צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים עלולה לגרום לסיבוכים ולנזקים בלתי הפיכים, לרבות אובדן סיכויי ההחלמה מהמחלה ובמקרים קיצוניים גם לכריתת האשכים ולמוות. כיצד תפעלו מול רשלנות רפואית שנגרמה בשלב אבחון המחלה? במאמר זה נעסוק בתחום הרשלנות המורכב והמצער.

 

סרטן האשכים: מאפיינים וחשיבות האבחון המוקדם

סרטן האשכים נמנה עם סוגי הסרטן הנדירים יותר בקרב גברים בגילאי 20-40. מחלה זו מאופיינת בשני גידולים מרכזיים: האחד הוא גידול יחסית פשוט לטיפול באמצעים כימותרפיים או הקרנות (סמינומה), בעוד שהשני מוגדר כאלים וקשה בהרבה (נונסמינומה).

ועם זאת, חדשות טובות בצד: סרטן זה מבטא אחוזי החלמה גבוהים למדי ואפשר בהחלט לנצח את המחלה. התנאי הכמעט יחידי לכך, הוא כמובן באבחון מוקדם ככל האפשר של המחלה.

ככל שיאובחן סרטן האשכים במועד מוקדם יותר, כך עולים הסיכויים להחלמה מהמחלה ולריפוי ממנה. הטיפול הנדרש יהיה פחות אגרסיבי ואף קצר והמטופל יזכה להאריך חיים ובאיכות טובה. כאשר מתרחש אבחון למחלה באיחור ניכר לעומת זאת, הדבר עשוי להביא לקבלת טיפולים הרבה יותר אגרסיביים, לסבל ולנזקים שונים כתוצאה מהתקדמות המחלה ולמצב מסוכן עד כדי אובדן סיכויי ההחלמה והשרידות הכללית מהמחלה לאורך זמן.

 

זיהוי מחלת סרטן האשכים

הדרך הטובה ביותר לזהות את קיומו של סרטן האשכים היא על ידי תלונות לגבי כאבים ונפיחות בשק האשכים מצד המטופל. בשלב מאוחר, התסמינים כוללים גם כאבים בגב ובעמוד השדרה, עקב התפשטות ושליחת גרורות לאזורי גוף נוספים.

את המחלה עצמה ניתן לאבחן בקלות, על ידי בדיקת אולטרסאונד. רופא שישמע ממטופלו תלונות שמתאימות למחלת סרטן האשכים, יוכל להפנות את המטופל לבדיקה זו ישירות או לבירור אורולוגי במקביל, על מנת לשלול או לאשש את קיומה של המחלה ולהחליט על המשך הטיפול. הבדיקה האורולוגית מתבצעת לרוב ידנית, כאשר הרופא ממשש את שק האשכים.

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים
רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים

חשיפת רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים

כאשר רופא מתעלם מתסמינים שהמטופל מתלונן עליהם, איננו מפנה לבדיקות הללו או שהבדיקות עצמן נעשות ברשלנות, עלול להיווצר כשל באבחון המחלה שיפגע עתידית במטופל ובסיכויי החלמתו ומכאן קצרה מאוד הדרך לתביעת רשלנות רפואית וקבלת פיצויים ראויים.

גם לאחר ביצוע הבדיקה הידנית והאולטרסאונד, יש להמשיך לבדיקות דם. גם הפעם, בהיעדר הפניה לבדיקות הדם עלול הדבר להיחשב כרשלנות רפואית. בנוסף, נוהל הטיפול במחלה קובע כי הרופא המטפל מחויב לבדוק ביסודיות את הרקע הרפואי האישי והמשפחתי של החולה ולאפיין מצבים שעשויים להגביר את הסיכון ללקות במחלה.

כמו כן, רשלנות רפואית באבחון סרטן אשכים עלולה להתרחש גם כאשר חלה טעות באבחון המדויק של סוג הסרטן: סמינומה או נונסימנומה, שיקבעו את הטיפולים הנדרשים ומהלכם. חולה שאובחן עם סוג הסרטן השגוי ושקיבל טיפול בלתי מתאים, עשוי לסבול בהמשך מנזקים קשים ובלתי הפיכים.

 

האם אבחון גרורתי מאוחר נחשב לרשלנות רפואית בפני עצמו?

בזמן שאבחון סרטן האשכים יחסית פשוט, אבחון הגרורות שהתפשטו לחלקי גוף אחרים עשוי להיות מורכב יותר – הן לאבחון ובעיקר להוכחה משפטית. במקרה לדוגמה שבו סרטן האשכים הוביל לגרורות בחוליה בעמוד השדרה של התובע, נקבע כי בוצעו כל הבדיקות הנדרשות לאבחון המחלה, כך שגם אם הייתה מתגלה במועד מוקדם יותר, לא היה מנוס מלבצע לו בכל מקרה כריתת אשך.

על כן חשוב להתייעץ מבעוד מועד עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית וצבר ניסיון ספציפי לעניין אבחון סרטן האשכים. עורך דין מיומן ועתיר ניסיון יוכל לדייק מאוד בהערכת סיכויי התביעה על בסיס נסיבות המקרה ולהתאים לו את דרכי הפעולה הנכונות, על מנת למצות את ההליך ולהפיק ממנו את פוטנציאל הפיצויים הגבוה ביותר.

נציין שכל סכום כספי שיינתן לתובע כפיצויים, לא יוכל להשיב את הגלגל לאחור או לבלום את נזקי התובע הקשים והמצערים. ועם זאת, סכום של מאות אלפי שקלים צפוי לסייע משמעותית להתמודדות עם הנזקים שנגרמו ולספק לתובע מיצוי משפטי יעיל של ההליך מול הגורם הרפואי שהוביל לנזקיו.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים – מספר דוגמאות

לרשלנות רפואית באבחון המחלה יש פנים רבות. לפניכם מספר סוגי מחדלים רפואיים שמצדיקים תביעת רשלנות מתאימה במקרה של סרטן האשכים:

רופאי משפחה או אורולוגים שלא מטיבים לזהות את מצוקתו ותלונותיו של העומד לפנים, לא מזהים את התסמינים מהם הוא סובל ולא משייכים אותם לאפשרות שמדובר בסרטן האשכים. בנסיבות אלו, הם כמובן לא מפנים את המטופל לבדיקות המתאימות ולכן גורמים לזמן נוסף וקריטי לחלוף, שבו המחלה צפויה להתקדם ולהתפשט.

גם כאשר הרופא מכיר בתסמינים אך מקל בהם ראש, כך שהוא מפנה רק לבדיקות חלקיות או מתעלם מתוצאות של בדיקות אבחון שונות, הוא חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

כאמור, אבחון שיבוצע במהירות, במקצועיות ובדיוק המתאימים יוכל להוביל לטיפול במחלה על ידי ניתוח להסרת הגידול. גם כאן עלולה להתרחש אבחנה שגויה, שכן קרו מקרים שבהם האבחנה הצביעה על מקום הניתוח הלא נכון, או שהניתוח עצמו התרחש שלא במידת הזהירות הנדרשת. מצבים אלו עלולים לגרום לנזק חמור לפוריות ולבריאות הכללית.

רשלנות רפואית נוספת עלולה להתרחש כאשר נדרש מעקב רפואי אחר מטופל שכבר החלים על פניו מסרטן האשכים. במצב כזה, הרשלנות נגרמת כאשר לא מבוצע מעקב תקופתי אחר מצבו הרפואי של המטופל, הרופא נמנע מלהפנות לבדיקת המעקב התקופתית או לגלות מעורבות בכלל. הדבר עלול לגרום להדחקת האבחון במקרה של הישנות המחלה, לגילוי מאוחר מידי ולאובדן הסיכויים לטפל במחלה החוזרת במהירות וביעילות מקסימלית.

 

גיבוש תיק התביעה

על מנת להצליח בתביעת הרשלנות ולקבל את הפיצוי המקסימלי, חשוב שהנפגע יפנה כאמור לעורך דין מתאים, יפרט לגבי נסיבות המקרה וישמע מעורך הדין על סיכויי התביעה. כאשר מגבשים את התיק להגשת תביעה מתאימה, נדרש עורך הדין יחד עם הלקוח שלו לאסוף את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי למקרה ושמעיד על השתלשלות העניינים, הנסיבות, הנזקים וכל ההוצאות והתרחישים שהיו שותפים לנושא.

את התיעוד הרפואי המלא יעביר עורך הדין למומחה רפואי מטעמו, לטובת כתיבת חוות דעת שתוצג בבית המשפט ושתתמוך בטענות התביעה. חוות הדעת מטעמו של מומחה מנוסה ובעל שם כמו אורולוג, אונקולוג או כירורג בכיר, תוכל להגדיל את הסבירות לקבלת התביעה ולזכייה במשפט, דבר שיבוא לידי ביטוי בתשלום הפיצויים לתובע, נפגע הרשלנות.

 

כיצד מבססים את עילת תביעת הרשלנות?

כדי שנפגע שסובל מנזק כתוצאה ממחדל רפואי באבחון סרטן האשכים יוכל לקבל פיצוי הולם וראוי לכל הנזקים שנגרמו לו, על עורך דינו להוכיח הן את קיומו של קשר סיבתי ועובדתי בין ההתרשלות לבין הנזקים והן את החריגה שביצע הרופא באופן שיגדיר אותה כפעולה רשלנית כלפי מטופלו.

 

עומדים לרשותכם תמיד

אם אתם או קרוב משפחתכם נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים, פנו בהקדם למשרדנו ונשמח לייעץ, לכוון ולייצג אתכם עד למיצוי כל זכויותיכם.

משרד עורכי הדין דוד פייל ושות' מתמחה ברשלנות רפואית כבר למעלה מ-20 שנים. לאורך השנים צברנו ניסיון עשיר ומוצלח בתביעות רשלנות של מיליוני שקלים עבור לקוחותינו.

צוות המשרד, עורכי הדין וצוות היועצים הרפואיים המומחים שלנו שמחים לעמוד לרשותכם בנושא ולהזמין אתכם לתאם פגישת התייעצות ראשונית ללא התחייבות, בבית הלקוח, בה נבדוק ונעריך את גובה הפיצוי שמגיע לכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם