צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח פה ולסת

להאזנה:

 

סיבוכים בטיפולי שיניים הינם מהיקרים והכואבים ביותר שיש. אזור הפה והחניכיים מתאפיין גם במספר הפרוצדורות הגדול שנעשות סביבו: עקירת שיניים מיותרות, ביצוע טיפול שורש רשלני ומזיק, השתלת שיניים בחוסר מקצועיות ואבחון שגוי ביישור שיניים, כולם תופעות מוכרות שבגינן ניתן לתבוע על רשלנות רפואית בניתוחי פה ולסת

בנוסף לכך, אזור הפה והלסת מתאפיין לא רק בחיוניותו כדי לאפשר לנו לאכול ולקיים אורח חיים בריא, אלא גם מהווה חלק חשוב ממראה אסתטי מטופח.

לכן, כל רשלנות רפואית בניתוחי פה ולסת עשויה להיות כואבת ומזיקה פי כמה מפגיעה במקומות בולטים פחות בגוף, וניתן לקבל בגינה פיצוי כספי בסך גבוה במיוחד בשל הצער והכאב שנגרמו מההליך.

 

מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוחי פה ולסת

על מנת לתבוע בגין רשלנות רפואית, יש לבחון כי מתקיימים מספר תנאים:

  • קיימת התנהגות רשלנית מצידו של הרופא המטפל.
  • נוצר למטופל נזק.
  • הנזק שנוצר למטופל נגרם בעקבות הטיפול הרשלני ולא בשל גורמים אחרים.

 

על מנת לבסס את הקביעה כי התקיימה רשלנות רפואית, תיבחן פעולתו של הרופא מנקודת מבטו של "הרופא הסביר" ועל פי סטנדרט הטיפול הראוי במקרים מסוג זה.

במידה והרופא חרג מהנוהל המקובל או שלא ביצע את עבודתו כפי שמומחיותו מחייבת אותו, ניתן יהיה לקבוע כי התנהגותו הייתה רשלנית.

הרשלנות יכולה להתרחש בכל שלב של ההליך הרפואי, החל מרגע הקבלה לטיפול, בשלב צילומי הרנטגן לאבחון וקביעת אופן הטיפול, בזמן התהליך הניתוחי עצמו וההכנה לו, ואף לאחר מכן בשלב הבדיקות וההשגחה שלאחר ביצוע הניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח פה ולסת
רשלנות רפואית בניתוח פה ולסת

רשלנות רפואית בגין אי הסכמה מדעת

על פי חוק זכויות החולה, מחובתו של הרופא המטפל להבהיר למטופל את מצבו באופן הבהיר ביותר שניתן, כך שזה יוכל לקבל החלטה מושכלת בטרם יבחר לגשת לניתוח.

החוק קובע כי על הרופא למסור למטופל את כל הפרטים שחיוניים לשם קבלת ההחלטה, החל בדיאגנוזה והפרוגנוזה וכלה בתופעות הלוואי, הכאבים, הסיכונים והסיכויים שקיימים בניתוח, ואף מידע לגבי חדשנותו של הטיפול.

בנוסף לכך, מחובתו של הרופא למסור מידע זה מוקדם ככל שניתן, ולא דקות אחדות לפני הניתוח.

כמובן דרישה זו הינה גמישה ומשתנה בהתאם לסוג הניתוח. כך ניתוחים דחופים ומידיים יצריכו הסכמה בסטנדרט ידיעה נמוך יותר, ואילו ניתוחים אסתטיים שההחלטה על ביצועם הינה ללא צורך רפואי – דורשים סטנדרט ידיעה גבוה יותר.

 

השלבים בהגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוחי פה ולסת

אז כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית? אילו מסמכים עליכם לאסוף, ולמי עליכם לפנות?

 

איסוף כל המידע והמסמכים הרפואיים

כל מסמך רפואי, נייר, תוצאת בדיקה או ביקורת נדרש לשם התביעה ועשוי להיות רלוונטי לבחינת סבירות הטיפול והתקיימותה של התנהגות רשלנית מצד הצוות המטפל.

 

פניה לקבלת חוות דעתו של רופא מומחה

בית המשפט ידון בתביעה רק אם תופיע בה חוות דעתו של רופא מומחה, שסבור כי התנהגות הצוות המטפל בנסיבות העניין עלתה כדי רשלנות.

 

פנייה לעורך דין מומחה ברשלנות רפואית

עורך הדין שיטפל בתיק הינו הצלע החשובה ביותר בתביעה.

לעו"ד בעל ניסיון בתחום הרשלנות הרפואית ישנו ידע מקצועי רב, בעזרתו יוכל לסייע לתביעה: הפניית התובעים למומחה רפואי מתאים, איסוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, כתיבת התביעה וניהול המשפט וכן ניהול משא ומתן מול הנתבעים במקרים בהם ישנו רצון הדדי להגיע לפשרה כספית מהירה.

 

עורך דין מומלץ לתביעות בגין רשלנות רפואית בניתוחי פה ולסת

במקרה ואתם חושבים כי בוצע בכם טיפול רפואי רשלני בניתוח, אנו במשרד עורכי הדין דוד פייל ושות' נשמח לעמוד לשירותכם.

במשרד צוות של מעל ל30 עורכי דין מנוסים ומקצועיים, בעלי ותק מצטבר של עשרות שנים בבתי משפט ובתביעות בגין רשלנות רפואית.

המשרד שקיים כבר מעל ל- 20 שנה ידוע ככזה שנלחם עבור לקוחותיו עד למיצוי מלא של זכויותיהם. אנו במשרד מקפידים לייצג ולעזור רק לתובעים הקטנים ולא את המוסדות הרפואיים, מתוך מטרה לעזור לנפגעים לקבל פיצוי בשל הנזק שנגרם להם.

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עוד היום לפגישת ייעוץ ראשונית ובלתי מחייבת, על מנת לבחון את סיכויי ההצלחה וגובה הפיצוי שתוכלו לקבל בתיק.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם