צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעה על כאב כרוני בעקבות תאונה

להאזנה:

 

חבלות באזורי הראש, הצוואר והגב נמנות עם הגורמים הישירים לבעיות רפואיות המתבטאות בכאבים כרוניים שהולכים ומתגברים ככל שחולף הזמן. בשל הקשר הסיבתי הידוע בין בעיות אלו לבין נזקים כתוצאה מתאונות דרכים בעיקר, חשוב לדעת כיצד מגישים תביעה על כאב כרוני בעקבות תאונה שחוויתם.

 

על הקשר בין כאב לתאונה

חבלות פיזיות רבות מסתיימות בנזקים שאינם בולטים לעין, לרבות כאבים כרוניים שמוקרנים מאזור שנפגע ומוסיף לייסר את הנפגעים. וכך, בעת תאונת דרכים, תאונה אישית או כל תאונה אחרת, ייתכן שהכאבים שנותרו יוסיפו להגביל את הנפגעים בביצוע פעולות תנועתיות ואף בתחושה חוזרת וחולפת שמעיבה עליהם לאורך זמן.

מבין רשימה של הפרעות קיימות כמו פוסט טראומה (PTSD), מחלת היאפים (CFS) והפרעות שינה, עייפות או זיכרון, ניתן למנות גם את פיברומיאלגיה ככאב האחרון שהחלה בו הכרה וכיום הקשר בינו לבין תאונות ובפרט תאונות הדרכים נחשב לחזק ומשמעותי.

כיצד באים כאבים כרוניים שמקורם בהפרעה מסוימת לידי ביטוי? נשתמש בדוגמה עדכנית שבה מנהלת מכירות בחברת מזון חשה כבר תקופה בתשישות בלתי מוסברת. הבדיקות הרפואיות שביצעה היו תקינות לחלוטין, היא לא שינתה דבר בהרגלי התזונה, השינה או המחייה שלה.

למרות זאת, התשישות המוגברת החלה לתת את אותותיה ופגעה ביכולת הזיכרון והריכוז, בהמשך תרמה גם לכאבי מפרקים חזקים וכל אלו המשיכו להתעצם, כשאיש איננו מקשר בין התפרצות הכאבים לבין תאונת דרכים שעברה כמה חודשים לפני כן.

בדוגמה אחרת, נהגת שסבלה מפגיעה תפקודית המלווה בכאבים עזים, קיבלה 8% ופיצוי בסך 500,000 שקלים בגין כאב כרוני שנגרם לה ואובחן כפיברומיאלגיה (דאבת שרירים). פיברומיאלגיה היא תופעה רפואית יחסית חדשה, המתבטאת בכאבים מפושטים בכל הגוף לרבות מספר נקודות קבועות המאופיינות ברגישות חמורה. במקביל לכאבים יוצרת התסמונת גם הפרעות שינה, כאבי ראש, קשיי ריכוז ועוד.

תביעה על כאב כרוני בעקבות תאונה
תביעה על כאב כרוני בעקבות תאונה

תסמונת כאב כרוני בעקבות תאונה

כאבים כרוניים רבים נובעים בין היתר מחבלה שנגרמה לאזור עמוד השדרה הצווארי, כך שבחלק מתאונות הדרכים הפגיעה מהווה את ה"טריגר" להתפרצותם והם יוסיפו להקשות תפקודית על הנפגעים. תביעות רבות שהוגשו בנושא לחברות הביטוח, נסובות סביב קשר סיבתי בין הפגיעה בתאונה לבין תשישות כרונית וכאבים קבועים, במסגרתן הפיצוי כולל גם רכיבים כמו ירידה באיכות החיים ורמת ההכנסה, הפסדי שכר ופנסיה לעבר ולעתיד.

כיום הקשר הסיבתי בין תאונות הדרכים לתסמונות כאב כרוניות כמו פיברומיאלגיה או "מחלת היאפים" נחשב למקובל יותר מבעבר וניתן לראות כי תביעות נוספות מתקבלות בהקשר זה גם על בסיס כאבים כרוניים הנובעים מפוסט טראומה, סוכרת, טרשת נפוצה ועוד.

 

פיצויים בעקבות כאב כרוני מתאונה

את הכאבים הכרוניים קשה לאתר במהירות, אך ישנה חשיבות לאיתור מוקדם ככל האפשר של הקשר הסיבתי בין המחלה או הבעיה הרפואית המתבטאת בכאבים לבין תאונת הדרכים שקדמה לה. הקשר הסיבתי הוא זה שיקבע בפועל את גובה הפיצויים המשולם, לצד שיעור אחוזי הנכות שנקבעו מכך במוסד לביטוח הלאומי.

 

ביסוס תביעה על כאב כרוני בעקבות תאונה

נפגעים שסובלים מכאבים כרוניים כתוצאה מתאונה אישית, תאונת דרכים או תאונת עבודה, נדרשים להלין על כך בפני גורם רפואי מתאים ולוודא כי התלונות נכללות ברישומים המתאימים. מעבר לכך, יש לפנות לעו"ד נזיקין כדי שיבחן כראוי את הקשר הסיבתי בין התאונה לכאבים.

בכפוף להתייעצות משפטית מתאימה, יש לקבל הפניה לרופא מומחה כדי לאבחן את המחלה או התופעה הרפואית הקיימת. וכך בהמשך, כאשר בית המשפט יידרש לסוגיה, סביר להניח שימנה מטעמו מומחה רפואי לצורך חוות דעת מתאימה, בה ייקבע סופית הקשר הסיבתי בין השניים.

בנקודה זו חשוב להישאר ערים לכל התפתחות של כאבים נוספים ומגבלות ולדווח עליהם לרופא המטפל. יש לשמור על שיקול דעת והיגיון בריא גם ביחס לכאבים עמומים או בתדירות נמוכה ולכלול גם אותם בתלונות הרפואיות. אל תמתינו עד להתפתחות של סימפטומים קיימים ועליכם להראות דפוס כאבים שחוזר על עצמו לאורך תקופה וייתכן שגם מחמיר.

אם הפגיעה הוכרה זה מכבר במוסד לביטוח הלאומי כתאונת עבודה ונמצא כי היא זו שגרמה להתפתחות מחלה או תסמונת כאב, קיימת האפשרות להגיש בקשה להחמרת מצב, אותה תבדוק וועדה רפואית נוספת שבסמכותה להחליט מחדש על אחוזי הנכות.

זכרו שהצלחת תביעה על כאב כרוני בעקבות תאונה תלויה רבות בהוכחתה של הפרעה תפקודית ופגיעה כתוצאה ממנה באיכות החיים. תיאורטית, כל תלונה לגבי כאבים כרוניים היא עניין סובייקטיבי מאוד, כך שלא ניתן לעבור בדיקה כלשהי לאימות הכאבים ועוצמתם. לפיכך צריך להוכיח ולבסס את העובדה שהנפגע חווה סבל משמעותי וממשי.

 

אם חוויתם לאחרונה תאונה ואתם סובלים מכאבים כרוניים – ייתכן ואתם זכאים לפיצוי מוגדל

הקשר בין תסמונות כאב מסוימות לתאונות הולך ומתהדק בשנים האחרונות, בייחוד הודות למחקרים חדשים ופסיקה הנמצאת בהלימה לכך, שמתחילה להצטבר. הבקיאות המקצועית של משרד עו"ד פייל בנושא היא ברמה הגבוהה ביותר ואנו מעמידים לרשותכם צוות של כ-30 עורכי דין ומומחים רפואיים לבדיקת הקשר הסיבתי בתחום זה. להתייעצות ללא כל התחייבות, פנו אלינו כבר עכשיו.

הגורם הנתבע הוא מפעיל אותו אתר רחצה כמו בעלי הבריכה, הצימר או רשות מקומית שמפעילה את החוף, אם כי כאשר מוכיחים את רשלנותו או הפרת חובת הזהירות האישית מצידו של אחראי במקום ניתן לתבוע ישירות גם אותו. 

כן. אם יש לכם ביטוח פרטי רלוונטי כמו אובדן כושר עבודה, תאונות אישיות, נכות מתאונה וכו', אפשר לפנות למבטחת. אם נותרה נכות מהטביעה, אפשר להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח הלאומי.

יש להצטייד במספר גדול של מסמכים שמעידים הן על הטביעה עצמה, הן על הנזקים ממנה והן על השתלשלות התאונה המדויקת, לרבות עמידת המפעיל בחוקים והתקנות הנדרשים ממנו וקבלת דוחות מקצועיים לעניין הפעלת המקום ומצבו הבטיחותי.

בהחלט. עורך הדין יוכל למקסם את היקף הפיצויים המתקבל מהאירוע, כדי שהנפגע ומשפחתו יוכלו להתמודד בכבוד עם כל ההשלכות הכלכליות מהמקרה. עורך הדין יסייע לכם למצות את כל הזכויות תוך מתן שירותים משפטיים שוטפים ועד להשלמת הליכי התביעה מול כל הגורמים.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם