תביעת ביטוח סיעודי לחולי פרקינסון

מחלת פרקינסון היא מחלה הפוגעת גם בחזקים ביותר ויש בה כוח המנסה לגרום לאדם כאילו לוותר על מה שיש בו. אולם הדבר לא חייב להיות כך, עם טיפול נכון, התמודדות עם אתגרים והסיוע הכספי המתאים אפשר להתמודד בגבורה במחלה, לכן תביעת ביטוח סיעוד לחולי פרקינסון היא מהדברים הראשונים שחשוב לעשות מיד עם אבחון המחלה וההכרה בעובדה שהמחלה הזאת תקפה אותנו.

מהו ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי הוא ביטוח לכל דבר ועניין, אדם משלם על פי הסכם קבוע מראש סכום קבוע ובמקר הצורך על פי ההסכם הוא יהיה זכאי לסעד כספי מהגורם המבטח. ביטוח סיעודי, הוא ביטוח אשר מטרתו המובהקת היא מתן מענה לצרכים של אדם העולים כאשר אדם הופך להיות אדם תלוי במידה מסוימת באנשים אחרים בביצוע פעולות שגרתיות ויום יומיות. בישראל קיימים שלושה מסלולים עיקריים לקבלת ביטוח סיעודי וכל אחד מהם שונה במהותו.

• ביטוח סיעודי של קופות החולים – בישראל רוב הציבור מחזיק בביטוחים המשווקים על ידי קופות החולים השונות. העובדה שכל אחד מאיתנו שייך לקופת חולים מסוימת, למעשה מקלה את העבודה וקופות החולים מספקות שירותי ביטוח סיעודי בנפרד מהתוכניות המיוחדות והמשלימות שלהם לחבילת הטיפול הבסיסית לה זכאי כל אזרח. השלום לקופה הוא תשלום חודשי נוסף על מה שמשולם דרך דמי הבריאות. בביטוחים אלו יש משמעות לגיל ההצטרפות לביטוח, ככל שהמבוטח מצטרף בגיל צעיר יותר, הוא יזכה לתגמולים גבוהים לעיתים במאות אחוזים.
  • ביטוח סיעודי פרטי – חברות הביטוח השונות מציעות גם הן תוכניות ומסלולים שונים של ביטוח סיעודי, לרוב אנשים שאינם מחזיקים בביטוח מהקופה, פונים אל הביטוחים הללו. הביטוחים הללו שונים מפוליסה לפוליסה ויש לראות ולהתעדכן על אופי הכיסוי והזכאות בגין כל בעיה.
  • הביטוח הלאומי – הביטוח הלאומי הוא ביטוח שאנו משלמים כל חיינו על מנת לקבל את הסעד בעת הצורך. במידה ואדם מגיע למצב סיעודי, הוא זכאי לפנות לביטוח לאומי ולקבל קצבה בגין מצבו הסיעודי.

מחלת הפרקינסון, מה זה?

מחלת הפרקינסון היא מחלה חשוכת מרפא, קשה וכואבת. זוהי מחלה אשר המאפיין אותה הוא בכך שהגוף חווה בעיות חוזרות ונשנות בתפקוד המוטורי הרגיל שלו. המאפיינים של המחלה הנפוצים ביותר הם :

• פגיעה בקואורדינציה.
  • הפרעה ליכולת התנועה – היא הופכת איטית ובלתי יציבה.
  • רעד בלתי נשלט בכל חלקי הגוף

מאפיינים אלו גורמים לפגיעה קשה באורחות חייו באיכות שלהם והיא פוקדת בעיקר אנשים בגיל מבוגר. המחלה הופכת את הלוקה בה לאדם סיעודי הנזקק לעזרת הזולת בביצוע מטלות היום יום. כדאי לדעת שאנשים הסובלים מהמחלה הקשה והארורה הזאת, לא ערים לסל הזכויות והסיוע המגיעות להם ולא מודעים לכך שהם זכאים להגיש תביעת ביטוח סיעודי לחולי פרקינסון. התייעצות עם  עורך דין העוסק בתחום הרפואי או עורך דין לרשלנות רפואית המכיר את ההליכים מול הביטוח הלאומי או חברות הביטוח. עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית מלווה ומסייע לנפגעי מחלות ותאונות שונות בהם מחלת הפרקינסון לטובת מיצוי הזכויות המגיעות למי שלקה במחלה.

זכויות המגיעות לחולה בגין מחלת פרקינסון מהביטוח הלאומי

נפגעי פרקינסון רבים ובני המשפחה שלהם לא מודעים לעיתים קרובות כי הם זכאים לסל של זכויות והטבות הנגזרות מתוקף מצבם. בשל חוסר המידע הזה, רבים מוציאים סכומים גדולים הנאמדים לעיתים באלפי שקלים בכל חודש לטובת טיפול במצב שנקלעו אליו. כל זאת בזמן שהם זכאים לסעד מהביטוח הלאומי למקרה של טיפול במצב הסיעודי אליו נקלעו. כל שעל אדם לעשות במצב שכזה הוא להכיר בזכויות שלו, אותן נציג כאן בקצרה.

• סיוע פיזי – מי שמוגדר כחולה פרקינסון זכאי להגיש תביעה ולבקש סיוע של מטפל או מטפלת בתאם למצב בו הוא נמצא או לקבלת גמלת סיעוד.
  • הגשת תביעה לביטוח לאומי – לצורך קבלת קצבה או סיוע רשאי להגיש חולה הפרקינסון תביעת ביטוח סיעודי לחולי פרקינסון אל הביטוח הלאומי על ידי הגשת בקשה בטופס פשוט באופן מקוון או בסניף הקרוב אל מקום המגורים של הביטוח הלאומי.
  • אישורים רפואיים – בעת הגשת התביעה תתבקשו להציג מסמכים רלוונטיים על מהות המחלה והטיפול, לאחר הבקשה תשלח אחות מטעם הביטוח לאומי אל מבקש הבקשה לביצוע הערכה למצבו. כדאי שבזמן הבדיקה תהיה נוכחות של אדם נוסף מלבד החולה בבית, ורצוי אף להתייעץ עם עורך דין טרם הבדיקה.
  • כושר השתכרות – במידה והמחלה תפגע ביכולת ההשתכרות של החולה, וסביר להניח שזה יהיה המצב, הוא יהיה זכאי לקבלת קצבת נכות כללית.
  • פטור ממס הכנסה – חולים בעלי אחוז נכות גבוהה עשוים לזכות אף לפטור מתשלום מס הכנסה.

תביעות ביטוח סיעודי לחולי פרקינסון מול חברות הביטוח

מי שמחזיק בפוליסת ביטוח סיעודי פרטית המסופקת על ידי שלל חברות הביטוח הפרטיות וחלה במחלת הפרקינסון, רשאי להגיש תביעת ביטוח סיעודי לחולי פרקינסון. יש לקחת בחשבון שחברות הביטוח הפרטיות יעשו ככל שעל ידן להתנער מאחריותן, או לכל הפחות לצמצם את החובה שלהם בכל הנוגע לתשלום הפיצוי, זאת בדיוק בשלב בחיים בו הוא זקוק יותר מכל לסעד שלשמו הוא משלם בפוליסה הפרטית. לכן מומלץ להתייעץ בעורך דין מקצועי מתחום הרפואה והרשלנות הרפואית על מנת למקסם את התביעה מול הביטוח.

חברות הביטוח הפרטיות, בניגוד לאלו של קופת החולים אמנם יעניקו לרוב סעד גבוהה יותר במקרה של זכאות, אך הן עלולות להערים קשיים בירוקרטיים מתסכלים בטוענות שונות שמצבו הבריאותי של מגיש התביעה לביטוח סיעודי לחולי פרקינסון לא עמד בתנאי הפוליסה בשל סעיפים כאלו ואחרים בפוליסה, או שהמבקש לא נחשב על פי אמות המידה שלהן כסיעודי.

במקרים כאלו כדאי להכיר את הכללים הקובעים כי חולי פרקינסון לא נדרשים להוכיח את חוסר היכולת שלהם בביצוע פעולות ומספיקה אבחנה רפואית מהימנה של רופא מומחה בדבר קיום המחלה.

זכויות רפואיות

זכויות רפואיות הם שם כללי להם זכאים נפגעים מבעיות שונות ואלו הן זכויות הנגזרות ממצבו הרפואי של אדם לאחר שהוכרה נכותו \ לקותו \ מחלתו על ידי הביטוח הלאומי והוועדות הרפואיות שהוא מפעיל. מרגע שהוגדר אדם כבעל מוגבלות, וחולי פרקינסון עונים להגדרה זאת של בעלי מוגבלויות הם זכאים לסל של הטבות וסעדים שונים על מנת להפוך את חייהם לנוחים מעט יותר.  הזכויות הרפואיות עומדות לזכותו של אדם גם ללא קשר להגשת תביעת ביטוח סיעודי לחולי פרקינסון הזכויות ניתנות בגין סיבות שונות שהמרכזיות שבהן הן אבדן כושר עבודה, ומכאן פגיעה ביכולת ההשתכרות, שינוי לרעה במצב התפקוד עקב מחלה או תאונה. הזכויות הרפואיות הן כלכליות בעיקרן ומעניקות סעדים דוגמת פטור או הקלה ממס או קבלת קצבה זמנית או קבועה ועוד.

עו"ד דוד פייל

מחלות דוגמת פרקינסון מעמידות במבחן המציאות האכזרית לעיתים את מרקם החיים של כל אחד ואחד הנתקל בהם. ברגעים כאלו הצורך לקבל עזרה מקצועית בכל תחום מהאנשים המנוסים והמקצועיים ביותר, יש בו בכדי להפוך את ההתמודדות עם המחלה לקשה קצת פחות. משרד עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית מתמחה בליווי וטיפול בסובלים מבעיות רפואיות שונות בהשגת הזכויות אל מול הביטוח הלאומי. הידע והניסיון שנצברו בליווי וייצוג אלפי לקוחות ברגעים הקשים ביותר לימדו אותנו גם איך לבצע את עבודתנו בצניעות וברגישות המצריכה התמודדות במצבים אלו.

תביעת ביטוח סיעודי לחולי פרקינסון