צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעה בגין תאונה ברחוב

להאזנה:

 

תביעה בגין תאונה ברחוב תוגש ככל שאדם נפל, החליק או נחבל במרחב הציבורי שנמצא בשטחה של רשות מקומית מסוימת. במאמר זה נציג את האלמנטים החשובים סביב אחת מתביעות נזקי הגוף השכיחות ביותר, כיצד לפעול ברגע התאונה עצמה ומתי צריך להפעיל עורך דין בנושא:

 

על תאונה ברחוב: מתי ניתן לתבוע ומתי גם לא?

תיאורטית, מספר גדול של תאונות עלולות להתרחש ברחוב, לא כולן ייגרמו בחסות הרשות המקומית שבשטחה נמצא אותו הרחוב. הנה למשל, אישה שלא שמה לב להליכתה והתנגשה בלא משים בעמוד התאורה, או אדם שהלך בזמן שסימס בטלפון הנייד ובכך פספס מדרגה בולטת.

במקרים כאלה, שמורה האפשרות לאותם נפגעים לפנות לעירייה, לספק תיעוד לכך שהפגיעה נגרמה באשמתה ולדרוש בפיצוי. אלא שבדרך כלל התשובה תהיה שלילית, שהרי פגיעות אלה לא נגרמו כתוצאה מרשלנותה של העיריה, אלא מרשלנותו האישית של אותו אדם.

וכאן נכנסת הגדרת הזכאות לתבוע בגין תאונה ברחוב: אירוע שהפגיעה ממנו נגרמה כתוצאה מהפרת חובת הזהירות מצד הרשות המקומית והותירה אחריה נזקים פיזיים ממשיים.

 

באילו מצבים עלולה להתרחש תאונה ברחוב?

תאונות ברחוב צפויות להתרחש בעת מפגש עם מפגעים שונים, כתוצאה מבלאי, תחזוקה לקויה, שחיקה ולעתים גם מהזנחה או הפרת חובת הזהירות בה העירייה עצמה חייבת כלפי תושביה ומבקריה. תאונה לדוגמה תהיה בעקבות הפרשי גובה במרצפות או אפילו מרצפת חסרה באבנים המשתלבות, מכסה ביוב לא סגור כראוי ואף פתוח לגמרי ללא כל סימון, נפילת עצמים כמו ענף, עמוד תאורה, ברזל נטוע באדמה ועוד.

 

כך תפעלו במקרה של תאונה ברחוב

איסוף ראיות ועדויות

מומלץ לצלם את המכשול או המפגע שממנו נחבלתם ואת הסביבה, הכיוון שממנו הגעתם וכו'. אם היו עדים למקרה, כולל כאלה שלא ראו את התאונה בפועל אך סייעו לכם לעמוד על רגליכם ולהתאושש או להזעיק עזרה – רשמו את פרטיהם המלאים בצורה מסודרת (כולל מספרי הטלפון).

 

קבלת טיפול רפואי

יש לגשת למיון או מוקד רפואי ולציין כי הגעתם בעקבות תאונה ברחוב/ תאונה בשטח ציבורי. מסמך סיכום הבדיקה והטיפול הוא קריטי להוכחת המקרה! אם תבחרו לגשת לטיפול בשלב מאוחר יותר, הקשר בין התאונה עצמה והנזקים ממנה ינותק ותתקשו להוכיח את זכאותכם לקבלת פיצוי.

תביעה בגין תאונה ברחוב

דיווח על המפגע למוקד העירוני

סמוך ככל האפשר לתאונה, עליכם לחייג למספר הטלפון של המוקד העירוני (106) ולדווח על המפגע שממנו נחבלתם. הקליטו את השיחה אם ניתן, או לכל הפחות צלמו את מסך הטלפון שמראה את השיחה היוצאת עם התאריך והשעה. בדקו מאוחר יותר שהליקוי טופל – אם העירייה עשתה זאת, הדבר ישחק לטובתכם משום שזה מוכיח כי אכן היה ליקוי מצידה שדרש טיפול.

 

הגשת תביעה בגין תאונה ברחוב

כעת עליכם לממש את הזכאות לפיצוי, אך להבדיל מההליכים השמורים לתביעות אחרות, כאן הדברים פועלים מעט שונה. הפרוצדורה המקובלת היא כזו שבה הנפגעים פונים מיוזמתם בדרישה לרשות המקומית או לחילופין לגורם שאחראי לתחזק את אותו השטח או הרכיב (למשל בזק, חברת החשמל, מפעילת הפארק המקומי ועוד) ולדרוש בפיצויים עקב נזקי הגוף. תביעה נוספת תופנה במקביל לביטוח צד ג' בו מבוטחת הרשות המקומית.

כפי שהצגנו בתחילת המאמר, קיימים מקרים בהם העירייה תדחה את דרישת הפיצויים בטענה כי הפגיעה לא התרחשה באשמתה אלא כתוצאה ממעשיכם. אפשרות נוספת היא שהתביעה תכיר ברשלנות מצידה ותתיר פיצוי, אך על סכום נמוך למדי.

אם חל סירוב מצד העירייה ו/או מצד המבטחת של העירייה לפצות, ניתן להגיש תביעה בגין תאונה ברחוב לבית המשפט. מכיוון שתהליך זה דורש תכתובת עם מספר גורמים מקבילים, מומלץ להסתייע בעורך דין תאונות ונזקי גוף שיתפקד כמייצג כבר מראשית הדרך ועשוי לקצר את תהליכי מתן הפיצויים.

יצוין כי במקרים שבהם החבלה ברחוב התרחשה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה הביתה, לחילופין תוך כדי יום העבודה או בהפסקת הצהריים של העובד – הפגיעה מהווה תאונת עבודה. במקרה כזה יחול פיצוי כפול, הן מהעירייה שבשטחה אירעה הפגיעה והן מהמוסד לביטוח הלאומי ממנו ישולמו לעובד דמי פגיעה.

 

חשיבותו של עורך דין לתביעות במרחב הציבורי

הגשה וניהול של תביעות מול עיריות או רשויות מקומיות המלוות גם הן בעורכי דינן, עשויה לעתים להפוך ממושכת מאוד. בהתנהלות עצמאית של הנפגע מול גורמים אלה, נוצר מטבע הדברים פער עצום בעמדת הכוח, אותו ניתן לאזן רק באמצעות מייצג אמין, מקצועי ומנוסה שנמצא לצד הנפגע.

משרד עורכי דין שמתמחה בתאונות ברשות רבים, תאונות במרחב הציבורי ותאונות שהתרחשו ברחוב, צפוי להעניק ליווי וייעוץ מקצועי אפקטיבי ומדויק ביותר, שימקסם את סכום הפיצויים ואף יזרז את התהליך.

במקרים רבים התביעה נסגרת בפשרה בין הצדדים מחוץ לבית המשפט, לעתים אפילו במעמד דרישת הפיצויים הראשונית שנשלחה לעירייה. מעורבות משפטית צפויה להטיב גם עם הראיות מהמקרה ולבסס תיק חזק יותר המכיל טיעונים מוצדקים לפיצוי מוגדל.

 

ניהול מקצועי ואיכותי של הליך התביעה מול הרשויות

משרד עורך דין דוד פייל מספק ליווי, הכוונה, ייעוץ וייצוג מקצועיים לכל אדם שנפגע כתוצאה מתאונה ברחוב ומעוניין לתבוע את הגורם המזיק, במטרה לקבל פיצוי המכסה ולו באופן חלקי את נזקיו. במשך 20 שנות ניסיון צבר משרדנו את הידע העשיר והמעמיק ביותר בתחום זה, המאפשר לנו להעניק את הייצוג המשפטי הטוב ביותר לנפגעים ולמצות את זכויותיהם בהגעה לפיצוי המקסימלי.

לאורך שנות פעילותו הרבות, צבר משרדנו הצלחות משפטיות רבות, מהן זכו לקוחותינו בפיצויים בגובה של מאות מיליוני שקלים. אם נפגעתם ואתם שוקלים לתבוע את הרשות המקומית בגין רשלנותה, אנו מעמידים לרשותכם צוות מקצועי מובחר ומיומן ומזמינים אתכם להיפגש איתנו בכל עת, להתייעצות ולהערכת נסיבות המקרה.

כל עוד הנפילה התרחשה בגין מפגע, ליקוי או בעיה שהעירייה או הרשות המקומית לא טיפלו בה במסגרת אחריותן, וככל שנגרם לכם נזק פיזי ממשי בר תיעוד והוכחה, ניתן להצביע על רשלנותן מהמקרה ולדרוש בפיצוי כספי.

בראש ובראשונה, חשוב לדעת שמקרה כזה מוכר כתאונת עבודה לכל דבר ועניין, על כן ניתן להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי לקבלת דמי פגיעה. בנוסף, אם הפגיעה התרחשה בשל רשלנותה של הנהלת הבניין עצמו, ניתן להפנות אליה אצבע מאשימה ולדרוש בפיצוי נוסף.

העיריה נדרשת להותיר את הרחוב כמקום נעים ובטוח למען התושבים והאורחים שבה. כפועל יוצא, עליה לדאוג לתחזוקה, ניקוי, הזלפה והטיפול בכל שטחיה, לסלק מפגעים שונים, לטפח אזורים מוזנחים ולפעול על פי חובת הזהירות כנדרש ממנה בחוק. עירייה שלא ביצעה את כל אלה, הרי שניתן להחשיבה כמי שהפרה את חובת הזהירות ועל כן היא חשופה לתביעה.

יש לפנות בדרישת פיצויים לעירייה עצמה ובמקביל לחברת הביטוח שמכסה אותה בפגיעות צד ג'. אם תביעות אלה יידחו, ניתן להגיש תביעה בבית המשפט. כך או כך מדובר בהליך שעשוי להיות מורכב למדי ולכן מומלץ לנהל אותו באמצעות עורך דין נזקי גוף בלבד.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם