צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

המדריך השלם לתביעת רשלנות רפואית

להאזנה:


 

רשלנות רפואית היא נושא חמור שמשפיע על אנשים רבים בישראל מדי שנה. כאשר גורם רפואי נכשל במתן רמת טיפול סבירה, הדבר עלול לגרום לנזק למטופל ולצורך בפיצוי. אם אתם או אדם קרוב סבורים שסבלתם מרשלנות רפואית, ייתכן שתהיו זכאים לבקש פיצויים מהגורם הרפואי שממנו נפגעתם, באמצעות הגשת תביעת נזיקין.

בשורות הבאות נציג לכם את המדריך השלם לתביעת רשלנות רפואית, על מנת שתדעו במה התהליך למיצוי זכויותיכם כרוך ובאילו גורמים מקצועיים חשוב להסתייע במסגרתו.

 

כנגד אילו גורמים ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית?

במקרים של רשלנות רפואית ניתן לתבוע כל גורם שהיה מעורב ברשלנות שגרמה לנזק למטופל – החל מרופא משפחה, רופא מומחה, רופא מנתח, אח או אחות, טכנאי מעבדה וכיוצא באלו. אולם בפועל, מקובל לתבוע את המעסיק של נותן השירות הרפואי, כמו קופות חולים או בתי חולים, ולא את הצוות הרפואי עצמו.

עם זאת, במקרים מסוימים, הרופא עשוי להיתבע ישירות, בין אם מסיבות טקטיות ובין אם הוא סיפק שירותים רפואיים במסגרת פרטית.

 

האם כל שגיאה של גורם רפואי בהכרח נחשבת כעילה להגשת תביעת רשלנות רפואית?

לא כל הטעויות או הכשלים הרפואיים בהכרח נחשבים כרשלנות רפואית. בדיוק כמו בכל מקצוע אחר, גם גורמים רפואיים, כולל רופאים וצוות רפואי תומך, עלולים לעשות טעויות. עם זאת, לא כל טעות היא תוצר של רשלנות, ולא כל טיפול רפואי לא מוצלח או אבחון מאוחר מעידים אוטומטית על רשלנות רפואית המהווה עילה להגשת תביעה נזיקית.

המדריך השלם לתביעת רשלנות רפואית
המדריך השלם לתביעת רשלנות רפואית

על אמות המידה לפיהן נבחנת קיומה של עילה להגשת תביעות רשלנות רפואית

במשפט הישראלי, רשלנות רפואית מתוארת כמצב שבו איש מקצוע במערכת הבריאות אינו מצליח להפעיל את רמת המיומנות או הזהירות שתיחשב סבירה ונבונה עבור מישהו בתחומו, בהתחשב בנסיבות, מה שמסב נזק למטופל.

בתביעת רשלנות רפואית, בית המשפט מעריך האם הגורם הרפואי הנתבע פעל באופן שייחשב סביר ומקצועי דיה עבור מישהו בתפקידו, בהתחשב הן ברמת המיומנות ורמת הזהירות שגורם זה נקט בנסיבות המקרה.

אמת מידה זו ידועה בעגה המשפטית כ"מבחן הרופא הסביר" ואל מולה התנהלותם של הגורמים הנתבעים בתביעות רשלנות רפואית, נבחנת כדי לקבוע אם אירעה סטייה מסטנדרט הטיפול המקובל בתחום רפואי מסוים, המצדיקה תשלום פיצויים לתובעים.

במילים אחרות, אם הטיפול הרפואי ניתן ברמת מיומנות או זהירות בלתי סבירה, הדבר עלול להיחשב כרשלנות רפואית באבחון או רשלנות רפואית בטיפול. במידה והמטופל חווה נזק כתוצאה מרשלנות זו, הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי.

 

כיצד ניתן להוכיח את התרחשותה של רשלנות רפואית במסגרת תביעת רשלנות רפואית?

כדי להוכיח התרחשות של רשלנות רפואית בבית משפט, ניתן להציג צורות שונות של ראיות, לרבות חוות דעת של מומחים רפואיים. על סמך ראיות אלו מחליט בית המשפט האם הטיפול הרפואי ניתן ברמת מיומנות ובזהירות סבירה, וקובע אם הייתה רשלנות.

אם נקבע שאכן התרחשה רשלנות, בית המשפט יבחן אם הרשלנות גרמה לנזק למטופל. אם נמצא כי אכן נגרם נזק, בית המשפט יאמוד את היקף הנזק שנגרם עקב ההתרשלות ויפסוק את הפיצוי הראוי שישולם לתובע בגין נזקיו. (https://glockapps.com/)

 

מה תקופת ההתיישנות החלה על הגשת תביעות רשלנות רפואית בישראל?

על פי חוק ההתיישנות בארץ, יש להגיש תביעת רשלנות רפואית תוך 7 שנים ממועד האירוע שגרם לנזק. ישנם כמה חריגים לכלל זה, כשהנפוץ ביותר הוא רשלנות רפואית בקטינים. לפי סעיף 10 לחוק ההתיישנות, אם המטופל היה קטין (מתחת לגיל 18) בזמן שקיבל את הטיפול הרפואי הרשלני, מתחילה תקופת 7 השנים מרגע הגיעו לגיל 18. במקרים כאלה, ניתן לממש את זכותו של הקטין לתביעה בגין רשלנות רפואית עד הגיעו לגיל 25.

אמנם ישנם חריגים נוספים לכלל 7 השנים הקבוע בחוק, אך לא מומלץ להסתמך עליהם שכן בתי המשפט כמעט ולא מקבלים אותם. חשוב לדעת כי כל עיכוב במועד החוקי להגשת תביעת רשלנות רפואית, עלול לגרום לדחיית התביעה על הסף.

 

כמה עולה הגשת תביעת רשלנות רפואית?

העלות העיקרית הכרוכה בתביעת רשלנות רפואית היא קבלת חוות דעת של מומחה רפואי, שעלולה להיות יקרה, ולהגיע במקרים מסוימים לעשרות אלפי שקלים. ייתכן שיהיה צורך לקבל יותר מחוות דעת אחת לתמיכה בטענות התובע. למימון עלויות ההליך, ניתן לקחת הלוואה מקרנות מימון למיניהן.

במקרים של רשלנות רפואית, שכר טרחת עורך דין משולם רק עם סיום התיק, לפי אחוז מהפיצוי שנפסק. הסדר זה מאפשר לנפגעי רשלנות רפואית לשכור עורך דין ללא צורך בתשלום מראש ומתמרץ את עורך הדין לפעול להשגת פיצוי מרבי ללקוח.

 

מה סכום הפיצויים שניתן לקבל במסגרת תביעת רשלנות רפואית?

גובה הפיצוי הנפסק בתיקי רשלנות רפואית יכול לנוע בטווח רחב, בין מאות אלפי שקלים למיליוני שקלים, בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה. גורמים שיכולים להשפיע על גובה הפיצוי כוללים את גילו של הנפגע, מידת נכותו שנגרמה עקב הרשלנות, שכרו לפני ואחרי האירוע, צרכי השיקום שלו, הכאב והסבל שחווה וכל ירידה בתוחלת חייו עקב כך.

 

ההיערכות המקדימה להגשת תביעת רשלנות רפואית

בין אם נפגעתם עקב רשלנות באבחון שהתבטאה באי אבחון או אבחון באיחור של בעיה רפואית, אשר הובילו להחמרה במצבכם ולצורך בטיפולים אגרסיביים יותר, ובין אם המחדל הרפואי שממנו נפגעתם התרחש בתצורה של רשלנות בטיפול או רשלנות בביצוע מעקב רפואי בשלב ההחלמה מההליך שעברתם – אין סיבה שתתמודדו עם ההשלכות לבדכם.

באפשרותכם להיערך להגשת תביעת פיצויים על ידי נקיטת הצעדים הבאים:

  • העלו על הכתב בהקדם את פרטי המקרה, לרבות שמות כל הצדדים המעורבים, תפקידיהם ותאריכי האירועים. מידע זה עשוי להיות חשוב ועלול להישכח עם הזמן.
  • פנו לייעוץ מעורך דין רשלנות רפואית מנוסה, שיוכל לייעץ לכם לגבי האפשרויות שלכם וללוות אתכם בתהליך להגשת תביעתכם והשגת הפיצויים המגיעים לכם.

 

במקרים כאלו חשוב לדעת שייעוץ משפטי מעורך דין נזיקין טוב, הוא המפתח למימוש מיטבי של זכויותיכם המשפטיות והרפואיות והשגת פיצוי כספי ראוי עבור נזקיכם.

 

כך תגדילו את סיכויי ההצלחה בתביעת הרשלנות הרפואית שלכם

הוכחת העילה להגשת תביעת רשלנות רפואית, יכולה להיות תהליך מאתגר, והצלחת התיק תלויה בניהולו הנכון. כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה, חשוב:

  1. לפנות לייעוץ משפטי מוקדם – כך שניתן יהיה להגיש את התביעה לפני תום תקופת ההתיישנות.
  2. לבחור בעורך דין רשלנות רפואית מנוסה – חיוני שיהיה עו"ד מנוסה לצידכם כדי לנווט במורכבות ההליך המשפטי.
  3. להשיג את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי מכל המוסדות בהם טופלתם – התיעוד הרפואי משמש כראייה לטיפול שהתקבל.
  4. לפנות לרופא בעל מוניטין לכתיבת חוות דעת מומחה – החלטת בית המשפט לקבל או לדחות את התביעה תתבסס לרוב על חוות דעת זו.

 

לסיכום – הצעד הראשון להצלחה בתביעת רשלנות רפואית – הוא בחירת עורך דין נזיקין מנוסה

למומחיות המשפטית ולניסיון של עורך הדין המייצג את התובע בתיק רשלנות רפואית, יכולה להיות השפעה משמעותית על סיכויי ההצלחה בתביעה. זו הסיבה לכך שקיימת חשיבות מכרעת בבחירת עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ובעל רקורד מוכח בייצוג תובעים.

עו"ד דוד פייל הוא בעליו של משרד עורכי דין לענייני רשלנות רפואית עם מעל עשרים שנות ניסיון ורקורד עשיר בהצלחות והשגת פיצויים בסכומים משעמעותיים לתובעים, בתביעות רשלנות רפואית ממגוון סוגים. הרופאים המומחים שלצידם משרד עו"ד דוד פייל עובד, הם מומחים מובילים בתחומם שמספקים חוות דעת רפואית ברמה הגבוהה ביותר למיוצגינו, התומכת היטב בטענותיהם בבית המשפט.

אנו מזמינים אתכם לתאם עמנו התייעצות ראשונית ללא התחייבות, כדי לאמוד את ההיתכנות להגשת תביעת פיצויים בגין נזקיכם ולהעריך את סכום הפיצויים שניתן יהיה להשיג למענכם במסגרתה.

לקביעת שיחת ייעוץ מול עורך דין דוד פייל – חייגו כעת: 03-915-8463.

במשפט הישראלי, רשלנות רפואית מוגדרת כמצב שבו גורם רפואי אינו מצליח להפעיל את רמת המיומנות או הזהירות שתיחשב סבירה ונבונה עבור מישהו בתחומו, בהתחשב בנסיבות, וכתוצאה מכך מטופל שלו ניזוק.

ככלל, ניתן לתבוע כל גורם המעורב ברשלנות שגרמה נזק למטופל – מרופא, אחים ואחיות ועד טכנאי מעבדה. אולם בפועל, מקובל לתבוע את המעסיק של נותן השירות הרפואי, כמו קופות חולים או בתי חולים, ולא את הצוות הרפואי עצמו.

על פי חוק ההתיישנות בישראל, יש להגיש תביעת רשלנות רפואית תוך 7 שנים ממועד האירוע שגרם לנזק. לכלל זה ישנם כמה חריגים, לרבות קטינים, שעבורם תקופת 7 השנים מתחילה מרגע הגיעם לגיל 18.

העלות העיקרית הכרוכה בתביעת רשלנות רפואית היא קבלת חוות דעת רפואית משפטית מרופא מומחה, שעלולה לעלות ביוקר ולהגיע במקרים מסוימים לעשרות אלפי שקלים. ישנו גם שכר טרחת עורך הדין המייצג את התובעים, אך הוא משולם רק עם סיום התיק, לפי אחוז מהפיצוי שנפסק.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם