צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

חוות דעת משפטית רשלנות רפואית

להאזנה:

 

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר נותן שירותי בריאות כלשהו מעניק טיפול שלא בהתאם לסטנדרט המקובל בקהילה הרפואית וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק. את התביעה יש לבסס באמצעות חוות דעת משפטית רשלנות רפואית של מומחה רפואי מטעם התובע. על כותב חוות הדעת להיות מומחה בתחום הרלוונטי שבמסגרתו נטען בתביעה לאירוע רשלנות ולהדגים את הסטנדרט הטיפולי בתחום, החריגה ממנו והקשר של החריגה לנזקים.

 

באיזה שלב התרחשה הרשלנות

במסגרת חוות דעת משפטית רשלנות רפואית ניתן לבסס עילת פיצויים עקב רשלנות בשלבים שונים בטיפול הרפואי. הרשלנות יכולה להתרחש בשלב האבחון, בשלב הטיפול עצמו או בשלב המעקב לאחר הטיפול. המטרה של חוות  הדעת היא להוכיח את קיומה של עילת רשלנות המצדיקה בפיצויים. חוות הדעת צריכה לדון בעצם הרשלנות, בנזק לתובע ובקשר הסיבתי ביניהם.

 

רשלנות רפואית באבחון

רשלנות רפואית באבחון נוגעת למקרים בהם נעשתה טעות באבחון מחלתו של המטופל שהיה ניתן להימנע ממנה, לו הגורם הרפואי היה פועל בדרך המקובלת ובצורה סבירה למצבים מעין אלו. חוות דעת משפטית רשלנות רפואית באבחון במקרים רבים עוסקת במצבים רפואיים מסכני חיים בהם ההתרשלות נעשתה על ידי של נותני שירות רפואי ראשוני כגון, חדר המיון כאשר הטעות באבחנה הראשונית הובילה לטיפול שגוי או לא מתאים לחולה בהמשך.

חוות דעת משפטית רשלנות רפואית
חוות דעת משפטית רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בטיפול עצמו

רשלנות רפואית בטיפול יכול להיות כאשר הליך רפואי לא בוצע כראוי ונגרם נזק למטופל כתוצאה מכך. גם מתן תרופה שגויה בין אם הדבר נעשה בטעות בסוג התרופה ובין אם במינון יכול להיחשב  רשלנות רפואית בטיפול. רשלנות בטיפול שבעבורה גם כן יהיה צורך בהגשת חוות דעת משפטית רשלנות רפואית יכולה להיות לאחר מעקב רפואי לקוי.

חוסר מעקב או מעקב לא כנדרש עלולים להביא להתדרדרות במצבו של החולה ולגרום לו לנזק בלתי הפיך בין היתר כתוצאה מדימום או זיהום לאחר הליכים כירורגים שלא טופלו כנדרש.

 

הוכחת הרשלנות

במסגרת חוות דעת משפטית לרשלנות רפואית יש צורך להוכיח את עצם קיומה של הרשלנות הרפואית. חוות הדעת צריכה להדגים היכן ומתי נעשתה הרשלנות. הדבר יכול להיות הן בפעולה אקטיבית שגוייה או במחדל  כגון, בהימנעות מהפנייה לבדיקה נוספות כאשר הדבר נדרש. בחוות הדעת של רשלנות רפואית בטיפול יש לבחון את המקרה באמצעות מבחן הרופא הסביר ולהציג מדוע מבחינה מקצועית הרופא היה אמור לפעול אחרת.

 

הוכחת הנזק לתובע

רכיב נוסף אותו חוות דעת משפטית רשלנות רפואית צריכה להוכיח הוא לגבי הנזק שנגרם לתובע. בדיני נזיקין נקבע מהו נזק בר פיצוי ויש להראות בחוות הדעת כי לתובע נגרם נזק שנחשב לבלתי הפיך. הנזק יכומת על ידי המומחה באמצעות החלוקה לראשי נזק ממוניים ולא ממוניים כמקובל בתביעות רשלנות רפואית ונזקי גוף בכלל.

 

הקשר הסיבתי בין הרשלנות לנזק

לא מספיק במסגרת חוות דעת משפטית רשלנות רפואית להוכיח את רכיב הנזק ורכיב הרשלנות ויש צורך להוכיח את הקשר הסיבתי בין הרשלנות שהוכחה לגרימת הנזקים הספציפיים. במסגרת חוות הדעת יש צורך לשלול גורמים חליפיים שיכלו לגרום את הנזק ויש צורך להדגים כי לולא מעשה הרשלנות הנזק היה קטן משמעותית או אף נמנע לחלוטין.

 

חישוב גובה הפיצויים

גובה הפיצויים שניתנים בתביעות רשלנות רפואית תלויים בנסיבות הספציפיות של כל מקרה. במסגרת חוות דעת משפטית לרשלנות רפואית המומחה סוקר את הנזקים ומכמת את ראשי הנזק הממוניים לפי מאפייני המטופל ובהתאם לגילו ולהיקף המגבלות הרפואיות והתפקודיות שהוא סובל ועתיד לסבול מהם.

ההגנה מגישה  חוות דעת של מומחה מטעמה וגם כאשר בית המשפט מקבל את עצם טענת התביעה לגבי קיומה של רשלנות אין בהכרח פירושו של דבר שהוא  יסכים להערכות הנלוות של מומחה התביעה לגבי הנזק. בית המשפט בוחן גם בנושא הפיצויים את עמדות שני הצדדים ופוסק בהתאם קריטריונים ולכללים שנקבעו בפסיקות עבר.

 

חוות דעת משפטית רשלנות רפואית ממוחה לתחום

לכל תביעת רשלנות רפואית יש כאמור לצרף חוות דעת של מומחה מתחום ההתמחות בו עוסקת התביעה. ההתמחות נדרשת על מנת להוכיח את מעשה הרשלנות, את הנזקים ואת הקשר ביניהם. לעיתים יהיה צורך ביותר ממוחה אחד על מנת להגדיר את מעשה הרשלנות והקשר שלה לנזקים ומומחה נוסף לכמת את הנזקים עצמם.

לעיתים קיים קושי בקבלת חוות דעת משפטית עבור רשלנות רפואית מכיוון שהמומחים בתחומם לא מעוניינים לפגוע בעמיתיהם למקצוע. לכן מומלץ להגיש תביעת רשלנות רפואית באמצעות משרד עורכי דין וותיק ומנוסה בתחום העובד עם מומחים בעלי שם ויודע גם כיצד להגיע אל המומחים הרלוונטיים בעת הצורך.

 

זימון המומחה במהלך התביעה

להגנה עומדת הזכות לחקור את הכותב של חוות דעת משפטית רשלנות רפואית בחקירה נגדית בדיון בבית המשפט. המומחה נדרש להיות מסוגל לעמוד בחקירת הצוות המשפטי ולהתעמת עם טענות המומחים של הנתבעת על מנת להגן על הטענות המפורטות בדו"ח שהוא כתב. המומחיות המקצועית והכרת הספרות הרפואית בתחום צריכה לבוא לידי ביטוי בהופעתו בדיון המשפטי.

 

סיכום חוות דעת משפטית רשלנות רפואית

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושא של חוות דעת משפטית לרשלנות רפואית בהרחבה. כפי שציינו, חוות הדעת חיונית לשם ביסוס עילת התביעה ולשם קביעת גובה הפיצוי לתובע. יש צורך שהמומחה יהיה מהתחום הרפואי בו עוסק התביעה ושחוות הדעת תהיה מבוססת על הבנה מעמיקה של הטיפול בתחום הנידון.

 

משרד עורך דין מוביל בתחום

אנו במשרד עורך דין דוד פייל ושות' מתמחים בתחום של רשלנות רפואית כבר למעלה מעשרים שנה. המשרד עובד עם יועצים רפואיים המומחים בתחומם לשם כתיבה והגשת חוות דעת רפואית בהתאם למאפיניים של כל תיק. עורכי הדין של המשרד ישמחו לקבוע אתכם פגישת ייעוץ ראשונית בביתכם ללא כל התחייבות ולבחון את קיומה של עילת התביעה ואת גובה הפיצוי המגיע לכם.

כל מטופל שנגרם לו נזק כתוצאה מרשלנות של צוות רפואי  יכול בליווי של עורך דין להגיש את התביעה. כאשר המטופל  הינו קטין הוריו רשאים להגיש תביעת רשלנות בשמו. כאשר המטופל נפטר כתוצאה מהרשלנות הרפואית, שאריו יכולים להגיש את התביעה עד לחלוף תקופת ההתיישנות.

תביעת רשלנות רפואית יכולה להיות מוגשת כנגד המוסד הרפואי שעבורו עבד המטפל הרפואי האחראי לרשלנות כגון, בית החולים, קופת החולים, מרפאת שיניים ועוד. באופן עקרוני ניתן להגיש גם תביעה אישית כנגד איש צוות רפואי שטיפל במטופל ומכיוון שהוא בדרך כלל מכוסה בביטוח, לרוב התביעה תתנהל מול החברה המבטחת.

חוות דעת משפטית רשלנות רפואית בוחנת הן את הקשר הסיבתי העובדתי והן את הקשר הסיבתי משפטי. בהקשר של סיבה עובדתית מדובר על מבחן המכונה "אלמלא". כלומר, אלמלא היה מתבצע ההליך הנידון באופן שבו הוא התבצע, האם היה נגרם למטופל הנזק הנידון.

חוות הדעת חיונית לביסוס של עילת התביעה. חוות הדעת נדרשת על מנת להוכיח, את הרשלנות במעשה או במחדל, את הנזקים לתובע ושהנזק אירע כתוצאה מהרשלנות.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם