוות רפואי שנדבקו במהלך עבודתם בבתי החולים וקופות החולים, עובדי הוראה שנדבקו במוסדות החינוך, נהגים בתחבורה הציבורית שנדבקו במסגרת עבודתם וכן הלאה.

גם כל עובד אחר אשר נדבק תוך כדי ועקב עבודתו מחולה אחר עשוי להיות זכאי שהדבר יוגדר כתאונת עבודה ולאחר הגשת תביעת ביטוח לאומי קורונה ניתן לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. דמי פגיעה ניתן לקבל למקסימום 90 יום כאשר בדרך כלל בקורונה לא מדובר על תקופות כה ממושכות מלבד במקרים של מה שמכונה פוסט קוביד או לונג קוביד.

תביעות ביטוח לאומי קורונה
תביעות ביטוח לאומי קורונה

גובה דמי הפגיעה

סכום דמי הפגיעה כבכל תאונות עבודה עומד על 75%  מההכנסה היומית החייבת בדמי ביטוח של העובד ברבעון  טרם המועד שבו נדבק בקורונה ונאלץ לחדול מעבודתו. קיימת תקרה לסכום דמי הפגיעה ליום כפי שזו מתעדכנת על ידי הביטוח הלאומי. באופן עקרוני ניתן לתבוע דמי פגיעה עד לשנה ממועד ההידבקות אך מומלץ להגיש את התביעה בסמוך ככל שניתן לאירוע.

 

גמלת נכות מעבודה על לונג קוביד

מיעוט מקרב חולי קורונה עתידיים לסבול מתסמינים שונים גם לאחר שהם אינם חולים פעילים. התופעה מכונה לונג קוביד או פוסט קורונה מתמשכת ורמת הפגיעה משתנה מאדם לאדם. התסמינים של תופעה זו כוללים כאבי שרירים, כאבי מפרקים, עייפות, פגיעה מתמשכת בחושי הריח והטעם, פגיעה בזיכרון וביכולת הקשב, כאבים בגרון, בחזה, בראש ובאוזניים.

תסמינים נוספים הם סחרחורות, נשירת שיער, דפיקות לב מואצות ועוד. כאשר עובדים אינם מסוגלים לחזור לעבודתם עקב לונג קוביד והם נדבקו במחלה במקום עבודתו עליהם להגיש תביעות ביטוח לאומי קורונה לגמלת נכות מעבודה.

הזכאות מתחילה לאחר מיצוי 90 הימים של דמי הפגיעה ולמי שנותרה נכות של 9%  ומעלה. גמלת נכות מעבודה ניתנת בשיעורים שונים בהתאם להיקף הפגיעה והיא יכולה להינתן באופן זמני או קבוע בהתאם למצבו של העובד.

 

קצבת נכות כללית עקב לונג קוביד

ניתן להגיש תביעות ביטוח לאומי קורונה עבור גמלת נכות כללית כאשר מדובר במי שסובל מלונג קוביד אך נדבק במחלה שלא במקום העבודה. על מנת להיות זכאים לקצבת נכות כללית יש צורך שדרגת אי הכושר תהיה כזו המזכה בקצבה. לשם כך יש צורך בנכות רפואית בשיעור של 60% לכל הפחות ולחילופין של 40% במידה וליקוי אחד עומד על שיעור של לפחות  25%.

תביעות ביטוח לאומי קורונה לגמלת נכות כללית יש להגיש למוסד לביטוח לאומי תוך צירוף של כלל המסמכים הרלוונטיים לרבות לגבי תסמיני לונג קוביד, אישורים רפואיים על ההידבקות במחלה ואישורים על עבודה וגובה הכנסות.

 

תביעה בשל אובדן כושר עבודה

במסגרת קרן הפנסיה וביטוח המנהלים קיים רכיב של אובדן כושר עבודה. מי שסובל מלונג קוביד וחווה כתוצאה מכך ירידה משמעותית בכושר העבודה שלו עשויי להיות זכאי לקצבה חודשית. במסגרת קרן הפנסיה, הביטוח לרוב יספק כיסוי רק לאובדן מוחלט של כושר העבודה ולא תמיד מצב של לונג קוביד נופל תחת הגדרה זו.

במקרים רבים בביטוח מנהלים קיים רכיב לאובדן כושרבמקצוע הספציפי של המבוטח ואז הכיסוי של תביעת גמלה במקרה של לונג קוביד עשוי להיות משמעותי יותר.

 

רשלנות רפואית קורונה

מלבד הגשת תביעת ביטוח לאומי קורונה ישנם מצבים שעשויים להצדיק הגשת תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצויים כשאר נגרמו למטופל נזקים בעקבות הרשלנות. כיום טרם ניתנו פסקי דין המסדירים את נושא הרשלנות הרפואית בתחום של טיפול בקורונה אך ניתן להחיל על כל מקרה את יסודות עילת הרשלנות הרפואית ולהגיש תביעה בהתאם לדין הקים.

בתחום של רשלנות רפואית מקובל להבדיל בין רשלנות באבחון לרשלנות בטיפול. כשאר מדובר בקורונה שני הדברים עשויים להיות רלוונטיים להצדקת פיצויים בגין רשלנות. מבחינת רשלנות באבחון הדבר יכול להצדיק פיצויי נזיקין במידה וסיכויי החלמתו של החולה נפגעו כתוצאה מהאבחון המאוחר.

 

רשלנות בטיפול בקורונה

האתגר בהגשת תביעה עקב רשלנות בטיפול בקורונה נובע מכך שמדובר במחלה שיחסית לא מוכרת וקשה להוכיח את הסטייה מהפרקטיקה המקובלת כמו בתחומים אחרים בהם הטיפול מוכר וידוע. בהקשר זה חריגה או סטייה מהנורמות עשויה להיות אי קיום הוראות ברורות של משרד הבריאות לגבי מתן טיפול תרופתי זה או אחר וכן הלאה.

 

סיכום תביעות ביטוח לאומי קורונה

לסיכום, במאמר זה עסקנו בנושא של תביעות ביטוח לאומי קורונה בהרחבה. כפי שציינו, ניתן לתבוע מביטוח לאומי דמי פגיעה, נכות מעבודה ונכות כללית. ניתן גם לתבוע מחברת הפנסיה על אובד כושר עבודה ובמקרה של רשלנות פיצויי נזיקין מהגורם הרשלני.

לאחרונה נראה שהקורונה הפכה להיות חלק משגרת החיים. הדבר עשויי להשפיע על המערכת המשפטית כאשר ניתן לצפות לתביעות רשלנות רפואית עם התבססות של הפרקטיות המקובלות בתחום עבור האבחון והטיפול. ניתן לצפות גם לתביעות נזיקין כנגד מעסיקים שלא דאגו לעובדיהם לאחר הדבקה במקום העבודה.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית

במידה ואתם סבורים כי המקרה שלכם מצדיק הגשת תביעת רשלנות רפואית בגין רשלנות רפואית בטיפול בקורונה כדאי לכם להכיר את משרד עו"ד דוד פייל המתמחה בנושא. למשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתביעות רשלנות רפואית וכבר זכה עבור לקוחותיו בפיצוים של מאות מיליוני שקלים. היועצים הרפואיים של המשרד ומעל ל-40 עורכי הדין המנוסים שלנו ישמחו לעמוד לשירותכם.

כלל וכלל לא. התביעה שמגיש העובד לאחר הידבקות מקורונה במקום העבודה אינה מול המעסיק אלא מול הביטוח לאומי. למעסיק אין כל צד בהליך מלבד אישור עצם פרטי האירוע. המעסיק אמור לשמוח שהעובד ממצה את זכויותיו מול הביטוח הלאומי.

כאשר העובד נדבק במקום העבודה עדיף לו להגדיר את המחלה כתאונת עבודה ולא להשתמש בימי המחלה אותם הוא צבר. ההכרה בחולי קורונה כנפגעי עבודה מאפשרת לקבל תשלום על ימים אלו באמצעות דמי פגיעה מביטוח לאומי מלי להשתמש בימי המחלה.

ניתן להגיש תביעת אובדן כושר עבודה לחברת הביטוח הפרטית במידה ואתם מחזיקים בפוליסת אובדן כושר עבודה. התנאי לפיצוי במרבית הפוליסות הללו הוא ששיעור אובדן הכושר יעמוד על 75% ומעלה. 

בכל מקרה של פגיעה ביכולת ההשתכרות עקב מחלת הקורונה מומלץ ליצור קשר עם עורך דין העוסק בתחום על מנת למצות את הזכויות, הן מול ביטוח לאומי והן מול חברות הפנסיה והביטוח. עורך הדין יידע את מי לתבוע וכיצד למקסם את היקפי הפיצוי.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם