צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

על עבודתו של עו"ד תביעות ביטוח

להאזנה:

 

תביעות ביטוח נוגעות הן לפוליסות פרטיות הנרכשות באופן פרטי והן לתביעות הנוגעות מכוח כיסוי קבוצתי. חברות הביטוח מנסות במקרים רבים לדחות את התביעות הנוגשות כלפיהן באופן שרירותי ובמקרה שכזה כדאי לעבוד עם עו"ד תביעות ביטוח על מנת למצות את הזכויות ולקבל את כל המגיע לכם. במאמר זה נדון בחלק מסוגי התביעות בהם עוסק עורך דין המתמחה בתחום. 

 

תביעות ביטוח תאונות דרכים

אחד התחומים המרכזיים בהם עוסק עו"ד תביעות ביטוח הוא בתביעות לאחר תאונות דרכים. על מנת לסייע לנפגעי תאונת הדרכים להתמודד עם הנזקים הכלכליים וההוצאות הנלוות לפגיעה נחקק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. כל מי שנגרם לו נזקי גוף בתאונת זכאי לפיצויים כספיים מחברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה של הרכב בו הנפגע שהה בעת הפגיעה.

הפיצוי לאחר תאונת דרכים ניתן בהתאם להיקף הפגיעה ומבלי להידרש לשאלה מי גרם לאירוע ועל מי יש להטיל את האחריות להתרחשות האירוע. עו"ד תביעות ביטוח יכול לסייע גם להולך רגל שנפגע מרכב חולף לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע. במידה וזהות הרכב הפוגע אינה ידועה, התביעה תוגש כנגד קרנית, הקרן הממשלתית הייעודית למצבים אלו.

על עבודתו של עוד תביעות ביטוח
על עבודתו של עוד תביעות ביטוח

תביעות רשלנות רפואית

תחום נוסף בו עוסק עו"ד תביעות ביטוח הוא ליווי וייצוג של לקוחות שנפגעו עקב רשלנות רפואית במסגרת טיפול. למרות שבמרבית המקרים הנתבעים הם קופות החולים ובתי החולים אלו מבוטחים על ידי חברות הביטוח ולמעשה התביעות מנוהלות מול החברה המבטחת.

חשוב להבין כי חברות הביטוח מנוסות בהליכים אלו והם מקבלים ליווי משפטי של עורכי הדין המובלים בתחום. בנוסף יש למוסדות הרפואיים גישה למומחים רפואיים מהמעלה הראשונה והתביעות אינן פשוטות להוכחה. לכן ישנה חשיבות גדולה לקבלת ליווי של עו"ד תביעות ביטוח מקצועי ומנוסה על מנת להתמודד מול הכוח הגדול של הגופים הרפואיים וחברות הביטוח.

 

תביעות תאונות עבודה

עוד בתחום עיסוקו של  עו"ד תביעות ביטוח הנושא של תאונות עבודה. מי שנפגע בתאונות עבודה יכול למצות את זכויותיו הן מול הביטוח הלאומי והן מול המעסיק וחברות הביטוח. ניתן לתבוע את המעסיק בבית המשפט כאשר התאונה נגרמה כתוצאה מרשלנות במקום העבודה ולמעשה התביעה תתנהל מול חברת הביטוח שהנפיקה כיסוי למעסיק לאירועים מעין אלה.

מבחינת הנפגע בתאונת עבודה ישנם כאמור מספר אפיקים למיצוי זכויות. מלבד הגשת תביעה לביטוח לאומי עבור דמי פגיעה וגמלת נכות עבודה ניתן במקרים רבים להגיש תביעות גם כנגד חברות הפנסיה בגין הרכיב של אובדן כושר עבודה וכנגד חברות הביטוח הפרטיות במידה וישנן פוליסות רלוונטיות.

 

איזון יחסי הכוח מול חברות הביטוח

נושאים נוספים בהם עוסק עו"ד תביעות ביטוח הם תביעות של ביטוח סיעודי, תביעות ביטוחי חיים, תביעות ביטוח בריאות ועוד. בכל מקרה מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה בעת הגשת התביעה הראשונית. הדבר מאפשר מילוי נכון של כלל הטפסים הנדרשים וצירוף של כל המסמכים הרלוונטיים על מנת שהתביעה תתברר במהירות.

עורך דין מנוסה כמו, עורך דין דוד פייל מכיר את כל שיטות הפעולה של חברות הביטוח ואת החוקים הרלוונטיים והדבר מאפשר לו להתמודד עם דחיות שרירותיות וניסיונות של חברת הביטוח שלא למלא את חובתה בהתאם לחוק ולפוליסה.

כפי שציינו, חברות הביטוח הן גופים גדולים ועוצמתיים וקל להן להתמודד מול המבוטח כאשר הוא לא מקבל ליווי משפטי. כאשר נכנס לתמונה עורך דין מיומן, עצם כניסתו להליך מאזנת את יחסי הכוח.

 

העברת התביעה לבית המשפט

מכיוון שחברות הביטוח מנוהלות כגוף עסקי הן מנסות כל העת לצמצם עלויות והוצאות. הדבר מוביל בין אם במכוון ובין אם לאו להימנעות מתשלומי פיצויים באופן מלא בתביעות רבות. כאשר חברות הביטוח מסרבות לשלם בהתאם למה שהמבוטח זכאי לו יש להעביר את התביעה נגדן לבית המשפט.

תביעה כנגד חברת ביטוח יש להגיש לבית משפט השלום או בית משפט המחוזי בהתאם לגובה הסכום בו עוסקת התביעה. כתב התביעה צריך לכלול את שם בית המשפט שאליו מוגשת התביעה, את שמות הצדדים להליך,  סכום התביעה, תמצית הטענות המשפטיות ופירוט של הנסיבות שהובילו לתביעה.

 

מה יש לצרף לכתב התביעה

לכל כתב תביעה יש לצרף עותק של הפוליסה שבה עוסקת התביעה. בנוסף יש לצרף מסמכים רלוונטיים בהתאם לאופי התביעה והנושא בו היא עוסקת. כאשר מדובר על ענייני בריאות וסיעוד הדבר עשוי להיות חוות דעת רפואית, בתביעת ביטוח לנזקי רכב דו"ח שמאי, בתביעות ביטוח חיים תעודת פטירה וכן הלאה.

 

שכר טרחתו של עורך דין בתביעת ביטוח לרוב נקבע על בסיס הצלחה וכאחוזים מוגדרים מראש מהפיצוי שיקבל התובע בסיום ההליך. ישנם גם פתרונות למימון הוצאות להגשת תביעה ולעיתים ניתן גם לקבל פטור מאגרת בית המשפט.

 

לא ניתן להעלות טענות חדשות

תביעות בבית המשפט כנגד חברת הביטוח לרוב מוגשות לאחר שאלו דחו את תביעת המבוטח. על פי הנחיות הממונה על הביטוח במשרד האוצר, הנימוקים בה חברת הביטוח עשתה שימוש לדחיית התביעה מחייבים את החברה בהליך המשפטי. בכתב ההגנה החברה אינה רשאית להעלות טענות הגנה חדשות ודבר זה עשוי לתרום לסיכויי התביעה.

עקב מגבלה זו של חברות הביטוח במקרים רבים העורך דין המלווה את התביעה יבחר שלא לשלוח מכתב התראה נוסף לאחר שהתקבל דחייה על מנת שלא לאפשר לחברת הביטוח לטעון טענות חדשות קודם להליך בבית המשפט.

 

ליווי משפטי מול חברת הביטוח

משרד עורכי הדין דוד פייל  מתמחה מזה למעלה מ-20 שנה בתחום תביעות ביטוח בין היתר בתחום הרשלנות הרפואית. למשרד  למעלה מ-40 עורכי דין ורזומה מרשים של הצלחה שבאה לידי ביטוח בפיצויים בגובה מאות מיליוני שקלים, בהם זכו מיוצגי המשרד במשך השנים. ניתן לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית בביתכם ללא כל התחייבות נוספת, על מנת לבחון את גובה הפיצוי שמגיע לכם מחברת הביטוח.

פרק הזמן העומד למבוטח לשם הגשת תביעה כנגד חברת ביטוח על בסיס פוליסה עומד על 3 שנים מעת התרחשות האירוע הביטוחי ובתביעות סיעוד ובריאות מסוימות על 5 שנים. הגשת התביעה לחברת הביטוח אינו מפסיק את מרוץ ההתיישנות ורק הגשת תביעה כנגד החברה לביהמ"ש עושה זאת.

חברות ביטוח רבות נוהגות להשתמש ב"שיטת מצליח" ולעיתים הן דוחות את התביעות של המבוטח גם ללא עילה מוצדקת בהתאם לחוק. כאשר המבוטח שוכר את שירותיו של עורך דין המומחה בתחום קל יותר למצות את הזכויות ולגרום לחברת הביטוח להבין כי תעמדו על זכויותיכם.

למרות הנטייה הטבעית לקבל הצעת פשרה מחברת הביטוח באופן כללי מומלץ שלא למהר ולקפוץ על כל פשרה. חשוב לקבל ליווי משפטי ולהתייעץ עם עורך דין אם מדובר בפשרה הוגנת לאור מה שתוכלו להשיג בבית המשפט.

הדרישות והחובות המופנות למבוטח בעת חתימה על פוליסה כלשהיא מתבססות על חובת תום הלב הקיימת בכל חוזה בין שני צדדים. כאשר המבוטח הפר באופן ברור את חובת הגילוי והסתיר פרטים מהותיים מחברת הביטוח הדחייה ככל הנראה תהיה מוצדקת.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם