צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

עורך דין תאונות

להאזנה:


 

נפגעתם, נפצעתם או חליתם כתוצאה מתאונה מכל סוג שהוא? מומלץ שתתייעצו בהקדם האפשרי עם עורך דין תאונות. עורך הדין מהווה את הגורם העיקרי שעומד לצד הנפגעים בתהליך למימוש זכויותיהם הרפואיות והכלכליות וצפוי להביא למיצוי יעיל שלהן תוך טיפול בסוגיות משפטיות שדורשות התייחסות מורכבת.

 

נפגעתם בתאונה? אתם זכאים לנקוט בהליכים משפטיים לקבלת פיצוי כספי

כל פגיעה גופנית כתוצאה ממעורבות בתאונה מזכה על פי חוק בתגמולים מסוימים. בין אם מדובר בתאונת עבודה, תאונת דרכים, תאונה אישית ואפילו "תאונה רפואית" (רשלנות רפואית), קיימת לה הדרך לפעול מול מספר גופים מפצים ובהתאם להלכות דיני הנזיקין במדינת ישראל.

פיצויים אלה אמנם לא יוכלו להשיב את הגלגל לאחור ולתקן את הפגיעה שנוצרה, אך יוכלו לסייע, ולו רק באופן חלקי, בהתמודדות עם המצב שנגרם והשלכותיו על השגרה ומכלול תחומי החיים. על מנת למקסם את הפיצויים הללו ולוודא שכל זכות מתקבלת כסדרה, חשוב לעבור את התהליך באמצעות עורך דין תאונות מנוסה ומיומן.

 

סוגים פוטנציאליים של תאונות והליך התביעה המרכזי הנהוג בהן

תאונות דרכים

החוק לקבלת פיצויים עקב תאונת דרכים מבוסס על חוק ייחודי (חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים), מכוחו צומחת החובה האישית של כל אדם שברשותו רכב, לערוך לו ביטוח חובה שיכסה נזקי גוף שנגרמו עקב השימוש באותו רכב.

כיסוי זה ניתן לנפגעים שנהגו או נסעו ברכב זה וגם להולכי רגל או רוכבי אופניים שנפגעו ממנו. להבדיל מסוגים אחרים של תאונות, הפיצויים מתאונת הדרכים אינם מותנים בנסיבות המקרה או באחריות לתאונה עצמה והם ניתנים מחברת הביטוח בכל מקרה.

כאשר אדם נפגע מכלי רכב שאין לדעת מי החברה המבטחת שלו (או שאין ברשותו ביטוח כלל), יש לתבוע את הקרן הממשלתית לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים "קרנית", שהוקמה בדיוק למטרה זו.

 

תאונות עבודה

תאונות אלה עשויות להתרחש במכלול רחב של מיקומים וסיטואציות, לרבות בתוך מקום העבודה, בהפסקת הצהריים, בדרך לעבודה או ממנה הביתה, כמחלת מקצוע ואף כאירוע רפואי בעל קשר סיבתי למהלך וטיב העבודה. הגוף המפצה באירועים אלה הינו המוסד לביטוח הלאומי, שמספק דמי פגיעה לעצמאיים ולשכירים על בסיס שכר העבודה הנוכחי, כמובן למשלמים דמי ביטוח לאומי כחוק.

בתאונות עבודה יש להוכיח כי התאונה אירעה עקב ובמהלך העבודה מטעם ואצל המעסיק וכי נגרמו ממנה נזקים באופן שמצביע על אי כושר לתקופה בת 3 חודשים ומטה. אם אי הכושר נמשך גם מעבר לתקופת דמי הפגיעה, רשאי הנפגע להגיש גם תביעת נכות מעבודה ולקבל אחוזי נכות.

 

תאונות אישיות

נפילה בבית, החלקה ברחבת הבריכה בנופש, כוויה מהמנגל או כל תאונה אחרת שאינה תאונת דרכים, עבודה או אירוע רפואי שמקורו ברשלנות, נחשבת כתאונה אישית. כאן הפיצוי מבוסס על עריכת פוליסת ביטוח אישית מבעוד מועד, המשמשת ככיסוי למקרים מהסוג הזה ומפצה את המבוטח עד לגובה האמור בפוליסה ובהתאם לתנאיה.

כמובן שפוליסת הביטוח תסייג מקרים שונים כך שלא ניתן יהיה לקבל מהם פיצוי ולכן חשוב להתאים אותה לשגרת החיים האישית והתחביבים ומתוך ניהול סיכונים יעיל שבוצע טרם החיתום. נציין כי תת-סוג לביטוח זה הינו ביטוח תאונות תלמידים, שמבטח אוטומטית את כל תלמידי משרד החינוך במשך 24/7 מכל מקום בארץ ובעולם.

עורך דין תאונות

תאונות שמקורן ברשלנות

חלק מנזקי הגוף נגרמים כתוצאה ממחדל, כשל או התרשלות של גורם מסוים. כך לדוגמה, נפילה לבור פתוח ברחוב עשויה להיחשב כרשלנות מצד העירייה שבשטחה נמצא המפגע. גרם מדרגות נעות בקניון ששבק חיים באופן פתאומי וגרם לנפגעת ליפול קדימה על פניה, אדם שהתהלך עם הפיטבול שלו ללא רצועה ומחסום פה כחוק ושנשך עובר אורח ועוד.

חלק גדול מאירועים אלה נחשבים רשלנות רפואית, במסגרתה בוצעו טעויות, כשלים או הפרת נהלים שגרמו לפגיעה במטופל. בכל אחד מהמקרים הללו, יוכל עורך דין תאונות לטפל באמצעות הגשת תביעת נזיקין לבית המשפט כנגד הגורם הרשלני.

 

עברתם תאונה, עכשיו תוכיחו

על פניו נדמה שהדברים ברורים מאוד: אדם שעבר תאונת דרכים יתבע את חברת הביטוח ואילו מטופל שרופאו שגה באבחנה יגיש תביעת רשלנות רפואית באבחון שלו לבית המשפט. מדוע אם כך יש צורך בייעוץ ובייצוג מצד עורך דין תאונות? (Xanax)

ניתן לומר בכלליות שהסיבה לכך היא פעילות קבועה ומתמשכת של כוחות נגדיים, כלומר כאלה שמציבים אתגרים ואף מכשולים שונים בפני הנפגעים ושעשויים לחבל בקבלת הפיצויים. כמובן שאין המדובר בפעילויות זדוניות כלשהן.

הרי חברת הביטוח לא תסתייג מלפצות אתכם, כל עוד תוכיחו לה שאופי התאונה שלכם אכן תואם את רשימת התאונות המכוסות בפוליסה. הביטוח הלאומי לא יראה לנכון שלא לשלם לכם דמי פגיעה, כל עוד תראו כי האירוע בו נפגעתם התרחש לפי הגדרתה של תאונות עבודה בחוק.

מכיוון שכל אחת מהתאונות הללו דורשת להציג סט שונה של הוכחות, שמראות בבירור את התאימות בין סוג המקרה לסוג התאונה, יהיה צורך לפעול מול עורך דין תאונות שמבין לאיזה גורם מפצה יש לפנות ומה להציג בפניו על מנת שיאושרו התגמולים.

כך לדוגמה, בתאונת דרכים שמהווה גם תאונת עבודה – האם יש לתבוע תחילה לפי חוק הפלת"ד או קודם לקבל דמי פגיעה במוסד לביטוח הלאומי? מה עושים כאשר חברת הביטוח מבינה שכבר קיבלנו כסף מהביטוח הלאומי וכעת דוחה את התביעה (משום שבישראל אין פיצויים כפולים)? ומה אם אותה התאונה בכלל התרחשה כתוצאה ממפגע על הכביש כך שאולי ניתן לתבוע גם את העירייה?

יש לזכור שאירוע תאונתי איננו תמיד "שחור ולבן", כלומר שסביר שיצופו ממנו כמה וכמה היבטים וסוגיות משפטיות שיש לתת עליהם את הדעת. כמובן שגם כאשר מדובר בתאונה קלאסית עם נזקי גוף מובהקים יכולים הדברים להשתבש – כאשר הביטוח הלאומי למשל מחליט על אחוזי נכות בשיעור נמוך שאינו הולם את הנזק בפועל, או כאשר חברת הביטוח מחליטה לספק פיצוי חלקי בטענה כזו או אחרת, שאיננה נראית סבירה.

בכל אחד מהמקרים הללו, עורך דין תאונות יוכל לבחון את התאונה עצמה ואת נסיבותיה בעין מקצועית ולהבין אילו טענות משפטיות יש להעלות וכיצד, על מנת להתמודד עם הגורם המפצה בדרך יעילה ושתניב הצלחה משביעה רצון.

 

כיצד עורך דין תאונות יוכל לסייע לכם?

לא רק גיבוש האסטרטגיה המשפטית משחק תפקיד אצל עורך הדין המייצג, אלא גם איסוף התיעוד וההוכחות שמבססים את המקרה ושמבהירים את הצורך בפיצוי כספי משמעותי. לשם כך נעזר עורך הדין במומחה רפואי שיכתוב חוות דעת בנושא, בהתאם לבדיקת הנפגע והערכת נזקיו.

חוות דעת מהסוג הזה נמצאות בשימוש יומיומי אפילו בהליכי התביעות השונים ובהתאם לממצאים האמורים בהן, יוכלו הצדדים להגיע לפשרה בנוגע לפיצוי ובכך להימנע מהליכים משפטיים.

בנוסף, עורך הדין יוכל להנחות את הנפגעים כיצד לפעול לאורך הליך התביעה, ליידע לגבי זכויות נוספות השמורות להם מהמקרה (לדוגמה פטור מס בנכות מעל 89.1% או הזכות להנחה בארנונה) וכמובן להגן על הזכויות והאינטרסים של כל נפגע/ת בתהליך, תוך סיום מהיר וחלק של הטיפול לשביעות רצונם.

 

משרד עו"ד דוד פייל ושות' – עורך דין תאונות ששומר עליכם

אם אתם או יקירכם נפגעתם בתאונה מצערת, אנו נדאג להעניק לכם שירות אישי, מקיף, איכותי ובלתי מתפשר, עד לתוצאה מוצלחת. לאורך 20 שנות פעילותנו צברנו הישגים והצלחות משמעותיות, שזיכו את לקוחותינו בסכום מצטבר של מאות מיליוני שקלים. זאת הודות לבקיאות, הניסיון והידע המשפטי הרב שברשותנו ושמסייע לנו לפעול למען נפגעים ונפגעות מידי יום. צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם