צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

כל מה שצריך לדעת על תביעת ביטוח בית ספר

להאזנה:

 

במסגרת חוק לימוד חובה נקבע מנגנון פיצויים לתלמידים שנפגעו במסגרות החינוכיות וההורים מחויבים בתשלום שנתי עבור ביטוח תאונות אישיות. מדובר בפוליסה קבוצתית שרוכשת הרשות המקומית והוא חל על כלל המסגרות החינוכיות שבאחריות הרשות לרבות גני הילדים העירוניים ובתי הספר. במאמר זה נעסוק בנושא של הגשת תביעת ביטוח בית ספר בהרחבה.

 

המצבים אותם הביטוח מכסה

ביטוח תאונות אישיות מזכה בפיצויים במקרה שהתלמיד יסבול מנכות זמנית או קבועה כתוצאה מכל תאונה המוגדרת כאירוע ביטוחי בפוליסה. במסגרת הכיסוי הורי התלמיד יהיו זכאים לפיצוי גם כאשר התאונה הסתיימה במות הילד. על מנת שהפגיעות יזכו בפיצוי אין צורך שהאירוע הביטוחי יתרחש בתוך המוסד החינוכי או בשעות הפעילות של בית הספר.

ניתן להגיש תביעת ביטוח בית ספר גם כאשר הילד נפגע באירוע שכלל אינו קשור למוסד החינוכי כל עוד האירוע נופל תחת ההגדרות של מקרה מזכה בפוליסה. עם זאת ישנם תאונות שהוחרגו מביטוח זה לרבות פגיעה בתאונת עבודה, פגיעה מפעולת איבה ופגיעה בתאונת דרכים גם אם זו אירעה בעת נסיעה לבית ספר או ממנו בהסעה של המוסד החינוכי או במהלך טיול של הבית ספר.

 

גובה והיקף הפיצוי

סכום הפיצויים שיינתן לאחר תביעת ביטוח בית ספר תלוי בהיקף הפגיעה ובחומרתה. הסכום נקבע בהתאם לדרגת הנכות ונכות זמנית תזכה בסכום נמוך יותר מאשר נכות קבועה. גובה הפיצוי בגין נכות זמנית ייגזר ממספר הימים שהילד מרותק למיטה, מספר ימי האשפוז בבית החולים וההוצאות הרפואיות שההורים ישלמו מכיסם.

על מנת לקבל פיצויים במסגרת תביעת ביטוח בית ספר אין צורך להידרש לנושא של מי אחראי לאירוע ואם מאן דהו התרשל בתפקידו. גם כאשר התלמיד אחראי לתאונה הדבר אינו פוגע בזכאות לפיצויים שהפוליסה מזכה.

כפי שציינו, סכמי הפיצויים תלויים בכיסוי שנקבע בכל פוליסה. במרבית המקרים, נכות בשיעור של 100% מזכה בפיצוי של 300 אלף ₪. במקרה של מוות בדרך כלל ההורים יהיו זכאים לפיצוי של 140 אלף ₪. במקרה של נכות צמיתה של 50% לרוב הפיצוי יהיה בסכום של 175 אלף ₪.

כל מה שצריך לדעת על תביעת ביטוח בית ספר
כל מה שצריך לדעת על תביעת ביטוח בית ספר

התיישנות תביעת ביטוח בית ספר

תקופת ההתיישנות להגשת תביעת ביטוח בית ספר עומדת על 3 שנים מיום האירוע בדומה לתביעות ביטוח אחרות. מכיוון שמדובר בקטינים, כאשר הורי הקטין לא תבעו בעבר, הקטין זכאי להגיש תביעה עם הגיעו לגיל 18. תקופת ההתיישנות בת 3 השנים למעשה תסתיים עם הגיעו לגיל 21. במקרים בהם נזקי התאונה התגלו שלא מיד לאחר האירוע הדבר עשוי להוביל לכך שההתיישנות בת 3 השנים תחל במועד גילוי הנזקים.

 

הגשת התביעה בפועל

על מנת להגיש תביעת ביטוח בית ספר יש לדווח למזכירות המוסד החינוכי על התאונה ולבקש לקבל את הפוליסה וטופס התביעה של חברת הביטוח. ניתן להגיש את התביעה באופן עצמאי אך מומלץ לעשות זאת באמצעות עורך דין מנוסה כגון, עורך דין דוד פייל על מנת למקסם את סכום הפיצויים. הליווי המשפטי יכול לסייע מול התנהלות כוחנית מצדה של חברת הביטוח ולהוביל לקבלה מהירה יותר של הפיצויים.

 

מסמכים נדרשים לתביעה

בעת הגשת תביעת ביטוח בית ספר יש צורך לצרף מסמכים שונים בהתאם למפורט בטופס התביעה. בין היתר יש צורך באישור לימודים מהמוסד החינוכי ואישור על ההיעדרות מהלימודים בעקבות התאונה. יש לצרף גם מסמכים רשמיים הנוגעים לאירוע לרבות מהמשטרה וכוחות ההצלה וכתב ויתור על סודיות רפואית.

יש גם להגיש את כל המסמכים הרפואיים בנוגע לטיפול בילד ואת הקבלות עבור ההוצאות השונות. לתביעה יש לצרף צילום תעודות זהות של הורי התלמיד עם הספח בו מופיעים פרטי הילד. כאשר התביעה מוגשת באמצעות עורך דין צריך לכלול ייפוי כוח עבורו.

 

תביעת המוסד החינוכי או הרשות המקומית

במקרה שהתאונה אירעה בשטחי המוסד החינוכי או במסגרת פעילות חינוכית של בית הספר גם שלא בשטחי המוסד לעיתים תהיה הצדקה לתבוע גורמים נוספים מלבד חברת הביטוח. כאשר האירוע היה יכול להימנע לו הצוות החינוכי היה נוקט באמצעים הנדרשים לשם שמירה על בטיחות התלמידים כמצופה ממנו ניתן יהיה לתבוע פיצויי בשל רשלנות בטיפול החינוכי.

 

הפרה של חובת הזהירות

תביעה בגין רשלנות שהובילה לפגיעה בתלמיד יש להגיש במידה וניתן להוכיח שהאירוע נגרם בשל הפרה של חובת הזהירות המוגברת של המוסד החינוכי או הרשות המקומית כלפי התלמידים. תביעת רשלנות מומלץ להגיש כאשר התאונה נגרמה בשל ליקוי בטיחותי כגון, מתקן לא תקין או כאשר האירוע נגרם עקב רשלנות של הצוות למשל חוסר בפיקוח של אנשי צוות בשעת ההפסקה.

 

האחריות להתרחשות התאונה

בתביעת נזיקין כנגד המוסד החינוכי או הרשות המקומית, התובע נדרש להוכיח את האחריות של הנתבע לתאונה. במידה והאחריות מוכחת בהליך המשפטי ניתן לקבל פיצויים בגין הוצאות רפואיות, הפסד עקב אובדן כושר השתכרות עתידי כמו גם, פיצוי בגין הכאב והסבל שנגרם לתלמיד ולמשפחתו בעקבות הרשלנות והתאונה.

 

סיכום תביעת ביטוח בית ספר

לסיכום, במאמר זה דנו בנושא של תביעת ביטוח בית ספר בהרחבה. כפי שציינו, פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים מקנה זכאות לפיצוי עבור נזקים גופניים שנגרמו כתוצאה מתאונה המוגדרת כאירוע מזכה לפי תנאי הפוליסה. כאשר מדובר באירוע שנגרם בשל רשלנות ניתן לתבוע הן את חברת הביטוח והן את הגורם שהתרשל במקביל.

 

ליווי משפטי בתביעת פיצויים

במידה ואתם מנסים להבין את מי לתבוע לאחר שילדכם נפגע בבית ספר הגעתם למקום הנכון. משרד עורכי דין דוד פייל מתמחה מזה למעלה מ-20 שנה בתחום של תביעות חברות ביטוח וגופים גדולים כמו בתי חולים ורשויות מקומיות. למשרד רזומה של הצלחה בתחום וכבר השיג פיצויים משמעותיים למיוצגים רבים בגין רשלנות רפואית ורשלנות במוסדות חינוכיים.

הביטוח תקף בכל ימות השנה לרבות בימי חופשה ובעת שהילדים מחוץ לתחומי המוסד החינוכי. הכיסוי של ביטוח זה כולל גם את הורי התלמידים בעת שאלו נוטלים חלק בפעילות של המוסד החינוכי.

הדבר תלוי באופן הפגיעה ובנסיבות הספציפיות של האירוע. בכל מקרה ניתן לתבוע את חברת הביטוח שמספקת ביטוח תאונות אישיות למוסד החינוכי. לעיתים ניתן גם להגיש תביעת רשלנות כנגד בית הספר או הרשות המקומית. בנוסף ניתן לתבוע קצבה מביטוח לאומי ופיצויים על בסיס פוליסות ביטוח פרטיות במידה וישנן כאלה.

מיד לאחר האירוע יש לקחת את הילד לטיפול רפואי במרפאה מסודרת. חשוב לשמור את כל המסמכים הרפואיים הן מהטיפול הראשוני והן מטיפולי ההמשך. יש לשמור את הקבלות השונות של כל הוצאה כספית הקשורה באירוע. יש לתעד את מקום התאונה ולקחת פרטים של עדים ומעורבים.

כאשר מדובר על פגיעה בתאונת דרכים יש להגיש תביעה מחברת ביטוח החובה של הרכב ולא מחברת הביטוח של פוליסת תאונות אישיות. לא ניתן לתבוע גם כאשר הילד נפגע בפעולת איבה ויש לתבוע את הביטוח הלאומי.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם