צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

איחור באבחון תסמונת סקיד

להאזנה:

 

במהלך ההריון ולאחר הלידה, נערכות בדיקות רבות כדי להבטיח את בריאות התינוק ולשלול תסמונות גנטיות שעלולות לסכן את בריאותו ואף את חייו. כאשר תסמונות כגון תסמונת סקיד אינן מאובחנות בזמן, זה יכול לגרום לפגיעה חמורה בבריאות התינוק ואף לפטירתו בטרם עת.

אם אתם סבורים כי תינוקכם נפגע מאיחור באבחון תסמונת סקיד, יש מקום לבחון את האפשרות להגשת תביעת רשלנות רפואית בעזרת עורך דין נזיקין המתמחה בתיקי רשלנות רפואית בהריון או בלידה.

 

על תסמונת סקיד, הסימנים המטרימים להתפתחותה ומאפייניה העיקריים

תסמונת סקיד, הידועה גם בשם תסמונת "ילדי הבועה", היא הפרעה גנטית חמורה אשר מאופיינת בכשל מוחלט של מערכת החיסון. כתוצאה מכך, רוב התינוקות עם מצב זה אינם חיים מעבר לשנתם השנייה עקב רגישות מוגברת לזיהומים. עם זאת, אם המחלה מאובחנת מוקדם, בתוך שלושת החודשים הראשונים לחייהם, ולפני שהיה סיכוי לזיהום להתפתח, השתלת מח עצם עשויה להציע לתינוקות אלו סיכוי לשרוד ולנהל חיים בריאים.

ישנם מספר סימני אזהרה העשויים להצביע על תסמונת סקיד ביילוד, כגון הורים שהם קרובי משפחה מדרגה ראשונה, ספירת לימפוציטים נמוכה בבדיקת דם, זיהומים תכופים, היסטוריה משפחתית של המחלה וממצאים מחשידים בבדיקות הדמיה. חשוב שהרופא המטפל באם וביילוד יהיה מודע לתסמינים אלו, שכן איחור באבחון תסמונת סקיד עלול להביא לתוצאות הרות אסון שהן תוצר של רשלנות רפואית באבחון.

המחלה פוגעת בתאי ה-T של מערכת החיסון, ומונעת יצירת תאי B לייצור נוגדנים. כתוצאה מכך, תינוקות אלו פגיעים לזיהומים חוזרים ונשנים עקב הפגם במערכת החיסון שלהם, כאשר הזיהומים הנפוצים והמסוכנים ביותר הם אלו המשפיעים על מערכת הנשימה של היילוד.

תינוקות אלו מכונים לעתים קרובות "ילדי בועה" מכיוון שהם חייבים להיות מוגנים מפני העולם החיצון, המלא בזיהומים שגופם אינו יכול להילחם בהם. למרבה הצער, מצבם מבודד אותם בצורה כה משמעותית מהעולם עד שהם אינם מסוגלים לנהל חיים נורמליים, גם אם הצליחו לשרוד את שנותיהם הראשונות.

איחור באבחון תסמונת סקיד
איחור באבחון תסמונת סקיד

הקושי הכרוך באבחון תסמונת סקיד על רקע שכיחותה הנמוכה בישראל

תסמונת סקיד נחשבת למחלה נדירה בעולם, מה שתורם לחוסר המודעות היחסי למאפייניה, בקרב הקהילה הרפואית בארץ. עם זאת, בישראל, שכיחותה בתינוקות גבוהה פי שניים בהשוואה למדינות מערביות אחרות. הדבר נובע בעיקר מהשיעור הגבוה של נישואי קרובים בארץ. למרבה הצער, אם המחלה לא מאובחנת באופן מיידי, הפרוגנוזה לתינוקות אלו גרועה, והם עשויים להגיע לטיפול נמרץ במצב קריטי.

 

כיצד ניתן להוכיח כי האיחור באבחון תסמונת סקיד נבע מרשלנות רפואית?

בתביעת רשלנות רפואית לגבי איחור באבחון של תסמונת סקיד או רשלנות רפואית בטיפול בה, ישנם מספר מרכיבים שיש להוכיח. מאחר ואבחון מאוחר של תסמונת סקיד מוביל לעיתים קרובות למוות, חשוב להראות שלתינוק היה סיכוי לשרוד אילו האבחנה הייתה נעשית בזמן.

כדי לבנות תיק תביעה מבוסס, על עורך דין רשלנות רפואית לאסוף את כל הרישומים הרפואיים ולהעסיק מומחים רפואיים בתחום רפואת הילדים, האימונולוגיה ו/או הגנטיקה כדי להוכיח שהרופא הנתבע לא פעל באותו אופן שרופא סביר היה פועל באותן נסיבות. בית המשפט עשוי להכיר בתיק ככזה הכרוך באובדן סיכוי החלמה עקב רשלנות רפואית.

על עורך הדין להראות קשר ישיר בין מעשה הרשלנות לנזק הנובע מכך, ובמידה ויצליח, ההורים יכולים לצפות לקבל פיצויים בסכום כספי משמעותי בגין הפגיעה בבריאות ילדם והנזקים העקיפים שנגרמו להם בשל כך.

מקרים אלו מורכבים ומאתגרים להוכחה, מה שמחייב להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית מנוסה שטיפל במקרים דומים. התביעה במקרה כזה תהיה בדרך כלל נגד רופא הילדים שהיה אחראי על הטיפול בתינוק מלידה והיה צריך להיות ער לתסמינים ולהיעזר ברופא מומחה בתחום.

עורך הדין יוכל לנהל את התביעה למענכם, לאסוף את הרישומים הרפואיים הדרושים, להתייעץ עם רופאים מומחים ולהוכיח את הקשר הישיר בין האיחור באבחון תסמונת סקיד לנזק שנגרם לילדכם ולכם.

 

לסיכום: הסעדים המשפטיים העומדים לרשות נפגעי איחור באבחון תסמונת סקיד

תסמונת סקיד היא הפרעה גנטית חמורה שעלולה לגרום למוות בשנתיים הראשונות לחיי התינוק, עקב זיהומים חוזרים. לכן אבחון מהיר של תסמונת סקיד הוא קריטי להישרדותם ולרווחתם של תינוקות שנפגעו. ישנם מספר תסמינים שאמורים לעורר חשד למחלה, ביניהם הורים בעלי קרבת דם, ספירת דם אופיינית, זיהומים חוזרים ובדיקות הדמיה שיכולות לאשר את האבחנה.

אם התסמונת אובחנה תוך שלושה חודשים מהלידה, לפני התפתחות זיהומים חמורים, השתלת מח עצם יכולה להציע סיכוי להישרדות וחיים בריאים של היילוד. אולם במקרה של חשד לעיכוב באבחון של תסמונת סקיד שמנע מתן טיפול מציל חיים לתינוק, יש מקום להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית המתמחה במקרי רשלנות רפואית בהריון ובלידה.

חושדים שנפגעתם מאיחור באבחון תסמונת סקיד או רשלנות בטיפול בתסמונת? יש מקום לבחון את האפשרות להגשתה של תביעת פיצויים בגין רשלנות באבחון.

עו"ד דוד פייל הוא עורך דין לענייני רשלנות רפואית בעל יותר מעשרים שנות ניסיון והצלחות רבות מספור בתיקי רשלנות רפואית בהריון ובלידה. במהלך שנות פעילותו הרבות, משרד עו"ד דוד פייל העניק סיוע משפטי איכותי לנפגעי רשלנות רפואית רבים, בתהליך להגשת תביעות נזיקין לטובת השגת פיצוי כספי בסכומים משמעותיים.

אתם מוזמנים לפנות אלינו כבר כעת ולתאם שיחת ייעוץ ראשונית ודיסקרטית, ללא עלות וללא צורך בהתחייבות מצידכם, על מנת לבחון את ההיתכנות להגשת תביעת רשלנות רפואית בגין הפגיעה בילדכם ולקבל הערכה לגבי גובה הפיצויים שניתן יהיה להשיג עבורכם במסגרת תביעה מסוג זה, ובעזרת עורכי הדין במשרדנו וצוות הרופאים המומחים עמם אנו עובדים.

לתיאום שיחת ייעוץ עם עורך דין דוד פייל לגבי האפשרות להגשת תביעת פיצויים בגין איחור באבחון תסמונת סקיד – פנו למשרדנו בהקדם: 03-915-8463.

תסמונת סקיד, הידועה גם בשם "תסמונת ילדי הבועה", היא הפרעה גנטית חמורה המאופיינת בכשל עמוק של מערכת החיסון. תסמונת זו יכולה להוות איום משמעותי לסיכויי ההישרדות של תינוקות שנפגעו ממנה. אולם אם היא מאובחנת מוקדם, השתלת מח עצם יכולה להגדיל את סיכויי ההישרדות עבור תינוקות אלה ולשפר את הפוטנציאל לכך שיוכלו לנהל חיים תקינים.

השכיחות של תסמונת סקיד בישראל גבוהה יחסית למדינות מערביות אחרות, בשל השיעור הגבוה של נישואי בני משפחה בארץ. המחלה מעמידה תינוקות שנפגעו בסיכון גבוה לזיהומים ומוות עקב היעדר מערכת חיסון מתפקדת. רוב התינוקות עם תסמונת סקיד אינם שורדים לאחר שנת חייהם הראשונה. עיכוב באבחון יכול להיות בעל השלכות הרסניות ולעיתים קרובות מוביל למוות מוקדם של התינוק.

תסמונת סקיד מהווה סכנה משמעותית לתינוקות שנפגעו בשל מערכת החיסון הפגועה שלהם, מה שמותיר אותם חשופים מאוד לזיהומים תכופים. רוב התינוקות עם תסמונת סקיד אינם שורדים לאחר שנת חייהם הראשונה. עיכוב באבחון יכול להיות בעל השלכות הרסניות ולעיתים קרובות מביא למוות מוקדם של התינוק. היעדר מערכת חיסון מתפקדת חושף את התינוקות הללו לסיכונים חמורים ומדגיש את החשיבות של אבחון וטיפול מהירים.

התוצר הסופי של רשלנות רפואית באבחון תסמונת סקיד, הוא לרוב איחור באבחון התסמונת – שמוביל להשלכות הרות אסון. הסיבה לכך היא חשיבות האבחון המוקדם של התסמונת, שיש בו כדי להגדיל את סיכויי ההישרדות של תינוקות הלוקים בה. ישנם מספר סימני אזהרה שאמורים לעורר את הרופא לחשוד בנוכחות התסמונת, ואי בדיקה יסודית של תסמינים אלו עלול להיחשב כרשלנות רפואית שהובילה לאבחון מאוחר ולפטירת היילוד – מה שממחיש את החשיבות של טיפול רפואי ערני ויסודי בתינוקות אלו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם