צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית ללא נזק

להאזנה:

 

תיקי רשלנות רפואית הם תיקים מורכבים באופן מיוחד. הרי מקובל על כולנו שצוות רפואי על כל סוגיו פועל בצורה הטובה ביותר על מנת להציל ולשפר את איכות החיים של המטופלים. לכן כאשר נגרם נזק יש קושי עצום להוכיח רשלנות גם כאשר אין ספק בקיומו של הנזק. לכן כאשר מדובר על ניסיון להוכיח רשלנות רפואית ללא נזק, הקושי עולה במידה רבה ויש צורך אמיתי של צוות מקצועי ומיומן בהגשת תביעה שכזאת אשר סיכויי הצלחה שלה נמוכים מלכתחילה וגם סכום הפיצוי הצפוי לא גבוהה. 

 

מהי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא למעשה מונח משפטי אשר מוצא לעצמו ביטוי כאשר יש מצב שבו הטיפול הרפואי לא עומד ברמה הנדרשת והתרחש מצב שהרופא פעל באופן לא סביר, שרופא אחר היה פועל בו במצב דומה.

רשלנות רפואית היא כזאת שיש בה לגרום נזק פיזי בעל משמעות למטופל. לעיתים קרובות ילווה תהליך הרשלנות הרפואית גם בפגיעה במצב הנפשי היות שאדם התכונן לטיפול רפואי שישפר את איכות חייו ומצא עצמו עם נזקים גדולים יותר, לכן הנפגע יכול להגיש תביעה על סמך הפגיעה שהתקיימה בו.

תביעת רשלנות רפואית ובעיקר ההוכחה שלה מתבססת על חוות דעת של מומחה מתחום הרפואי שסביבו נעה תביעת הרשלנות הרפואית, בחוות הדעת יתבקש המומחה להסביר מדוע פעל הרופא המטפל שלא באופן סביר בעת הטיפול במתלונן.

החוק הישראלי קיבע את עקרון הרשלנות הרפואית כבר ב1965 בפקודת הנזיקין ושם בסעיף 35 ישנה התייחסות ברורה לנושא הרשלנות הרפואית, על סמך סעיף זה בחוק מתקיימת רוב הפסיקה בנושא הרשלנות הרפואית.

 

מתי מתרחשת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית יכולה למצא ביטוי במגוון מקרים ואירועים. לא ניתן לשים את האצבע על מקום ברור שבו מתרחשת רשלנות שכזאת. עורך דין מומחה ברשלנות רפואית יוכל להוביל אתכם בנבכי המסלול הסבוך של הרשלנות הרפואית. אצלנו במשרד עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית תקבלו צוות מקצועי שילווה אתכם לאורך כל הדרך. הפסיקה רבה בישראל מראה שישנם ענפים בהם תביעות ברשלנות רפואית שכיחות יותר:

  • רשלנות רפואית בהריון – מקרים רבים של רשלנות רפואית בהריון הם בעיקר סביב בדיקות חיוניות שלא נעשו על פי הצורך, חוסר בהעברת מידע ובחירות שגויות בעת בחירת שיטת הלידה.
  • אבחון שגוי – העדר אבחון – אבחון לקוי של מחלות או גילוי מאוחר של בעיות רפואיות אשר יכול היה בגלוי מוקדם לקדם טיפול נכון ויעיל יותר אשר אולי היה קריטי לצרכי המטופל בעיקר במחלות בהם גילוי מוקדם הוא הכרחי כגון מחלת הסרטן.
  • רשלנות רפואית בניתוחים – מקרי רשלנות בניתוחים מתחלקים לשני סוגים:
  1. ניתוחים מצילי חיים
  2. ניתוחים אסתטיים.

 

בשני המקרים מה שלרוב עולה בתביעות סביב ניתוחים הוא:

  • אי קבלת הסכמה של המטופל לקיום הניתוח באופן מוחלט על ידי המטופל
  • ביצוע ניתוח רשלני במיומנות נמוכה של הרופא המטפל.
  • מעקב לקוי של הצוות המטפל לאחר הניתוח.

 

האם מתקיימת רשלנות רפואית ללא נזק?

אנו יודעים שבכדי להוכיח קיומה של רשלנות רפואית יש צורך בהוכחת נזק. אם הנזק הוא ברור כמו למשל הולדה של ילד עם פגמים עקב ליקויים במהלך ההיריון, אזי הנזק ברור ויש רק צורך להוכיח האם נגרם עקב רשלנות, אולם האם ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית כאשר לא נגרם נזק? על כל רופא חלה חובה ברורה לנהוג במקצועיות וזהירות עם כלל מטופליו. עליו להציג בפניו את כל האפשרויות והציג את כל שיטות הטיפול הקיימות. במידה ורופא לא פעל באופן שכזה יש ובהתנהלותו התקימה סוג של רשלנות גם אם לא התקיים נזק האם יש כאן רשלנות רפואית ללא נזק. היות שמופרת חובת הזהירות האם יכול להיות שמתקיימת כאן רשלנות רפואית, גם אם אין נזק שנגרם, בכל מקרה זהו מקרה סבוך אשר מחויב בו שימוש בעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. המשמעות של הדברים הללו היא שלמטופל ישנה עילה סבירה להגשת תביעה, בכל מקרה של חריגה מהטיפול הנדרש על ידי רופא מקצועי בעבודתו.

המשמעות של הדברים הללו היא שקיימת עילת תביעה. אך עולה שאלה רבת משמעות האם כל מקרה בו רופא חורג מטיפול סטנדרטי הוא מקרה שיכול להסתיים בתביעה או שבמידה ואין נזק האם תוכל התביעה להתדיין בבית המשפט?

באופן רציונלי, כלל התביעות מוגשות ונידונות בבתי המשפט כאשר יש נזק והמטופלים מגישים אותן סובלים מנזק ממשי שאפשר להוכיח נזק ממשי וברור שנגרם מעצם הטיפול. לכן כאשר תוגש תביעה אשר לא נגרם נזק ממשי בצידה לרוב יתקיימו אחת משתי האפשרויות:

  1. סיכויים יחסית נמוכים להוכחת נזק שבדינו יתקבלו פיצויים.
  2. במידה ואכן יפסק שיש עילה לקבלת פיצויים, אלו יהיו נמוכים ולעיתים קרובות לא יכסו את עלות התביעה והתשלום לעורכי הדין

 

הקושי שבהוכחה

התנהגות רשלנית אצל הגורם המטפל הרפואי היא עניין שיש צורך להוכיח אותו. גם במקרים בהם הוכח שאכן נגרמה רשלנות רפואית, עדין יצטרך התובע להוכיח קיומה של עוגמת נפש. במידה וזאת תוכח, ייתכן שבית המשפט יבחר להחליט כי מגיש התביעה יהיה זכאי לקבלת פיצויים בגין עוגמת נפש מתמשכת אשר נגרמה מההתנהלות הישירה של הצוות הרפואי שפעל ברשלנות.

תביעות שכאלו חשוב להבהיר כי בעת שבתי המשפט אכן מחליטים על קביעת פיצויים חשוב לזכור שברוב המקרים סכומי הפיצוי הנפסקים במקרים אלו הם נמוכים מאד וכאמור לא מכסים את עלויות התביעה והזמן שהושקע בה.

עוד חשוב להזכיר ולציין הוכחת נזק במצבים מסוג זה הם מורכבים מאד היות שהנזק לא נראה לעין וקשה מאד להוכיח אותו ובכך התביעה פוגעת בחובה הראשונה שלה בתביעת רשלנות רפואית ללא נזק, וזאת כאשר חובת ההוכחה לקיום הנזק.

התביעה של הרשלנות הרפואית ללא נזק צריכה להוכיח נזק שלא נגרם, שהוא שלעצמו נזק. יש כאן מעין משחק של הפוך על הפוך שקשה מאד להתמודד איתו בבית המשפט. רק צוות מקצועי ומיומן של משרד עורכי דין מקצועיים שנמצאים במשרד עורך דין דוד פייל הם בעלי הידע והניסיון להתמודד עם מורכבות של תיקים העוסקים ברשלנות רפואית ללא נזק.

 

מקצועיות לאורך שנים

תביעות רשלנות רפואית דורשות ידע, מקצועיות והבנה בתחום. אם זאת אלו גם מקרים בהם אנשם מגיעים עם מצוקות פיזיות ונפשיות לא פשוטות. עורך הדין המלווה את התובעים צריך להלך על הקו שבין הטיפול המקצועי והגשת התביעה כהלכתה ובצד שני הבנה ואמפטיה לתובע ומצוקתו. משרד עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית מלווה ומטפל מזה למעלה משני עשורים בלקוחות רבים. שמו של המשרד והמקצועיות שלו מובילים את הדרך וההצלחות הרבות הן ההוכחה ליכולות שלנו. סכומי הכסף הנכבדים שהצלחנו להעמיד לזכות הלקוחות שלנו בפסיקות רבות הם החותמת הטובה ביותר. אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום לבירור והתייעצות לגבי הזכויות והאפשרויות העומדות לטובתכם. אנחנו נהיה שם בשבילכם בכל שלב משלבי התהליך.

רשלנות רפואית ללא נזק
רשלנות רפואית ללא נזק
לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם