צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעה בגין תאונת ילדים

להאזנה:

 

תביעה בגין תאונת ילדים תוגש בגין מפגע, רשלנות רפואית או תאונה שגרמה לנזקי גוף, או כלפי ביטוח תאונות אישיות תלמידים בהתאם לתנאי הפוליסה של המוסד החינוכי. במאמר זה נציג את התנאים להגשת התביעה ואת דרכי ההתנהלות במקרה של תאונה.

 

חשיפה מוגברת לתאונות בקרב ילדים

אם בעולם המבוגרים תאונות הן עניין נפוץ, הרי שילדים חשופים לכך פי כמה וכמה: הגן ובית הספר, הפארק וגן השעשועים, הכביש ולעתים גם המדרכה מכילים שלל סיכונים פוטנציאליים. להבדיל מתאונות שמתרחשות בקרב מבוגרים, ילדים לא בהכרח מודעים לסכנה או למפגעים שונים ולעתים אינם יודעים כיצד להימנע מהם. הדבר עשוי לגרום לפגיעות שונות, חלקן מקנות את האפשרות להגיש תביעה בגין תאונת ילדים.

מלבד ההתנהלות האישית שכרוכה בצמצום סיכונים בקרב מבוגרים לעומת ילדיהם, קיים הבדל בנושא זה גם במובן הביטוחי. פוליסות שונות מכסות אירועי פגיעה בקרב המבוגרים, בעוד שרובם נשענים באופן שגרתי על פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים, הנוצרת מידי שנה במוסד הלימודי, מעצם ההשתייכות למערכת החינוך.

על פניו מדובר בכתובת אחת המרכזת את כלל מצבי הפגיעה ומאפשרת לתבוע בכל זמן נתון את אותו הגורם, אך חשוב להדגיש שביטוחים אלו בדרך כלל בסיסיים למדי ורשימת הסייגים הנכללת בהם גדולה מאוד.

 

על ביטוח תאונות תלמידים במערכת החינוך

על פי החוק בישראל, כל הילדים הנכללים תחת "חוק חינוך חובה", דהיינו מגיל שלוש ועד לגיל 18 ו-3 חודשים, זכאים לביטוח תאונות אישיות באופן אוטומטי. ביטוח זה מכסה את התלמידים בכל מקרה של תאונה לכל אורך השנה, 24/7 ובכל מקום בארץ ובעולם. כאמור, הכיסוי יחסית בסיסי אך צפוי לכסות את רוב התאונות השכיחות, למעט אלה שמוסדרות בחוקים אחרים כמו תאונות דרכים, תאונות עבודה או פגיעה מפעולות איבה.

הבשורות הטובות ביחס לכיסוי זה הן העובדה שבעת תאונה, לא קיים הצורך להוכיח רשלנות מצידו של גורם אחר והפיצוי שיינתן בעקבות המקרה לא ינוכה מכל פיצוי אחר לו זכאי התלמיד. פוליסות מסוימות מבטחות במקביל גם את משפחתו של התלמיד בפעילויות בתוך מסגרת החינוך עצמה או לחילופין מספקות פיצוי בתעריף מסוים בכל מקרה של שבר, נכות חלקית או מלאה.

 

זהות הגורמים הנתבעים

מלבד ביטוח התאונות האישיות לתלמידים, ייתכן שתיווצר זכאות לתביעת גורמים נוספים בהתאם למקרה או להיקף וחומרת הנזקים בפועל. גורמים אלה עשויים להיות פוליסות נוספות שנוצרו באופן פרטי מול חברת ביטוח מסוימת וגם המוסד לביטוח הלאומי, ככל שנותרה נכות כלשהי המאפשרת לתבוע קצבת ילד נכה או גמלת ניידות.

כאן המקום להדגיש כי אין הקבלה או אחידות בתנאי הפוליסות השונות ולכן עצם קבלתה של תביעה בגין תאונת ילדים מכוח ביטוח תאונות תלמידים אינה מבטיחה תגמולים מחברה מבטחת נוספת. לכן המעשה הנכון עוד בטרם מגישים תביעה, יהיה לקרוא בעיון רב את פרטי הפוליסה הרלוונטית ולהבין האם היא תאפשר לתבוע אותה.

תביעה בגין תאונת ילדים

תביעות מקבילות לא מתקזזות

עניין ידוע בתביעת מספר גורמים מקבילים, הוא החיוב בקיזוז בין סכומי הפיצויים שהתקבלו משני מפצים שונים. הדבר מעט שונה כשמדובר בתביעות תאונות של ילדים, אך על מנת לוודא כי לא יחול קיזוז בין שתי פוליסות שונות או לחילופין בין פוליסת הביטוח לתביעת נזיקין מול גורם שהתרשל וגרם מכך לנזק, יש לגשת לעורך דין המתמחה בתאונות אישיות ושאוחז בידע והמיומנות הרלוונטיים לתאונות תלמידים.

עורך הדין ימליץ כיצד לפעול בהתאם לאותו מקרה על מנת למקסם את סכום הפיצויים ובמידת האפשר להשאיר את כולו בידיכם ללא קיזוז.

 

התיישנות בהגשת תביעות תאונות ילדים

על פי חוק ההתיישנות, ניתן להגיש תביעות בנזקי גוף עד 7 שנים מיום התאונה. חוק זה מכיל מספר חריגים וביניהם גם האופן שבו נספרת ההתיישנות בתביעות של קטינים שגילם מתחת ל-18. במקרה כזה קובע חוק ההתיישנות כי 7 השנים יתחילו להיספר החל מהגעתו של הילד לגיל 18, כלומר שיוכל לתבוע עד גיל 25.

יחד עם זאת, בתביעת ביטוח תאונות תלמידים הזכאות להגיש את התביעה עומדת על 3 שנים מיום האירוע, כך שניתן לתבוע עד הגעתו של הילד לגיל 21.

 

מה לעשות במקרה שנגרמה לילדי תאונה?

אין חוויה מלחיצה ומטלטלת כמו זו שמערבת פגיעה גופנית של ילדים. הנטייה ההורית תהיה בעיקר אינסטינקטיבית, כך שהיא תכלול פעולות הרגעה והבהלה לטיפול דחוף. בנקודה זו הראיות מהן ניתן לבסס את התאונה מאוחר יותר לצורך הגשת התביעה נותרות בשטח, כאשר מלאכת האיסוף בהמשך עשויה להשמיט חלק מהראיות ואף לגרום לכך שיוטל ספק באירוע או בנזקים שקשורים אליו.

לכן המלצתנו במקרה של תאונה, יהיה להנחות אדם קרוב או אפילו את אחד העדים למקרה לתעד עבורכם את המקום: צילום אזור התאונה ממספר זוויות, צילום של המפגע או המכשול שגרם לתאונה, צילום הפגיעות של ילדכם, הקלטות (אם קיים סרטון וידאו למשל) ואיסוף של פרטי עדים למקרה.

מיד לאחר מכן, יש לגשת לקבלת טיפול רפואי במיון או מוקד רפואי, שם יש לצין כי הגעתם בעקבות תאונה שילדכם עבר ולוודא כי התלונות שלו לגבי כאבים או תחושות מתועדות בכתב. אם קיימת האפשרות, בקשו מהרופא המתעד לציין גם את השתלשלות התאונה, אפילו בקווים כלליים.

אם לא נמצאתם ליד ילדכם ברגע התאונה, מומלץ לבקר באזור האירוע מאוחר יותר ולתעד אותו. גם הפעם אם ניתן, בקשו ממישהו שנמצא באותו הרגע במקום לאסוף עבורכם את התיעוד.

 

ילדכם נפגע בתאונה ואתם מעוניינים לתבוע?

משרד עו"ד דוד פייל ושות' מעמיד לרשותכם צוות מקצועי, מנוסה ומסור שצבר יותר מ-20 שנות ניסיון בתביעות רשלנות רפואית, תאונות מכל סוג והצלחות משמעותיות גם בתביעות תאונות ילדים. להתייעצות בנושא ללא כל התחייבות צרו עמנו קשר ונתאם פגישה.

כן, קיימת החובה לעריכה אוטומטית של ביטוח שכזה במעונות ובמשפחתונים, אם כי בכפוף לשעות השהות במסגרת לרבות ההגעה אליה והחזרה ממנה הביתה. זאת להבדיל מהכיסוי הרגיל שמכסה 24/7, 365 ימים בשנה בכל מקום בארץ ובעולם.

ביטוח תאונות תלמידים אינו מכסה מחלות, צלקות אסתטיות ו/או צלקות עם הפרעה בתחושה וכן אינו מכסה כל מצב שקיים עבורו חוק פיצויים אחר כמו תאונות דרכים, תאונות עבודה או פגיעה מפעילות טרור.

בהחלט. התאונה מכוסה מכוחו של ביטוח תאונות אישיות ילדים. אם קיימת פוליסה נוספת ניתן יהיה לתבוע גם אותה. במקרה שנותרה נכות, קיימת האפשרות לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי ולקבל גמלת ילד נכה.

יש להגיש את התיעוד לאירוע ולנזקים שנגרמו ממנו, אך להבדיל מתביעות אחרות לא קיים הצורך בהוכחת רשלנות מצד הגורם המזיק. הדבר מאפשר להורים להתנהל בתהליך בירוקרטי פשוט וחלק, הכולל מילוי טופס תביעה וצירוף הניירת. אם מסיבה כלשהי התביעה נדחית, מומלץ להתייעץ בנושא עם משרדנו לצורך ערעור.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם