צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעה בגין תאונת מדרכה

להאזנה:


 

הביטוי "הרצפה עקומה" מעולם לא היה מדויק יותר כמו באירועי תביעה בגין תאונת מדרכה. נפילה כתוצאה ממפגע מסוכן, החלקה על מקטע רטוב, נקיעת הרגל בשל מפגש עם בורות ושיבושים באבני הריצוף ואפילו הידרדרות במורד הרחוב כתוצאה מתאורת לילה לקויה עשויים להקים עילה לתביעת פיצויים כנגד הרשות המקומית. לפניכם כל מה שצריך לדעת על המפגע הקרוי "תאונת מדרכה":

 

מי הגורם האחראי במקרה של נזק עקב תאונת מדרכה?

אם תאונות קורות בכל מקום, הרי שמדרכת הרחוב מהווה מקום פוטנציאלי לחבלות ופציעות. המדרכה מהווה את שטח ההליכה בו עוברים הולכי רגל רבים, אך לטובת השימוש הבטוח והנוח שלהם בדרך נכללים בה גם עשרות אלמנטים: ריצוף אבנים משתלבות, מכסים לבורות ביוב, עמודי תאורה, עמודי חשמל, תמרורים לכלי הרכב, אבני שפה צבועות, עצים, שיחים, גדרות ועוד.

כל אחד מהאלמנטים הללו נדרש על פי חוק להישאר כל העת במצב תקין, על מנת לאפשר לסביבה עצמה להוות מקום בטוח ונוח למעבר. כאשר נותר באחד מהם מפגע מסוכן וקיים מי שנפגע ממנו, אזי ייתכן שקיימת האפשרות להגיש תביעה בגין תאונת מדרכה, דהיינו תביעת פיצויים כלפי הגורם האחראי לאותו מפגע שלא טופל.

לעתים קרובות, מוטלת האחריות לתאונות המדרכה על העירייה או הרשות המקומית שבשטחה מצויה אותה המדרכה ומכוח העניין גם האחריות לתיקון הבעיה. יחד עם זאת, ישנם גם מצבים ברחוב הציבורי באחריות גורמים נוספים, כמו למשל מול חברת תשתית וטלפוניה מסוימת, חברת החשמל וכו'. בהתאם לזיהוי הגורם האחראי הרלוונטי, תוגש התביעה לבית המשפט.

 

גורמים פוטנציאליים לתאונות מדרכה

סיבות רבות יגרמו לפגיעה בתאונה שכזו. השכיחה מכולן היא הותרת מכשול או מפגע בדרך שטרם טופל: הפרשי גובה באבני המדרכה או התרוממות מקטעים ולבנים כתוצאה מתזוזות טבעיות של הקרקע או צמיחת שורשים מתחת, מדרגה שבורה, כביש או מדרכה שבורים, הצטברות של פסולת או עצמים זרוקים שלא פונו ובכך מהווים מפגע בטיחותי.

כל אלה נמצאים כמובן תחת אחריותה של הרשות המקומית, אך כאן המקום להדגיש כי חובתה לפצות בגין המפגע והנזקים ממנו אינה מוחלטת. להבדיל מהאחריות להותיר את המדרכה תקינה ובטוחה למעבר, אין העירייה אחראית בהכרח לפצות, ככל שתובע מסוים לא הוכיח וביסס כנדרש את טענותיו.

במצבים מסוימים, ייתכן שהנפילה כלל לא נובעת ממפגע בטיחותי ולכן יש להציג בבית המשפט ראיות ברורות, בהירות ומוצקות. בנסיבות הללו, מומלץ להסתייע מראשית הדרך בעורך דין תאונות מוביל ומיומן.

 

ייעוץ משפטי לנפגעים בתאונת מדרכה

אם נפגעתם מכל תאונה שהתרחשה ברחוב, לרבות תאונת מדרכה, אתם רשאים לדרוש פיצוי כספי מהעירייה הרלוונטית בגין נזקים שנגרמו לכם. במקרים רבים מדיניות העירייה תהיה לדחות את התביעה, בטענה כי הנזקים לא נובעים מרשלנותה או מכל דבר שקשור אליה, אלא בשל התנהלות אישית מצידכם שגרמה להם.

במקרים אחרים, ייתכן שהעירייה תכיר באחריותה למכשול או להיווצרות אותו סיכון ולכן תציע פיצוי מסוים, שבפועל יתברר כנמוך משמעותית מזה שעורך דין תאונות צפוי להשיג. לפיכך קיימת חשיבות בפנייה לעורך דין המתמחה בנזקי גוף ושצבר ניסיון וידע מתאים להתמודדות עם תביעת נזיקין כלפי עיריות ורשויות מקומיות. לעורך הדין תוכלו לפנות תמיד, גם לפני הגשת התביעה וגם לאחר שקיבלתם תשובה שלילית או בלתי מספקת.

 

כך תפעלו בתאונה שהתרחשה ברחוב

תיעוד התאונה

ככל שמצבכם מאפשר זאת, תעדו באותו הרגע את המפגע, הליקוי או הפגם שבגללו נפגעתם. יש לצלם אותו ממספר זוויות לרבות הרחוב או הצומת עצמם, מהנקודה בה עמדתם, מהכיוון הנגדי, תמרורים, סימונים, עמודים וכל דבר נוסף המשקף מוחשיות גבוהה יותר של הסביבה והנוכחות בה באותו הרגע.

תביעה בגין תאונת מדרכה

קבלת פרטי עדים למקרה

ככל שאנשים אחרים ראו אתכם נפגעים, סייעו לכם לקום על הרגליים או עזרו לעצור לכם את הדימום, לתמוך בכם וכיוצ"ב, מומלץ לקבל את פרטיהם ולשמור עליהם במרוכז. יש לקבל את פרטי העדים בשמם המלא, כתובתם ומספר הטלפון שלהם, כדי שבמידת הצורך יציגו את גרסתם לאירועים.

 

דיווח למוקד העירוני

כתנאי חשוב להוכחת קיומה של התאונה בעקבות המפגע או הכשל שנמצא על המדרכה, עליכם לחייג למוקד העירוני במספר 106 ולדווח לגביו. הקליטו את השיחה או לכל הפחות צלמו את מסך הטלפון כדי להוכיח שהשיחה מטעמכם אכן בוצעה באותו המועד.

 

קבלת טיפול רפואי

סמוך ככל האפשר לתאונה, עליכם לגשת לקבלת טיפול רפואי במוקד רפואי או מיון. יש להביע כל תלונה בנוגע לכאבים, תחושות, אזורים בהם נחבלתם ולציין כי הגעתם בעקבות תאונת מדרכה. וודאו כי כל התלונות שלכם נרשמות ומתועדות וכך גם השתלשלות התאונה עצמה. לתיעוד זה חשיבות מכרעת במתן הפיצויים בסופו של דבר ובלעדיה אתם צפויים לסיים את הליך התביעה בלא כלום.

 

חתירה למיצוי הזכויות מול הגורמים המפצים

כדאי לבדוק בשטח האם המפגע שגרם לתאונה תוקן, משום שהדבר יוכיח כי אכן היה ליקוי והדבר כמובן משחק לטובתכם. כעת יש לפנות לעירייה ולדרוש בפיצויים, כאשר מתוך מודעות לדחייה הפוטנציאלית מצידה אפשר להסתייע בעורך דין בהכנת פנייה מתאימה.

בנוסף, מומלץ לבדוק את זכאותכם לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי, בין אם כנפגעי עבודה (אם הליכתכם הייתה במהלך שעות העבודה או בדרך הביתה מהעבודה או אליה) ובין אם כנפגעים באופן כללי.

 

נחבלתם כתוצאה ממפגע על המדרכה?

משרד עורכי הדין דוד פייל ושות' מתמחה כבר למעלה מ-20 שנים בתחומי הזכויות הרפואיות, לרבות הגשת תביעות מול גורמים כמו רשויות מקומיות, עיריות, המוסד לביטוח הלאומי ועוד. למשרדנו הצלחות רבות בתחום, בהן השגנו ללקוחותינו פיצוי מצטבר בסך של מאות מיליוני שקלים. להתייעצות בנוגע למקרה שלכם וללא כל התחייבות, צרו עמנו קשר ונשמח לסייע לכם במקצועיות ובמסירות.

מדובר בתאונה שנוצרה כתוצאה מליקוי, מפגע או שיבוש על גבי המדרכה בה אדם הלך ושנמצאת תחת אחריותה של מועצה או רשות מקומית שהמדרכה בשטחה.

בראש ובראשונה חשוב לתעד ביסודיות את המפגע, את המדרכה, נתיב ההליכה והסביבה כולה. לאחר מכן יש לקבל טיפול רפואי שיקשור בין נזקים שנגרמו לבין הפגיעה עצמה. בהמשך מומלץ להתייעץ עם עו"ד נזקי גוף לגבי האפשרויות הקיימות.

סכומי הפיצויים בנזקי גוף באופן כללי משתנים ממקרה למקרה בהתאם להיקפו וחומרתו. כדי למצות כראוי את הזכויות שלכם בנושא ולמקסם את גובה הפיצויים, יש לפנות לעורך דין תאונות. נדגיש כי תביעת הרשות המקומית או הגורם האחראי למחדל אינם התחנה האחרונה וכי לעתים קרובות מאוד קיימת הזכות לתבוע גם את המוסד לביטוח הלאומי ולהגדיל את הפיצוי בכל מקרה.

הדבר בהחלט אפשרי אך לא מומלץ. אמנם ניתן לשלוח מכתב לעירייה בו אתם מפרטים את הנזקים ודורשים בפיצוי, אך בקשות אלה בדרך כלל נדחות כך שצריך לפעול בערכאות משפטיות. (https://www.stgeorge-inn.com/) כאן הפער בין התושב הקטן ועורכי הדין של העירייה מורגש היטב ולכן מומלץ להסתייע בעורך דין מן הרגע הראשון.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם