צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

עורך דין מומחה לתאונות עבודה

להאזנה:


 

מחפשים עורך דין מומחה לתאונות עבודה? הגעתם למקום הנכון. כיצד תובעים ואת מי על פגיעה בעבודה או אירוע רפואי שהתרחש תוך כדי העבודה? מה נדרש מהמעסיק שלכם לעשות בנושא? והאם קיימות זכויות נוספות למימוש שכלל לא ידעתם לגביהן? במאמר זה נפרט על כל דרכי הסיוע של משרד עורך דין דוד פייל והאפשרויות המשפטיות בכל אחד מהמקרים.

 

לפני שנתחיל, את הגדרתה של תאונת עבודה מוכרחים להכיר:

תאונת עבודה מוגדרת כאירוע פתאומי ובלתי מתוכנן, שהתרחש תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו של העובד. הגדרה זו הורחבה עם השנים גם לכדי אירועים שהתרחשו בדרך למקום העבודה ובחזרה ממנו, מה שמכליל תאונות דרכים ונסיעות עבודה כתאונות עבודה לכל דבר ועניין וגם את הפסקת העובד שיצא לצהרים והחליק במסעדה הסמוכה.

יחד עם זאת, לא כל פגיעה במהלך העבודה נחשבת כתאונת עבודה ולכן תידרשו להוכיח קשר סיבתי בין עבודתכם, מהלכה וביצועה, לבין הפגיעה שהתרחשה בפועל.

 

התקף הלב זיכה בפיצויים גבוהים

כדי להמחיש את הקושי המשפטי להוכיח שתאונה שהתרחשה בעבודה היא אכן תאונת עבודה, נשתמש בדוגמה מפורסמת שבה אחראי משמרת בסופרמרקט לקה בהתקף לב במהלך המשמרת ופעל מול עורך דין מומחה לתאונות עבודה כדי לתבוע את המקום עצמו.

אמנם התקף לב מזכה בפיצויים מהביטוח הלאומי, אך אותו מנהל משמרת שהיה ידוע כאדם אגרסיבי שנוהג להתווכח עם עובדיו באופן תדיר, הפנה אצבע מאשימה גם כלפי מעסיקו. כהגנה, נטען ע"י המעסיק שאכן המזג האישי של העובד הוא זה שהוביל אותו ללקות בליבו ולכן אין הוא זכאי לפיצוי.

בניהול מאתגר, חכם ויצירתי הצליח עורך דינו של העובד להוכיח שני אירועים שקדמו להתקף הלב, שהתרחשו במהלך המשמרת ושגרמו מעצם התקיימותם להתרחשות התקף הלב בפועל. התביעה התקבלה והעובד קיבל פיצוי בסכום של מאות אלפי שקלים, נוסף על הפיצויים שקיבל מהביטוח הלאומי כנפגע עבודה.

עורך דין מומחה לתאונות עבודה
עורך דין מומחה לתאונות עבודה

מתי נצטרך עורך דין מומחה לתאונות עבודה?

תרחישי הפגיעה בעבודה רבים ומגוונים במיוחד, כך שאין שני מקרים זהים לחלוטין. על מנת להוכיח את הקשר הסיבתי תוך הסתמכות על החוק ועל הפסיקה מבתי הדין לעבודה, חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונות עבודה מוקדם ככל האפשר ולהעריך את הזכויות, הפיצוי והאפשרויות המשפטיות שעומדות לפניכם.

גיבוש ההוכחות הנדרשות במקרי תאונות עבודה ובפרט הקשר הסיבתי בין הפגיעה לבין ההימצאות במקום העבודה, במקום אחר מטעמו או בדרך אליו ובחזרה ממנו, הוא תהליך מורכב למדי ונפתח כבר עם הגשת הניירת הראשונית לביטוח הלאומי (טופס דיווח על פגיעה בעבודה).

את הדברים חשוב לדעת כיצד להעביר ולנסח בצורה מאורגנת, להבין באילו פגיעות צריך להתמקד ולאור ההכרה העתידית הנובעת מהן ולברר היכן קיימות זכויות שניתן לנצל כתוצאה מתאונת העבודה עצמה.

  • פיצויים אובדן כושר עבודה – הגופים המפצים במקרים של תאונות עבודה הם רבים ומגוונים:
  • המוסד לביטוח הלאומי – מספק דמי פגיעה המשולמים במשך 91 הימים הראשונים ובגובה 75% מהשכר הממוצע של העובד משלושת חודשי עבודתו האחרונים. אם בתום התקופה עדיין לא קיימת אפשרות לשוב לעבודה, ניתן להוכיח אובדן כושר עבודה תעסוקתי מול ועדה רפואית, שתקבע את הזכאות לקצבת נכות כללית או קצבת נפגעי עבודה.
  • חברת הביטוח הפרטית – מספקת פיצוי ככל שקיימות פוליסות מתאימות לאירוע הביטוחי שעבר המבוטח, למשל אובדן כושר עבודה זמני, גילוי מחלה קשה, ביטוח סיעודי, תאונות אישיות, נכות מעבודה ועוד.
  • קרן הפנסיה – בכל קרן פנסיה (שהוקמה משנת 2008 ואילך), ישנם שני רכיבים ביטוחיים בנוסף למרכיב החיסכון: קצבת שארים למקרה פטירה ופוליסת אובדן כושר עבודה מקצועי למקרים זמניים או קבועים, באובדן כושר מלא או חלקי.
  • המעסיק – עורך דין מומחה לתאונות עבודה יוכל לקבוע האם המקרה שלפניו מצביע על מחדל, הפרת נהלים במקום העבודה או אפילו רשלנות מצידו של המעסיק שבלעדיהם לא הייתה נוצרת תאונה. לדוגמה, עובד בגובה שהמעסיק לא צייד אותו ברתמה מתאימה או שלא יישם הנחיות בטיחות ופיקוח בשטח על התנהלות העבודה כחוק. במקרה כזה ניתן להגיש תביעת נזיקין או רשלנות כלפי המעסיק. (Ultram)
  • חברת ביטוח החובה לרכב – במקרים של תאונות עבודה שהתרחשו כתאונות דרכים, יש לפנות לחברה המבטחת על פי חוק הפלת"ד ולקבל פיצוי כספי על נזקי הגוף שנגרמו לעובד.
  • כל גורם אחר – עובדת יוצאת מבית העסק בו היא עובדת לכיוון הדואר, בשליחות מטעם עבודתה. בדרכה היא "שוקעת" לתוך בור שנוצר בתוך מרצפות המדרכה ושוברת את רגלה. מי אחראי לפצות? עורך דין מומחה לתאונות עבודה יוכל לפעול בכל החזיתות הרלוונטיות, כאשר מצד אחד ניתן לפנות כמקובל למוסד לביטוח הלאומי ובמקביל להגיש תביעת רשלנות כלפי העירייה שהתאונה קרתה בשטחיה.

 

חשיבותו של עורך דין מומחה לתאונות עבודה

עקרונית, כל תאונה שהתרחשה עקב העבודה, במהלך העבודה, ממנה או אליה תיחשב כתאונת עבודה. אך בפועל רק חלק מהתאונות יצליחו להוכיח בבירור ומעבר לכל ספק שהפגיעה הקיימת היא תוצאה ישירה של אותה התאונה ולקבל פיצוי. הקשר הסיבתי לא מובהק או ברור בכל מקרה שכזה ולכן רק עורך דין מומחה לתאונות עבודה שילווה את התביעה, יוכל לדאוג לקבלת התביעה בסופו של דבר ומתן פיצויים ממנה.

עליכם לזכור שאין גוף מפצה שממהר להכיר בנפגעים ולפצות אותם בסכומים נאים. הדרך עוברת במסלולים בירוקרטיים רבים, תקנות, חוקים, פסיקות, מדיניות עבודה פנימית, נהלים ועוד, מה שמצריך גורם בקריא ומנוסה מאוד שמתמצא בכל אלו ושיודע כיצד לנהל את תיק התביעה בכל החזיתות האפשריות.

זכרו שגם אם אדם מסוים הוכר כנפגע עבודה בביטוח הלאומי למשל, אין זה אומר שחברת הביטוח בה יש לו פוליסת אובדן כושר עבודה לדוגמה, בהכרח תפצה אותו גם כן. בנוסף, דרך ההוכחה של תאונת העבודה לרוב בלתי אפשרית ללא חוות דעת רפואית מקצועית שתשקף את הפגיעה, היקפה וחומרתה (בדגש על הבעיות התפקודיות) ותקשור סיבתית בין האירוע שהתרחש לבין הנזקים שנגרמו ממנו.

מכיוון שכל עורך דין מומחה לתאונות עבודה פועל בשיתוף פעולה עם מומחים רפואיים מוערכים ובעלי שם שיודעים לנסח חוות דעת מהסוג הזה (וגם להעיד לגביהן בבית המשפט אם יש צורך), הסיוע מצד עורך דין מנוסה ומקצועי הוא עניין קריטי.

 

ועוד מספר דברים שכדאי לדעת

  • הליכי התביעה מצריכים גיבוש תיק תביעה מסודר ובו מסמכים רפואיים המשקפים את כל מצבכם הרפואי הנוכחי. זה הזמן להתחיל לארגן את המסמכים שבידכם ולגשת לבדיקות ולמומחים הרפואיים שאליהם הופניתם.
  • גם פגיעה נפשית תיחשב כתאונת עבודה, כמובן ככל שניתן להוכיח קשר סיבתי. בתביעות אלו חובה להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונות עבודה שכן דרך ההוכחה מורכבת במיוחד.
  • לאחר תאונת העבודה תתבקשו למלא מספר טפסים לביטוח הלאומי, מומלץ שעורך דין מטעמכם ינחה כיצד למלא אותם ויוודא שהמעסיק שמר על חובת הדיווח מצידו.
  • במצבי נכות כללית ואובדן כושר בשיעור של 100% נאסר עליכם לשוב למקום העבודה, למעט אם קיימת אפשרות למעמד נכה נזקק שתבחן את היכולת להמשיך להתפרנס במקביל.

 

מעוניינים לתבוע עקב תאונת עבודה?

משרד עו"ד דוד פייל מתמחה בייעוץ, ליווי וייצוג מקצועי ובלתי מתפשר לנפגעי תאונות עבודה. משרדנו מונה יותר מ-30 עורכי דין מנוסים הפועלים לצד טובי המומחים הרפואיים וצבר הצלחות משמעותיות ובהיקף פיצויים של מיליוני שקלים לטובת לקוחותינו. אנו נדאג לנהל את תביעתכם ולמצות ממנה את כל הזכויות האפשריות. פנו אלינו עוד היום להערכת מקרה התביעה ללא עלות.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם