צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

ניתוח גב זעיר פולשני

להאזנה:

 

סבורים שנפגעתם מניתוח גב זעיר פולשני כושל? עורך דין לענייני רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה יוכל לייעץ לכם בנוגע לסעדים שהחוק בישראל מעמיד לרשותכם ובדרכים למימוש זכויותיכם הרפואיות בנסיבות קשות אלו.

 

מהו ניתוח גב זעיר פולשני?

ניתוח גב זעיר פולשני הוא טכניקה כירורגית שמשמשת לטיפול בליקויי עמוד שדרה כמו פריצת דיסק, היצרות של תעלת עמוד השדרה ובעיות עמוד שדרה מסוגים אחרים. הניתוח כולל ביצוע חתכים מזעריים בגבו של המנותח ושימוש במכשיר שנקרא "אנדוסקופ", שהוא מצלמה קטנה שמחוברת לסיב גמיש, ומסייעת למנתח לראות מה קורה באזור המנותח ולהסיר או לתקן בבטחה את הרקמה הפגועה.

אף שבניתוחי גב זעיר פולשניים גלומים יתרונות רבים, ובהם זמני החלמה קצרים יותר וצלקות מינוריות ביחס לחלופות, עדיין ישנו הסיכון לפגיעה בעקבות רשלנות רפואית בהקשר לפרוצדורה זו.

ניתוח גב זעיר פולשני
ניתוח גב זעיר פולשני

 

באילו נסיבות מתרחשת רשלנות רפואית בניתוחי גב זעיר פולשניים?

רשלנות רפואית מתרחשת כשגורם רפואי אינו מספק את רמת הטיפול המצופה ממנו. זה יכול לקרות בזמן ניתוח זעיר פולשני בגב, בעקבות אבחון לקוי לבעיית הגב במטופל, בשל טעויות בהליך הניתוחי עצמו, עקב טיפול רשלני במנותח בעקבות הניתוח ועוד.

 

רשלנות רפואית בזיהוי הצורך בניתוח גב זעיר פולשני

אחד הסוגים השכיחים ביותר לרשלנות רפואית בניתוחים זעיר פולשניים מתבטא באי אבחון תקין למצבו של המטופל. לקראת כל ניתוח שהוא, אחראי המנתח לזהות את הגורם לתסמיניו של המטופל. הדבר מחייב בחינה מדוקדקת של תיקו הרפואי של המטופל, ביצוע בדיקה פיזיולוגית יסודית והפנייה לבדיקות אבחנתיות שיסייעו באימות האבחנה והגעה לאבחנה מבדלת, כדוגמת צילום רנטגן, או בדיקות הדמיה.

כאשר מנתח לא דואג להפנות את מטופליו לביצוע הבדיקות הנחוצות או שהפענוח של ממצאיהן מתבצע באופן בלתי תקין, הדבר עשוי להביא לבחירת טכניקה ניתוחית שגויה, לאי טיפול בבעיה האמיתית שבבסיס הסימפטומים שמציג המטופל ואף לביצוע הליך כירורגי שלא לצורך.

 

רשלנות רפואית במהלך ניתוחי גב זעיר פולשניים

גם אם המנתח איבחן נכון את מצבו של המטופל, עדיין יכולות להתרחש טעויות במהלך הליך ניתוח הגב הזעיר פולשני. למשל, המנתח יכול לפגוע בשוגג בעצבים או רקמות אחרות בזמן הניתוח, ובכך לגרום לסיבוכים נוספים למנותח וכאב רב. המנתח עשוי אף להיכשל בהסרת הרקמה הפגועה לחלוטין, מה שיותיר את המנותח עם כאבים ממושכים ומגבלה מוטורית.

 

רשלנות רפואית בשלב המעקב הרפואי אחרי מנותחים שעברו ניתוחי גב זעיר פולשניים

אחרי ניתוח הגב הזעיר פולשני, המטופל זקוק לטיפול תומך בכדי להבטיח שיחלים כראוי. עם הטיפולים התומכים להם המטופל עלול להזדקק, נמנים טיפולים בכאב, טיפולי פיזיותרפיה או טיפולים מסוגים נוספים הנחוצים להשבת המוביליות והפונקציונליות לגבו של המטופל. עם זאת, כאשר המנתח אינו מוודא שהמטופל מקבל טיפול ראוי אחרי הניתוח, זה עלול לעלות למטופל בסיבוכים חמורים כמו פגיעה עצבית, כאב מתמשך ועוד.

 

מה אמורים רופאים המבצעים ניתוחים זעיר פולשניים בגב לעשות כדי למנוע את הפגיעה הבאה ממחדל רפואי?

מניעת פגיעות בעקבות רשלנות רפואית בניתוחים זעיר פולשניים בגב, מחייבת כירורגים בתחום ניתוחי עמוד השדרה בהקפדה יתרה על פרקטיקות העבודה המומלצות לטיפול במנותחים, לצד הקפדה על התעדכנות מתמדת בטכניקות הניתוחיות החדשניות ביותר ובטכנולוגיות העדכניות בהליכים אנדוסקופיים בגב. זאת בנוסף לחובתם לתקשר בגובה העיניים ובבירור עם מטופליהם ועם עמיתיהם כדי להבטיח מתן טיפול אופטימלי לכל מנותח.

 

רשלנות רפואית בניתוח גב זעיר פולשני – סיכום

רשלנות רפואית בניתוחי גב זעיר פולשניים עלולה להתבטא בשלל אופנים כמו רשלנות ב​​אבחון המטופל, ביצוע שגיאות בהליך הכירורגי עצמו או רשלנות בטיפול המוענק למנותח אחרי הניתוח. אולם חשוב להבהיר שאין מדובר על גזירת גורל, אם כי על מחדלים חמורים שבהחלט ניתן למנוע. זאת באמצעות הקפדה עקבית על נהלי הבטיחות והטיפול הרפואי במנותחי גב – לפני, בזמן ואחרי הליכים זעיר פולשניים בגב.

זוהי הדרך היחידה בה באמת אפשר להבטיח שהמטופל יהנה מהתוצאות האפקטיביות ביותר בעקבות ניתוח הגב האנדוסקופי.

עו"ד דוד פייל צבר יותר מעשרים שנות ניסיון בהגשת תביעות נזיקין על רקע רשלנות רפואית בניתוחים אנדוסקופיים בעמוד השדרה. במהלך שנות פעילותו הרבות, עלה בידייו לסייע לקורבנות רשלנות רפואית רבים בהשגת הפיצויים שמגיעים להם כחוק. נשמח לפעול גם לטובתכם ולהעריך את קיומה של עילה מוצקה להגשת תביעה כזו בנסיבות הפרטניות שלכם.

אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כירורגים מומחים בתחום כירורגיית הגב האנדוסקופית, אשר בכוחם לסייע ללקוחותינו לבסס בבית המשפט את טענותיהם כתובעים. כך ניתן למקסם את סיכויי ההצלחה בתביעה.

מעוניינים במידע נוסף על האפשרות להגשת תביעות רשלנות רפואית עקב ניתוחי גב זעיר פולשניים שכשלו? זה הזמן לפנות למשרד עורך דין דוד פייל באמצעות האתר או טלפונית ולקבוע לעצמכם שיחת ייעוץ ראשונה ללא עלות וללא התחייבות: 03-915-8463.

רשלנות רפואית בניתוחי גב זעיר פולשניים היא מחדל רפואי שמתרחש כשגורם רפואי אינו מצליח לעמוד בסטנדרט הטיפול המצופה ממנו במהלך הפרוצדורה הניתוחית, לקראתה או בעקבותיה. זה יכול להתבטא בשלל אופנים, לרבות כשל באבחון תקין של מצבו הרפואי של מטופל, שגיאות המתבצעות בניתוח עצמו, מתן טיפול בלתי הולם למנותח לאחר הניתוח ועוד.

רשלנות רפואית בניתוחי גב זעיר פולשניים לרוב מתרחשת במספר צמתים עיקריים ובהם: בשלב האבחון במסגרת פענוח שגוי לבדיקות אבחנתיות, בהכנת המטופל להליך באופן קלוקל, במהלך הניתוח עצמו, או במסגרת מתן טיפול לא הולם למנותח לאחר ההליך הניתוחי.

מטופלים יכולים להתגונן מפני רשלנות רפואית בניתוח גב זעיר פולשני, על ידי בחירת מנתח עם מוניטין מקצועי ללא רבב ובירור בנוגע לניסיון המקצועי והכישורים שלו. חשוב גם שהמטופל יציג למנתח את כל ההיסטוריה הרפואית שלו וימלא אחרי כל הנחיה שניתנת לו לקראת הניתוח ולאחריו.

מנתחים יכולים למנוע מחדלים רפואיים בניתוחי גב אנדוסקופיים על ידי הקפדה על פרקטיקות העבודה המומלצות בתחומם, לצד תקשורת רציפה וברורה עם מטופליהם. זאת בנוסף על יישום קפדני של נהלים, התעדכנות שוטפת בטכניקות הניתוחיות המובילות בתחומם והקפדה על חובת הזהירות שחלה עליהם בהקשר לניתוחי גב.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם