צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית במתן תרופות

להאזנה:

 

טעות במתן תרופות הינה סוג של רשלנות רפואית. לעיתים מינון שגוי או חוסר תשומת לב של הרופא לרגישויות החולה ומחלות אחרות שלו עלול להוביל לטעות קריטית בעלת משקל רב בהרעת מצבו הרפואי. אם אתה חש שמצבך הרפואי התדרדר עקב טעות במתן תרופה או מינון שגוי שמקורו בחור מקצועיות ותשומת לב, עלייך לבדוק עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון.

בעולם המודרני, תרופות הפכו להיות חלק משם המשחק ומהחיים עצמם. כואב הראש? אפשר לקחת כדור. יש כאבים בכתף? בואו ננסה לתת כדור נוסף, וכן הלאה. מדובר על כדורים שנועדו לגרום לאדם להרגיש טוב יותר, אבל חשוב לזכור כי לכל כדור ישנן תופעות לוואי ולעיתים לקיחה של תרופה לא נכונה יכולה להיות בעלת השפעות הרסניות.

כולנו רוצים לתת אמון בצוות הרפואי, להרגיש שאנחנו בידיים הכי טובות בעולם ולהרגיש בטוחים, אבל כולם יכולים לטעות וחשוב לדעת שטעות במתן תרופות היא רשלנות רפואית לכל דבר ועניין. אם התרחשה כזו טעות ובעקבותיה נגרם לכם כמטופלים נזק, ישנה אפשרות לתבוע את האשמים בכך ולקבל פיצוי על הסבל שנאלצתם לעבור.

 

רשלנות רפואית בגין טעויות במתן תרופות – הסיבות העיקריות המובילות

  • סיבה טכנית לנטילת תרופה שגויה יכולה להיות עקב מראה ויזואלי דומה של תרופות מבחינת צבע, קופסא זהה, כיתוב דומה וכו'. הטעות יכולה להיות הן של הרופא והן של הרוקח או האחות המטפלת.
  • היסח דעת – כתוצאה מתנאי לחץ, שעות עבודה ארוכות ומטופלים רבים. הטעות יכולה להיות של רופא/אחות/רוקח.
  • כתב יד לא קריא של רופא מטפל.
  • העדר מידע על החולה – הנפקת מרשם על ידי הרופא ללא בירור עברו הרפואי של המטופל. בירור רגישויות/אלרגיות ותרופות אחרות שנוטל המטופל.
  • שיקול דעת מוטעה – חוסר התאמה בין מתן מינון ו/או סוג התרופה עבור המטופל.
רשלנות רפואית במתן תרופות
רשלנות רפואית במתן תרופות

טעויות במתן תרופות ורשלנות רפואית – כל האפשרויות

אלרגיה לתרופה

עם השנים הולכות ומצטרפות אלרגיות נוספות אל אלו הקיימות. לעיתים מדובר על אלרגיה קלה שגורמת לפריחה או לדמעות אצל המטופלים, אך לעיתים מדובר על אלרגיה קשה שיכולה לגרום להתקף חריף ואפילו לסכנת חיים. רגישות לתרופות מצוינת בכל תיק בבית החולים בכתב גדול ואדום, ישנה מדבקה בתוך התיק הרפואי ואפילו ניתן לחולה צמיד מיוחד המסמן אותו כאלרגי. כל האמצעים הללו נועדו כדי למנוע את הסכנה למטופלים ולנסות להגן עליהם מפני לקיחת תרופה לא נכונה. אם בכל זאת, למרות כל האמצעים הללו, הרופא רושם את התרופה הלא נכונה למטופל והאחות נותנת אותה – הרי מדובר ברשלנות רפואית של שניהם והם יצרכו לתת על כך את הדין.

 

תרופה לא נכונה

לפעמים גם ללא אלרגיה אפשר לגרום נזק משמעותי למטופל בעקבות לקיחת תרופה לא מתאימה. אם ניקח לדוגמה אדם שמגיע עם לחץ דם נמוך במיוחד וסובל מכך, אם בטעות תינתן לו במחלקה תרופה להורדת לחץ דם במקום תרופה להעלאתו, הדבר יכול לגרום לקריסת מערכות כוללת ולנזק משמעותי. אם אדם ללא בעיות לחץ דם היה מקבל את אותה התרופה, לא הייתה מתרחשת כזו תגובה חריפה, אולם אצל אנשים מסוימים הדבר יכול להיות הרה אסון.

 

אדם לא נכון

העומס במחלקות ובקופות החולים הוא קשה במיוחד. אנשים רבים שמגיעים באותו הזמן, כולם חולים, כולם רוצים לקבל יחס והלחץ על אנשי הצוות הוא רב. בעקבות כך, יכולות להתרחש טעויות כמו נתינת תרופות לאדם אחד, שהיו מיועדות בכלל לאדם אחר. כפי שניתן לראות למעלה, תרופה לא נכונה או אלרגיה יכולות לבוא לידי ביטוי באופן קשה במיוחד, וכאשר אדם מקבל תרופות שלא היו מיועדות אליו מלכתחילה, הוא ניצב בפני הסכנות הללו מבלי לדעת שהן מגיעות לפתחו.

 

מינון לא נכון

ישנם מקרים בהם ניתן  לראות מטופלים שקיבלו את התרופה הנכונה מהצוות ואפילו הייתה הטבה בהתחלה, אולם לאחר מכן חלה הדרדרות משמעותית במצבם ונוצר נזק שיישאר איתם לאורך זמן. התרופה דווקא מתאימה, אין אליה אפילו אלרגיה, אולם ישנה טעות במינון והוא גבוה מדי או נמוך מדי עבור המטופל שלוקח אותה. כך נוצר מצב שבמקום שהתרופה תהפוך לסם חיים עבור החולה, היא עלולה להיות סם מוות ולגרום להרעלה או לתופעות לוואי קשות בעקבות מינון שגוי.

כל המצבים הללו יכולים לקרות לכל אחד ובכל זמן. לכן, כל כך חשוב לשאול את אנשי הצוות הרפואי מה אתם מקבלים, לבדוק התאמה למינון שלכם ולהיות ערניים. אם בכל זאת נתקלתם בטעות במתן תרופות שהותירה אחריה נזק, פנו לעורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית ובדקו האם תוכלו לתבוע את האחראיים לכך ולהביא לכך שישלמו על הנזק שגרמו.

 

טעויות במתן תרופה – רשלנות רפואית?

ניתן להגדיר רשלנות רפואית כאשר נגרם נזק כתוצאה מטעות במרשם התרופה שהתקבל מרופא שלא נהג על פי הנורמות המקובלות והתרשל במילוי תפקידו לעומת רופא אחר שפעל בצורה סבירה. יש להוכיח שהרשלנות היא הגורם לנזק.

למעשה, כל אדם אשר נפגע מרשלנות רפואית ונגרמו לו נזקים, זכאי לקבל פיצוי , וזאת למרות שמטרתו של הטיפול הרפואי היתה לסייע למטופל ולא לגרום לנזקים.

 

נוהל מתן תרופות – דברי החוק

רשלנות בהתאם לחוק הינה התנהגות שלא בהתאם לנורמות המקובלות במשלח ידו או בחוסר מיומנות, של אדם לפעול באותו משלח יד, היה משתמש באותו מצב. נורמות ההתנהגות נקבעות על ידי בתי המשפט. על הרופאים לעמוד ברמת הזהירות מסוימת הנגזרת מהמקובל ברפואה. ולא ניתן לדרוש מכל רופא את אותה רמת זהירות.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם