צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית ניקור מותני

להאזנה:

 

בדיקת ניקור מותני משמשת לאיסוף ובחינה של נוזל עמוד השדרה. הבדיקה נעשית על מנת לאבחן דלקת קרום המוח, זיהום תוך מוחי ומחלות במערכת העצבים המרכזית לרבות טרשת נפוצה ותסמונת גיליאן ברה. לא כל סיבוך כתוצאה מהבדיקה הוא רשלנות רפואית מכיוון שלבדיקה זו סיכונים מוכרים שעשויים להתרחש גם כאשר הפעולה הרפואית בוצעה כראוי. על רשלנות רפואית ניקור מותני נרחיב במאמר זה.

 

רשלנות רפואית בהזמנת בדיקת ניקור מותני

רבים מהמצבים הנבדקים באמצעות ניקור מותני הם חמורים במיוחד ויכולים להיות קטלניים כאשר הם אינם מטופלים. הבדיקה נחשבת לכלי רפואי אבחנתי חשוב ואי הפנייה של מטופל לביצוע הבדיקה במקרים מסוימים יוגדר בתור רשלנות באבחון של המטופל.

כאשר ישנם סימנים מחשידים המצדיקים את ביצוע הבדיקה והרופא הסביר היה שולח את המטופל לשם אבחנה באמצעותה והדבר לא נעשה, הדבר עשוי להיחשב לרשלנות רפואית ניקור מותני המצדיקה פיצויים משמעותיים.

 

אי אבחון דלקת קרום המוח

דלקת קרום המוח שאינה מטופלת בזמן או מטופלת באופן שגוי עלולה להוביל לפגיעה מוחית קבועה ואף למוות. כאשר ישנו חשד לדלקת קרום המוח יש צורך בביצוע ניקור מותני. כאשר הצוות הרפואי בחדר המיון או בקופת החולים לא ביצע או הפנה לביצוע ההליך וכתוצאה מכך הילד לא אובחן במועד ולא קיבל את הטיפול הנדרש יתכן שהתנהלותם תוגדר כרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית ניקור מותני
רשלנות רפואית ניקור מותני

איחור באבחון דלקת בחוט השדרה

דלקת בחוט השדרה פוגעת בשכבת המיאלין שמבודדת ועוטפת את סיבי העצב. כתוצאה מכך נוצרים שיבושים במעבר של האותות העצביים. התסמינים של הדלקת כוללים אובדן של תחושה, כאבים וחולשה בגפיים, בעיות מעיים ואי שליטה בסוגרים. האבחון של דלקת בחוט השדרה לרוב נעשה באמצעות בדיקת MRI או דיקור מותני.

רשלנות רפואית בשל אי ביצוע ניקור מותני במקרה של דלקת בחוט השדרה יכול להיות לאחר הגעה ודיווח על התסמינים לחדר מיון או למרפאה בקהילה ואי הפנייה לביצוע ההליך.

 

רשלנות רפואית בביצוע ניקור מותני

בדיקת דיקור מותני מבוצעת על ידי הרופא כאשר המטופל שוכב על הצד וברכיו כופפות לכיוון החזה. ההליך דורש מיומנות גבוהה והרופא המבצע הליך זה נדרש להיות מאומן היטב ולבצע את הבדיקה לאט ובזהירות. ביצוע רשלני של הבדיקה שהוביל לפגיעה כמו גם, מקרים בהם הרופא המבצע לא ניקה כראוי את המקום וכתוצאה מכך התפתח זיהום עשויים להצדיק הגשת תביעה.

 

מצב של "הרניאציה"

ישנם מצבים רפואיים בהם עצם ביצוע הבדיקה עלול לסכן את המטופל ולמרות שהאבחנה בדרך כלל צריכה להיעשות על ידי הליך זה אין לבצע אותו בגלל שהוא עלול לגרום לעליית הלחץ התוך גולגולתי.

במצב שכזה ישנה סכנה שניקור מותני יפחית את לחץ נוזל השדרה בעמוד השדרה וכתוצאה מכך יתפתח מצב של "הרניאציה". במצב זה יכולים להיפגע תפקודי הנשימה ולהביא למותו של החולה ובמידה והבדיקה נעשתה למרות הסכנה וכתוצאה מכך המטופל מת הדבר ייחשב בתור רשלנות בטיפול המצדיקה פיצויים.

 

מקרי רשלנות רפואית ניקור מותני נפוצים

מצבים נוספים שעשויים להיות מוגדרים בתור רשלנות רפואית בניקור מותני יכולים להיות כאשר נגרם נזק לשורש העצבים עקב החדרה חוזרת של המחט או טכניקה לקויה כמו גם, כאשר המחט הוחדרה בגובה לא נכון ישירות לחוט השדרה וכתוצאה מכך נגרם נזק לחוט השדרה. גם דחיסה של חוט השדרה שהוביל לשטפי דם עשויה לגרום פציעה משמעותית למטופל ולהוות עילה לתביעה.

 

הכנסה של המחט מספר פעמים

הוצאת והכנסה של המחט מספר רב של פעמים על מנת לבצע את הבדיקה מגבירה את הסיכון להכנסה של חיידקים למרווח בין החוליות ולהתפתחות של זיהום. מקרים בהם התפתח זיהום לאחר בדיקה שלא צלחה ודרשה מספר דקירות של המטופל עשויים להיחשב בתור קשר סיבתי בין ההליך לבין הזיהום בעמוד השדרה ולהצדיק פיצויים.

 

צירוף חוות דעת ממומחה

לכל תביעת רשלנות רפואית ניקור מותני יש לצרף חוות דעת של רופא מומחה המפרטת את מרכיבי עילת הרשלנות. בחוות הדעת המומחה יפרט היכן בתהליך הטיפולי התרחשה הרשלנות ומדוע הנזק נובע ממעשה הרשלנות. כותב הדוח נדרש להיות מומחה להליך כגון נוירולוג או מומחה לרפואה דחופה ובעל ניסיון בביצוע הליכים מעין אלו.

 

חישוב הפיצויים

חישוב פיצויים בשל רשלנות רפואית בניקור מותני אינם קבועים מראש והם נתונים לשיקול דעתו של השופט בהתאם לתחשיב הנזק שהגיש התובע וההגנה. השופט מתחשב בגיל הנפגע, שיעור וסוג הנכות שנגרמה רמת ההשתכרות של התובע טרם לפגיעה ויכולת השתכרות העתידית שלו. גם העלות של העזרה מצדדים שלישיים נלקחת בחשבון בעת קביעת גובה הפיצויים.

על מנת לזכות בכל אחד מראשי הנזק שנגרמו לתובע יש צורך להוכיח באמצעות חוות הדעת של המומחה את הקשר שבין הנזק שנגרם לתובע למעשה הרשלני  וההשפעה של הדברים על ההוצאות לעומת מצבו של התובע לפני הפגיעה. גובה הפיצוי עבור ההוצאות לשיקום צריך להתייחס גם לגובה ההשתתפות הכספית של קופת החולים וחברת הביטוח במימון.

 

סיכום רשלנות רפואית ניקור מותני

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בהגשת תביעה עקב רשלנות רפואית בניקור מותני. כפי שציינו, הרשלנות יכולה להיות באי הפנייה לביצוע הבדיקה, ביצוע לא תקין של הבדיקה שגרמה לתובע נזק ואי מעקב ראוי אחר מצבו של החולה לאחר הטיפול.  מקרים נפוצים בהם מוגשות תביעות סביב הליך זה הם כאשר לאחר הליך ניקור מותני התרחש סיבוך בלתי צפוי.

 

ליווי משפטי מהמובילים בתחום

במידה ואתם סבורים כי המקרה שלכם מצדיק הגשת תביעת רשלנות רפואית ניקור מותני כדאי לכם להכיר את משרד עורך דין דוד פייל המתמחה בנושא. למשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום של תביעות רשלנות רפואית וכבר זכה עבור לקוחותיו בפיצוים של מאות מיליוני שקלים לאורך השנים. היועצים הרפואיים המומחים של המשרד ועורכי הדין המנוסים שלנו ישמחו לעמוד לשירותכם.

ההליך מבוצע על מנת לאבחן או לשלול מגוון פתולוגיות במערכת העצבים המרכזית. המחלות הנפוצות עבורן מבוצעת הבדיקה הן דלקת קרום המוח, טרשת נפוצה ותסמונת גיליאן ברה. הפעולה מבוצעת לרוב בידי נוירולוג מנוסה וכ-10% מהמטופלים עתידים לסבול כאבי ראש לאחר ביצוע הבדיקה.

במקרים בהם כתוצאה מבדיקת ניקור מותני רשלני נגרם נזק למטופל הפיצוי ייקבע לפי ראשי נזק מקובלים ובהתאם לפסיקות העבר בנושא. לדוגמא בית משפט השלום בבת ים-תל אביב קבע בעבר למטופל שסבל מזיהום עקב בדיקת ניקור מותני פיצוי של כמיליון שקלים.

חשוב לקבל המלצות מלקוחות עבר ולחפש מידע על משרד עורך דין המתמחה בתחום באינטרנט. חשוב לבדוק את שנות הניסיון של המשרד בתחום ולוודא שזהו תחום העיסוק המרכזי שלהם. חשוב לקבוע את תנאי ההתקשרות  עם העורך דין מראש כאשר בתחום מקובל לגבות שכר טרחה כאחוז מוגדר מהפיצויים במקרה של זכיה בתיק.

מקרי רשלנות רפואית ניקור מותני המגיעים לתביעה לרוב נובעים מאחד משלושה מצבים, אי הפנייה לביצוע הבדיקה, ביצוע לא נכון של ההליך ואי אזהרה של המטופלים מפני הסיכונים הנלווים להליך.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם