צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת ביטוח ורשלנות רפואית בגין נפילה בבית חולים

להאזנה:

 

נפילה בבית החולים עלולה להתרחש לכל אדם הנמצא בבית החולים, ויכולה לגרום לנזקים לא מעטים. לעיתים הנפילות מתרחשות כתוצאה מרשלנותו של בית החולים וניתן לתבוע תביעת ביטוח את בית החולים בו התרחשה הנפילה.

 

מדוע וכיצד מתרחשות נפילות בבתי חולים?

נפילה בבית חולים אינה פגיעה נדירה, והיא נחשבת למעשה לאחת הפגיעות השכיחות ביותר המתרחשות במהלך טיפולים רפואיים בבתי חולים. בפרט, נפילה בבית חולים שכיחה ביותר במסגרת אשפוז במחלקות בתי החולים. על אף שלא ניתן לדעת בוודאות מה הסיבה לכל נפילה בבתי החולים, נדמה כי הסיבה העיקרית לנפילות בבית החולים די ברורה – המטופל נמצא במצב חלש פיזית, כאשר הוא מצוי באזור אשר אינו מוכר לו.

לעיתים קרובות מדובר במטופל אשר לא מזמן עבר ניתוח קשה, או יתכן שהוא עובר טיפוליים המשפיעים על המערכת החיסונית, וכל אלו יכולים להשפיע על ההכרה של המטופל ועלולים לגרום לו לנפילות בבית החולים.

ככלל, אנשים מבוגרים מצויים בקבוצת סיכון גבוהה יותר בכל הנוגע לנפילות בבית חולים ולנזקים הנגרמים כתוצאה מנפילות בבתי החולים. זאת, מאחר שהמצב הגופני של אנשים מבוגרים המאושפזים בביתי החולים אינו במיטבו (בלשון המעטה), ולכן כל נפילה קלה עלולה לגרום לנזקים חמורים בהשוואה לנזקים שיגרמו נפילות של אנשים צעירים.

נוסף על כך, פגיעות גוף של אנשים מבוגרים נוטות להחלים באיטיות יחסית, כך למשל – לשברים של מבוגרים לוקח זמן רב להתאחות, ולכן אנשים מבוגרים נמצאים בסיכון לנפילות שיגרמו לתוצאות קשות.

תביעת ביטוח ורשלנות רפואית בגין נפילה בבית חולים
תביעת ביטוח ורשלנות רפואית בגין נפילה בבית חולים

מתי נייחס אחריות לצוות הרפואי ובית החולים?

ככלל, כל בית חולים אמון על שלום המטופלים שנמצאים תחת חסותו. האחריות שמוטלת על בית החולים, מתחלקת לשני מישורים – במישור הראשון, מוטלת על בית החולים אחריות למתן טיפול רפואי איכותי ומקצועי בהתאם לסטנדרט הרפואי הקיים בעולם הרפואה. במישור השני, על בית החולים אחריות לדאוג לשלום מטופליו באופן של מניעת נפילות ותאונות במתחם בית החולים.

אי לכך ובהתאם לזאת, כאשר נפילה ופגיעה של מטופל נגרמו בשל רשלנות של בית החולים, ניתן להגיש תביעה נגד בית החולים. כך לדוגמא, כאשר צוות רפואי שכח להרים את דפנות המיטה של מטופל בבית החולים, וכתוצאה מכך נפל המטופל ונגרמה לו פגיעה, האחריות לנזקי הפגיעה תוטל על בית החולים.

 

פסק דין שניתן בגין נפילה בבית חולים

נציג לפניכם בקצרה תביעה שהוגשה לאחר נפילה בבית חולים, ופסק דין שניתן בעקבות נפילה זו. תחילה, נציג את עובדות המקרה –

בתחילת חודש מאי בשנת 2006 התובעת ילדה בבית החולים מאיר בכפר סבא. בעת שניסתה לגשת לשירותים בחדר במחלקת היולדות, הכפכף שנעלה לרגלה נתפס במשטח שהונח בסמוך לאסלה. בשל כך, איבדה התובעת את שיווי משקלה, ונפלה. כתוצאה מן החבטה שספגה התובעת, נוצר לה שבר בקרסול, ולצורך איחוי השבר היה צורך בגיבוס רגלה של התובעת, מה שגרם להשבתת התובעת מפעילות שגרתית.

לטענת התובעת, הצבת המשטח שעלול לגרום למעידות של חולים (מה שאכן קרה לתובעת) מהווה רשלנות של בית החולים. בית החולים טען לעומת התובעת, כי גרסת התובעת בנוגע לסיבת הנפילה אינה נכונה. לטענת בית החולים, דוח אחות שנרשם לאחר הנפילה מציין כי התובעת עיקמה את הרגל שלה ונפלה, ואין היא יודעת מדוע היא בכלל נפלה. אשר על כן, המשטח לא היווה גורם מכשיל, ואין מדובר ברשלנות רפואית של בית החולים.

בנוסף למחלוקת בנוגע לאחריות על הנפילה, בית החולים והתובעת נחלקו גם בשאלת מידת הנזק שנגרם לתובעת – בעוד שהתובעת טוענת כי נגרמה לה נכות בשיעור של 19 אחוזים (בהתאם להערכת מומחה שהתובעת הביאה מטעמה), בית החולים הסתמך על מומחה אחר אשר טען כי לתובעת אין נכות כלל וכלל.

לאחר שמיעת הצדדים, פסק בית המשפט כי נגרמה לתובעת נכות בשיעור של 5 אחוזים, ואחריות הנזק על בית החולים. אי לכך ובהתאם לזאת, על בית החולים לפצות את התובעת בסכום של 67,500 שקלים על נזקין שונים שנגרמו לה (סבל וכאב, פגיעה בניידות, סיוע מהזולת שהיה עליה לקבל, הוצאות רפואיות שהיה עליה לשלם בשל הנפילה, אובדן כושר השתכרות עתידי והפסדי השתכרות בעבר).

 

אם נפלתם בבית החולים ונגרמה לכם פגיעה בשל כך, קיים סיכוי גבוה שאתם זכאים לפיצוי בשל נזקים שנגרמו לכם. פנו אלינו ונבדוק האם יש עילה לתביעת רשלנות במקרה זה.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם