צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק

להאזנה:


 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק מתייחסת לשלבי האבחון, הטיפול והמעקב אחר המחלה, שבוצעו בהם מחדלים או התרשלות שגרמו לנזק רפואי. מתי הופכים ניסיונות האבחון והטיפול לרשלנות רפואית וכיצד מגישים תביעה בנושא?

 

סרטן המעי הדק – גורמים ותסמינים

סרטן המעי הדק נחשב לנדיר יחסית, מה שפוגע באבחון המוקדם האפשרי שלו ומכאן גם בסיכויי ההחלמה והריפוי מהמחלה בהמשך. אך האם זוהי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק? לפניכם כל המידע הרלוונטי לגבי המחלה, דרכי הטיפול וגם סכנות ההתרשלות האפשריות שבדרך:

המעי הדק בגופנו אחראי לפירוק וספיגת המזון באמצעות מבנה הכולל בליטות שעשויות מתאי אפיתל ועוטפות את כלי הדם והלימפה. תהליך הפירוק פועל כך שתאי האפיתל שבדפנות המעי סופגים את המזון ומשם הוא עובר לנימי הדם וצינוריות הלימפה.

סרטן המעי הדק תוקף דרך אחד מארבעה סוגים אפשריים: אנדוקרצינומה הנוצר בציפוי הפנימי של המעי הדק ומהווה את הסוג הנפוץ יותר, לימפומה הנוצר ברקמת הלימפה, סרקומה הנוצר בדופן המעי וקרצינואיד הנוצר בתוך תאי האפיתל. סרטן זה יכול להיות גם סרטן משני, כלומר גרורה שהתחילה מגידול במקום אחר.

תסמיני המחלה מאפיינים תסמינים של מחלות אחרות, מה שמקשה על מלאכת הזיהוי והאבחון של מחלת הסרטן. בין היתר עשויים החולים להתלונן על כאבי בטן ברמות כאב שונות, ירידה בלתי מוסברת במשקל או דימומים. כדי להבין האם מדובר בסרטן המעי הדק יהיה צורך לבצע בדיקות השוללות זאת ובודקות מספר רחב של אפשרויות. (https://loscoches.com/)

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק

אבחון סרטן המעי הדק מתבצע על ידי מספר בדיקות: צילום המעי הדק באמצעות קפסולה, בדיקה אנדוסקופית, ביצוע CT, בדיקות דם ובדיקות גסטרו.

כאשר מטופל חש בתסמינים המתאימים לתיאור מחלת סרטן המעי הדק אך איננו מופנה לבדיקות לשלילת המחלה או לבדיקות נוספות לאחר הימצאותם של ממצאים חשודים או תלונות ממושכות, הדבר עשוי להיחשב כרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק עלולה להיגרם באבחון המחלה, אך גם בעת הטיפול והמעקב הרפואי שלאחר מכן. כאמור, מדובר באבחון של סרטן נדיר ובעל תסמינים שאינם ספציפיים, אך זוהי אחריותו של הרופא המטפל לשמור על חובת הזהירות כלפי מטופליו ולדאוג שהם יבצעו את כל הבדיקות הרלוונטיות לתלונותיהם ולבעיותיהם.

אם האבחון מתעכב או שמבוצע בשלב מאוחר מכל סיבה שהיא, הדבר עשוי לחסום את האופציה להסיר את הגידול בניתוח וכעת הטיפול יהפוך למורכב וקשה יותר. כמו כן, איחור באבחון המחלה פוגע קשות בסיכויי ההחלמה ממנה ולעתים עד כדי אובדן סיכוי מוחלט לריפוי מהמחלה.

 

רשלנות רפואית בגין פגיעה באוטונומיית המטופל

בין אם מדובר בגידול שניתן לנתח ובין אם לאו, הרופא מחויב לאותו הנוהל בכל מקרה: עליו להציג למטופל את התמונה המלאה לגבי מצבו ואת כל האפשרויות המתאימות לטיפול עבורו. במסגרת הצגת האפשרויות, על הרופא להסביר בנוגע לסיכונים והסיכויים הכרוכים בכל אחת מהאפשרויות, ההשלכות שלה, תופעות הלוואי, היתרונות, החסרונות ועוד.

רק אחרי שמסר המטופל את הסכמתו ויחתום על טופס הסכמה מדעת, אפשר לראות בו כמי שקיבל את כל המידע האפשרי בנוגע למצבו ודרכי הטיפול ומסכים להם במודע. אם לא הוצגו למטופל הסברים שכאלה, לא פורטו בפניו סיכוני הניתוח או השלכותיו, לא בוצעה החתמה על טופס הסכמה מדעת, הרי שמדובר ברשלנות רפואית שניתן לתבוע בגינה פיצויים.

 

רשלנות רפואית במעקב לאחר ניתוח

לאחר הניתוח או הטיפול שניתן לחולה, הרופא מחויב להמשיך לעקוב אחר מצבו של המטופל, להעניק לו טיפול תרופתי מתאים, להפנות לגורמים נוספים במידת הצורך (תזונאי, פסיכולוג, בדיקות דם תקופתיות מיוזמתו וכד') וכדי למנוע את הישנות המחלה.

 

רשלנות רפואית בעת פרפורציה במעי הדק

פרפורציה מתרחשת בעקבות חולשתו של המעי עקב מחלה קיימת, או בעקבות פעולה רפואית פולשנית כמו ניתוח. במצב זה נוצר ניקוב לא רצוי של המעי, הגורם לשפיכת תכולת הקיבה לתוך חלל הבטן והיווצרות זיהום קשה וחמור ביותר, המהווה מצב חירום ודורש פעולות שיימנעו סכנת חיים.

מכיוון שניתוחי המעי הדק מבוצעים כיום בשיטה הלפרוסקופית, חשוב להיות ערים לכל סימן שמעיד על בעיה לאחר הניתוח כמו בחילות, הקאות, כאבי בטן או גירוי בצפק המאותת על דלקת.

אם עולה חשד לפרפורציה במעי הדק, יש להעביר את המטופל בדחיפות לבדיקות הדמיה כדי להבין היכן התרחש הנקב. במקביל, יש לקבל טיפול אנטיביוטי למניעת הזיהום. לעתים יהיה צורך בניתוח נוסף כדי לסגור את הנקב, או כדי להסיר את החתיכה הפגועה של המעי.

אם הרופא או הצוות הרפואי לא שעו לתלונות המטופל ולא לקחו בחשבון את הפרפורציה כאחד הסיכונים לניתוחי מעי, לא ביצעו בדיקה לאבחון הנקב או שפיענחו אותה באופן לקוי, אילצו את המנותח לעבור ניתוח נוסף אשר בו נגרם נזק רפואי שאלמלא הנקב היה נמנע, התפתח זיהום שהיה ניתן למנוע וכדומה – יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית ולבדוק האם יש מקום להגיש תביעה.

 

רשלנות רפואית בעת בדיקת גסטרו

רופאי גסטרואנטרולוגיה מטפלים בדרכי העיכול ולכן סביר שבמסגרת הבדיקות הראשוניות שיעבור המטופל, הוא יפגוש גם את רופא הגסטרו. גם כאן עשויה להתרחש פגיעה כתוצאה מרשלנות רפואית, אם כי מדובר ברופאים מומחים באבחון, טיפול ומניעת מחלות והפרעות שונות שקיימות בדרכי העיכול.

אם הגסטרואנטרולוג לא פעל בהתאם לחובת הזהירות הרפואית וחרג מנהלים, אמות מידה או פרקטיקות רפואיות מקובלות, הוא עשוי להיחשף לתביעת רשלנות רפואית כל עוד פעולותיו גרמו לנזק שניתן היה להימנע ממנו, כמו למשל גילוי מאוחר של סרטן המעי הדק והעדר האפשרות לטיפול בניתוח.

כדי לבסס את התביעה, יהיה צורך להוכיח שהמומחה כשל במבחן "הרופא הסביר", שכן אם הטיפול או האבחנה היו מבוצעים אצל כל רופא סביר אחר, אופן הפעולה היה מתבצע בהתאם לסטנדרטים ואמות מידה רפואיות מקובלות והיה מונע את הנזק שנגרם.

ולכן על מנת להוכיח שכך היה בפועל בעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק, יש להגיש במעמד התביעה גם חוות דעת מצד מומחה גסטרואנטרולוגיה שיצביע על הקשר הסיבתי בין ההתרשלות ובין הנזק.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק – הגשת תביעה

אם אתם סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק, חשוב לפנות בהקדם להתייעצות עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ולהעריך את סיכויי התביעה.

עורך הדין ישמע על נסיבות המקרה ויבין לאור ניסיונו ומיומנותו בשטח האם ייתכן שהתרחשה רשלנות. במידה וכן, יהיה ניתן להתחיל באיסוף המסמכים הרפואיים לגיבוש תיק התביעה והזמנת חוות דעת מומחה.

איסוף המסמכים הוא שלב טרום-תביעה שעלול להיות ממושך. בשלב זה יש לאסוף את כל הניירת הרפואית שנמצאת בידי הלקוח ובידי הרופא או המוסדות המטפלים והרלוונטיים למקרה ולארגן אותם בסדר כרונולוגי, המלמד על השתלשלות העניינים ועל הדרך שבה נגרם נזק. התביעה תוגש לבית המשפט בצירוף המסמכים וחוות הדעת וייקבע תאריך ראשון לדיון.

חשוב לזכור שתביעות רשלנות רפואית אורכות זמן רב. ככל שמדובר בתיק מורכב יותר, כך הולך ומתארך פרק הזמן שעשוי להגיע גם לניהול תביעה של מספר שנים. לאורך תקופה זו עובר הנפגע טיפולים נוספים המגדירים ומעריכים את מצבו הרפואי ונזקיו ועל כן חשוב להישאר בקשר הדוק עם עורך הדין ולצרף כל מסמך, תוצאות בדיקות, הפניה או מרשם שיכולים לסייע לשיקוף הנזק וחומרתו.

אנו נעשה את המרב כדי לסייע לכם לקבל את הפיצויים בגובה המקסימלי. משרדנו פועל במקצועיות ובמסירות וידאג שתקבלו שירות אישי ובלתי מתפשר לאורך הדרך. צרו עמנו קשר וניפגש בהקדם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם