צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תופעות לוואי אחרי ניתוח גב

להאזנה:

 

ניתוח גב הוא הליך רציני ולעתים קרובות מסוכן. זה בדרך כלל מומלץ רק כאשר כל שאר הטיפולים הלא ניתוחיים נכשלו. למרבה הצער, רשלנות רפואית בניתוחי גב אינה נדירה ועלולה לגרום לתופעות לוואי עבור המטופלים, שלעיתים מתבררות אף כסיבוכים חמורים של הניתוח שהשלכותיהם צפויות ללוות את המנותח לשארית חייו.

במאמר זה נבדוק מהי רשלנות רפואית המובילה לתופעות לוואי אחרי ניתוח גב, מהן תופעות הלוואי הפוטנציאליות ומה המטופלים יכולים לעשות אם הם סבורים שנפלו קורבן לרשלנות רפואית כזו.

 

מה בין תופעות לוואי אחרי ניתוח גב לבין רשלנות רפואית?

ניתוחי גב נחשבים להליך ניתוחי עדין ומורכב שעלולות להיות לו תופעות לוואי משמעותיות אם הוא לא מבוצע כהלכה. למרבה הצער, רשלנות רפואית במהלך ניתוח גב אינה נדירה, ועלולה לגרום לתופעות לוואי קשות וארוכות טווח עבור המטופל. בשורות הבאות נבחן מקרה של רשלנות רפואית שהובילה לתופעות לוואי אחרי ניתוח גב.

תופעות לוואי אחרי ניתוח גב
תופעות לוואי אחרי ניתוח גב

 

תופעות לוואי אחרי ניתוח גב בשל רשלנות רפואית – סקירת מקרה

במקרה זה, מטופלת סבלה מכאבי גב כרוניים עקב פריצת דיסק. לאחר שניסתה טיפולים לא ניתוחיים ללא הצלחה, החליטה לעבור ניתוח גב. המנתח המליץ ​​על הליך שנקרא למינקטומיה, הכולל הסרת חלק מהחוליה כדי להקל על הלחץ על חוט השדרה.

במהלך הניתוח, המנתח עשה טעות והסיר יותר מדי מהחוליה, מה שגרם לאי יציבות בעמוד השדרה. המטופלת חוותה מיידית אחרי הניתוח כאבים חזקים וחולשה ברגליה, שהחמירו בהדרגה עם הזמן.

לאחר הניתוח, המטופלת עבר מספר בדיקות ולבסוף אובחנה עם נזק עצבי בעמוד השדרה התחתון. הנזק העצבי גרם למטופלת לחוות חוסר תחושה, עקצוץ וחולשה ברגליים, מה שמקשה על הליכה או עמידה לפרקי זמן ממושכים. המטופלת חווה גם כאבים כרוניים ואי נוחות, שהשפיעו מאוד על איכות חייה.

בעקבות זאת, המנותחת פנתה לייעוץ משפטי והגישה תביעת רשלנות רפואית נגד המנתח. בתביעה נטען כי המנתח הפר את סטנדרט הטיפול המקובל בכך שהסיר חלק גדול מדי מהחוליה וגרם לנזק עצבי. בתביעה נטען גם כי המנתח לא הודיע ​​למטופלת מראש על הסיכונים והסיכויים של הניתוח.

כשהמקרה הגיע למשפט, המנתח נמצא אשם ברשלנות רפואית בניתוח גב. המטופלת זכתה עקב כך לפיצוי כספי משמעותי לכיסוי הוצאות רפואיות, אובדן שכר וכפיצוי על סבל וכאב שחוותה בשל תופעות הלוואי אחרי ניתוח הגב הכושל.

תופעות הלוואי של הרשלנות הרפואית במקרה זה היו קשות ומתמשכות. המטופלת נזקקה לטיפול רפואי מתמשך ולא הצליחה לחזור לרמת התפקוד הקודמת שלה. ההשלכות הכלכליות והרגשיות של הרשלנות הייתה משמעותית והשפיעה בצורה מתמשכת על חיי המטופלת.

בקצרה, לרשלנות רפואית במהלך ניתוחי גב עלולות להיות תופעות לוואי קשות ומתמשכות עבור מטופלים. חיוני שמנתחים ואנשי מקצוע אחרים בתחום הרפואי ידבקו בסטנדרט הטיפול המקובל בפרוצדורות אלו וידאגו ליידע את המטופלים מראש על הסיכונים והסיכויים בכל הליך. מטופלים שחוו רשלנות רפואית במהלך ניתוח גב מצידם, צריכים לפנות לייעוץ משפטי וטיפול רפואי כדי לטפל בכל תופעות הלוואי האפשריות בכל החזיתות.

 

רשלנות רפואית בניתוחי גב במבחן הרופא הסביר

רשלנות רפואית בניתוחי גב מתרחשת כאשר מנתח או גורם רפואי אחר אינם מספקים סטנדרט טיפול שכל מנתח אחר או בעל מקצוע רפואי סביר בתחומם, היה מספק בנסיבות דומות.

זה יכול להתבטא בין היתר באופנים הבאים:

  • רשלנות רפואית באבחון בעיות גב ועמוד שדרה, המתבטאת באי אבחון מצב המצריך ניתוח
  • שגיאות ניתוחיות, כגון ניתוח בחלק הלא נכון של עמוד השדרה או הסרת חלק גדול מדי מהחוליה
  • גרימת נזק עצבי במהלך הניתוח
  • אי יידוע המטופל לגבי הסיכונים הכרוכים בניתוח והחלופות הזמינות
  • רשלנות רפואית בטיפול לא מספק לאחר הניתוח או אי מעקב אחר מצב המנותח
  • מתן משככי כאבים במינון לא תקין או מסוג לא מתאים
  • ועוד

 

תופעות לוואי אפשריות של רשלנות רפואית בניתוחי גב

תופעות הלוואי הפוטנציאליות של רשלנות רפואית בניתוחי גב עלולות להיות קשות ומשנות חיים. בין תופעות הלוואי האפשריות ישנם:

  • נזק עצבי: ניתוח גב כולל עבודה בסמיכות לחוט השדרה ולעצבים. נזק לעצבים אלה עלול לגרום לכאב, חוסר תחושה, חולשה ואפילו שיתוק.
  • זיהום: ניתוח מכל סוג טומן בחובו סיכון לזיהום. זיהום בעמוד השדרה יכול להיות מסוכן במיוחד וקשה לטפל בו.
  • שיתוק: במקרים נדירים, רשלנות רפואית בניתוחי גב עלולה לגרום לשיתוק.
  • כאב כרוני: ניתוח גב כושל יכול להביא לכאב כרוני למנותח לאחר הניתוח. הדבר יכול לנבוע ממגוון גורמים, כולל נזק עצבי, רקמת צלקת דומיננטית או כשלון הניתוח במובנים אחרים.

 

מה יכולים המטופלים לעשות אם הם סבורים שנפלו קורבן לרשלנות רפואית?

מטופל שסבור שנפל קורבן לרשלנות רפואית בניתוחי גב, נדרש לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי. מקרי רשלנות רפואית יכולים להיות מורכבים ודורשים מומחיות של עורך דין רשלנות רפואית עם ניסיון ספציפי בתיקים דומים. בנוסף, חשוב לפנות לטיפול רפואי כדי לטפל בכל תופעות הלוואי האפשריות של הרשלנות וכן לקבל חוות דעת מקצועית של רופא מומחה, שתשמש את הנפגע במקרה ויבחר להגיש תביעת פיצויים בעקבות המחדל שפגע בו.

 

לסיכום: סבורים שנפגעתם מתופעות לוואי אחרי ניתוח גב בעקבות רשלנות רפואית? יש מה לעשות!

רשלנות רפואית בניתוחי גב – בין אם מדובר על רשלנות באבחון הצורך בניתוח גב או ניתוח עמוד שדרה במועד הנכון, או לחילופין במקרה של  רשלנות בטיפול במנותח לקראת הניתוח, במהלכו או לאחריו – מהווה מחדל חמור שעלול לגרום לתופעות לוואי שמשנות את חייהם של מטופלים מקצה לקצה. אם אתם סבורים שנפלתפ קורבן לרשלנות רפואית, חשוב לפנות לייעוץ משפטי וטיפול רפואי בהקדם האפשרי.

מאחורי משרד עו"ד דוד פייל יותר מ – 20 שנות עשייה והישגים משפטיים משמעותיים בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בניתוחי גב. לאורך שנות פעילותו של המשרד, עו"ד דוד פייל סייע למיוצגיו בהגשת תביעות פיצויים רבות בגין נזקים שמקורם במחדלים רפואיים ממגוון סוגים, ובהשגת פיצוי כספי בסכומים של מאות מיליוני ש"ח. צוות המשרד ישמח לבחון גם את פרטי המקרה שלכם ולהעריך למענכם את הכדאיות בהגשת תביעת נזיקין כנגד הגורמים האחראיים.

משרדנו עובד בשיתוף פעולה עם יועצים רפואיים מומחים ובעלי שם בתחום של כירורגיית גב ועמוד שדרה, שישמחו לעמוד לשרותכם במסגרת הגשת תביעת נזיקין בעקבות הרשלנות. אנו מזמינים אתכם לקבוע כעת פגישת ייעוץ ראשונית עם עו"ד דוד פייל, ללא התחייבות, על מנת לבחון את גובה הפיצוי שמגיע לכם בגין נזקיכם.

לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית עם עורך דין דוד פייל בנושא רשלנות רפואית בניתוחי גב ותופעות לוואי אפשריות – חייגו כעת: 03-915-8463.

רשלנות רפואית בניתוחי גב מתרחשת כשמנתח או גורם רפואי אחר אינם מספקים סטנדרט טיפול שכל בעל מקצוע סביר אחר בתחומם, היה מספק בנסיבות דומות. הדבר יכול להתבטא בטעויות ניתוחיות, גרימת נזק עצבי במהלך הניתוח, מתן טיפול לא הולם למטופל לאחר הניתוח או אי מעקב נאות אחר מצבו של המנותח בשלבי ההחלמה מהניתוח.

תופעות הלוואי הפוטנציאליות שעשויות להיגרם בשל רשלנות רפואית בניתוחי גב, עלולות להיות קשות ומשנות חיים. עם תופעות הלוואי האפשריות ניתן למנות: נזק עצבי, זיהומים, שיתוק וכאב כרוני.

אם מטופל חושד שנפל קורבן לרשלנות רפואית בניתוחי גב, עליו לפנות לייעוץ משפטי וטיפול רפואי בהקדם האפשרי. מקרי רשלנות רפואית יכולים להיות מורכבים ודורשים מומחיות של עורך דין נזיקין מנוסה, כאשר להגשת תביעת רשלנות רפואית במקרים אלו נדרשת לרוב גם חוות דעת מקצועית של כירורג גב מומחה שיוכיח כי הטיפול הרפואי שניתן לנפגע חרג מן הפרקטיקות המקובלות. 

מטופלים יכולים לנקוט בצעדים לצמצום הסיכויים לרשלנות רפואית בניתוחי גב, על ידי ביצוע מחקר מקדים מעמיק ובחירה של מנתח מוסמך ומנוסה. המטופלים צריכים גם לשאול את המנתח שלהם לגבי הסיכונים והיתרונות של ההליך ולוודא שהם מבינים את פרטי הניתוח לפני שהם עוברים את ההליך. יחד עם זאת, המנתח עצמו מחויב להביא את כל אלו לידיעת מטופליו ובמידה ולא עשה כן – ניתן להגיש תביעת רשלנות בגין אי קבלת הסכמה מדעת של המנותח לביצוע ההליך. 

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם