צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת ביטוח גן ילדים

להאזנה:

 

במערכת היחסים שבין גן ילדים לילדי הגן והוריהם מתקיימת חובת זהירות מושגית. על קטינים בגן ילדים חלה חובת השגחה הן מפני פגיעתו של הקטין באחרים והן מפני פגיעתו של הקטין מגורם חיצוני. חובת ההשגחה על פעוטות הינה גבוהה במיוחד מפני שהם חסרי ניסיון ואינם מסוגלים לצפות לתוצאות מעשיהם. על תביעות עקב רשלנות ועל תביעת ביטוח גן ילדים בהרחבה במאמר זה.

 

חוסר שיקול דעת ויכולת בקרה

בבסיסה של חובת ההשגחה החלה על גננות ומטפלים בגני ילדים עומדת ההבחנה כי קטינים טרם פיתחו את מנגנוני הגנה, שיקול דעת ובקרה בהשוואה לבגירים והם עלולים להביא נזק על עצמם ועל זולתם במעשה או במחדל. ילדים בגילאי הגן מתאפיינים בשובבות ובסקרנות ללא יכולת להעריך סיכונים וסכנות נלוות. גופם החלש אף חושף אותם ביתר שאת לפגעי העולם מסביבם.

 

ביטוח לילדי גן מתחת לגיל 4

בתחילת כל שנת לימודים הורים לילדים מתחת לגיל 4 נדרשים לשלם סכום של בין  50- 150 ₪ עבור ביטוח פרטי לכיסוי של ידיהם והצוות החינוכי מפני פגיעות המתרחשות בתוך תחומי הגן בשעות הפעילות בו. בביטוח זה נכלל סעיף של תאונות אישיות שמטרתו להבטיח כיסוי מקיף עבור הוצאות רפואיות במקרים של פגיעה בגן ועל בסיסה ניתן להגיש תביעת ביטוח גן ילדים לאחר קרות אירוע ביטוחי.

תביעת ביטוח גן ילדים
תביעת ביטוח גן ילדים

אחריות על גורמי סיכון בגן

האחריות לגורמי סיכון בנושא הגנים הוא נושא מורכב מכיוון שיש סוגים שונים של גנים המצויים תחת פיקוח ואחריות של גורמים שונים. השאלה את מי לתבוע על רשלנות בטיפול לאחר פגיעה  בגן תלויה בשאלת האחריות גם כן. לדוגמא מעונות היום המופעלות על ידי ויצ"ו ונעמ"ת מצויים  תחת פיקוח של משרד התעשייה והמסחר בכל הקשור לבטיחות הגן.

לעומת זאת גנים עירוניים מצויים תחת אחריות משותפת של משרד החינוך  והרשות המקומית וחלים עליהם חוק הפיקוח על בתי הספר וגני הילדים והם נדרשים לפעול בהתאם לחוק ולעמוד בכלל דרישות הבטיחות הנכללות בחוק. גנים פרטיים אינם מצויים תחת פיקוח והם נדרשים לפעול בהתאם לתקנות הבטיחות הבסיסיות ולרכוש ביטוח שעל בסיסו ניתן להגיש תביעת ביטוח גן ילדים במקרה של פגיעה.

 

הדרישה החוקית ממפעילי גן ילדים

הנהלת הגן ולא משנה מאיזה סוג אחראית לבטיחות המקום בו הגן מצוי וכלל האביזרים השונים בו. במסגרת אחריות זו, מנהלי הגן מחויבים לבחון בקפידה כל דבר שעלול להוות סיכון לילדים לרבות בכל הנוגע, לריהוט, צעצועים ומשחקים, מתקני חשמל, חומרי ניקיון וכן הלאה. עליהם לקחת בחשבון תרחישי פגיעה ונזק לילדים מכלל האמצעים השונים בהם נעשה שימוש בגן.

 

את מי ניתן לתבוע

על מנת להיות זכאים בפיצוי לאחר תביעת ביטוח גן ילדים אין צורך להוכיח רשלנות של מי להתרחשות הפגיעה כפי שהדבר נדרש למשל בתביעות רשלנות רפואית בהתאם לדין. עם זאת, כאשר הפציעה אירעה כתוצאה מהזנחה או עקב מתקן מסוכן, מלבד תביעת ביטוח גן ילדים ניתן יהיה להגיש גם תביעת נזיקין אזרחית בגין הרשלנות של הנהלת הגן.

כאשר מדובר על גן פרטי יש להגיש את התביעה כנגד הגן וכאשר מדובר בגן עירוני כנגד הרשות המקומית או משרד החינוך. כאשר הפציעה או התאונה נגרמה עקב אשמתו של גורם שלישי בין אם במעשה ובין אם במחדל ניתן יהיה להגשת תביעה נזיקית נפרדת גם כנגד הגורם המזיק האחראי לכך.

 

תביעת ביטוח גן ילדים בפגיעות של הורים

גם ההורים או בני משפחה אחרים עשויים להיות מבוטחים באמצעות ביטוח גן ילדים במידה והם נפגעו במסגרת השתתפותם בפעילות החינוכית כגון מסיבת סיום, יום הורה וכן הלאה. כל עוד ההורה נטל חלק בפעילות בה הוא השתתף והפגע מבלי לקבל על כך שכר הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי לאחר תביעת גן ילדים באופן זהה לזה לו הילד היה נפגע.

 

מרכיבי הפיצוי במקרה של תאונה בגן

היקף הפיצוי עבור תביעות ביטוח גן ילדים ייקבע בהתאם לתנאי הפוליסה כאשר לרוב ישנם סכומים מוגדרים עבור מקרים כגון נכות זמנית, נכות קבועה ומוות. על מנת למקסם את גובה הפיצוי חשוב לקבל ליווי משפטי כגון של עו"ד דוד פייל המתמחה בתביעות מעין אלו מכיוון שחברות הביטוח מנסות תמיד להעניק פיצוי מינימלי ולהערים קשיים על מבוטחים שאינם בקיאים בתחום.

כאשר עורך דין מנוסה מנהל את המשא ומתן מול חברת הביטוח הוא עשוי להפנות את הילד הנפגע לבדיקות הרלוונטיות ולבסס את דרישת הפיצויים על חוות דעת של מומחה.  התייחסות של חברת הביטוח למקרה לרוב תהיה רצינית יותר והדבר עשוי לתרום להעלאת הפיצויים. גם במידה והחברת הביטוח תנסה להתחמק מחובתה עורך הדין עשוי להעביר את ההליך לבית המשפט.

 

התנהלות לאחר אירוע ביטוחי

לאחר אירוע של פציעה או פגיעה בגן יש לדווח על כך למזכירות של המוסד החינוכי ולבקש העתק של הפוליסה בה הילד מבוטח כמו גם את טופס התביעה של חברת הביטוח הרלוונטית. לאחר מכן יש לאסוף את המסכים המצוינים בטופס התביעה ולהגיש את התביעה בצירוף כל התיעוד הרפואי הרלוונטי והפרטים לגבי האירוע הביטוחי עצמו.

 

סיכום תביעת ביטוח גן ילדים

לסיכום, במאמר זה עסקנו בנושא של תביעת ביטוח גן ילדים בהרחבה. ציינו את מאפייני הביטוח, הגופים האחראים לבטיחות הגן ועוד. לאחר הגשת התביעה ככל שתהיה הסכמה על גובה הפיצוי חברת הביטוח תשלח כתב לסילוק תביעה ולאחר חתימת ההורים עליו, הפיצוי יועבר לחשבון ההורים. במידה והורים אינם מסכימים להצעת חברת הביטוח עליהם להגיש תביעה לבית המשפט .

 

ליוויי משפטי מאנשי מקצוע מובילים

משרד עורכי דין דוד פייל ושות' מתמחים מזה למעלה מ-20 שנה בתחום של תביעות ביטוח לרבות על בסיס רשלנות רפואית באבחון ותביעות תאונות אישיות לתלמידים. למשרד רזומה של הצלחה בתביעות ממגוון סוגים ולקוחות מיוצגים כבר זכו בפיצויים בגובה מאות מיליוני שקלים במשך השנים. המשרד נעזר במומחים רפואיים בעלי שם על מנת לבסס כל תביעה.

יש לתעד את הפגיעות ולאסוף כמה שיותר ראיות ממקום האירוע. יש לצלם את המקום, לאסוף פרטים מאנשי צוות, עדים ומעורבים אחרים באירוע. חשוב לבדוק אם האירוע עצמו צולם על ידי מצלמת שטח של המוסד החינוכי. בנוסף מומלץ לשמור על כל התיעוד הרפואי ועל הקבלות בגין כל סוג של הוצאה הקשורה לטיפול וההתנהלות לאחר האירוע.

כאשר הילד נפגע בתאונת דרכים, גם אם זו התרחשה במהלך טיול מאורגן מטעם הגן לא יהיה ניתן לתבוע בהתבסס על פוליסת ביטוח מזוג זה אלא רק בהתאם לחוק הפיצויים לתאונות דרכים ואת חברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה של הרכב בו שהו הילדים. במידה והילד נפגע פעולת טרור לא יהיה ניתן לתבוע את הביטוח וכך גם כאשר הילד חלה במחלה שאינה כלולה בפוליסה.

אין צורך להוכיח כי הפגיעה בילד נגרמה עקב רשלנות בגן הילדים על מנת לתבוע את חברת הביטוח שהנפיקה פוליסה זו. חשוב לדעת כי פוליסה מסוג זה מכסה רק תאונות ולא מחלות ומחריגה גם תאונות דרכים וכל נכות הקטנה מ-5%.

גם במידה והתאונה בלתי נמנעת ולא הייתה הפרה של חובת ההשגחה במידה והופרו חובות אחרות החלות על מפעילי גנים יתכן ותהיה עילה לתביעה נזיקית. החובות החלות על גנים כוללות חובת דיווח על כל תאונה לרשות המקומית וחובה לתחזק באופן שוטף ותקופתי את תקינות המתקנים.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם