צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תג מחיר לרחם

להאזנה:

 

תג מחיר לרחם – או כמה עולה רחם?

שופטי בית המשפט השלום בתל אביב עומדים בפני הכרעה בסוגיה קשה: מה הפיצוי שיש להעניק לאישה אשר איבדה את היכולת ללדת בעקבות התרשלות הרופאים?

האם יש להעניק לאישה פיצוי מוגדל עקב היותה אישה מסורתית המעוניינת במשפחה רחבה או שאין להחיל במקרה זה עקרון של איפה ואיפה? האם עצם עובדת היותה של תובעת אם לשלושה ילדים תפחית את הפיצויים המגיעים לה?

עו"ד דוד פייל המייצג את האישה בתביעתה את בית החולים שערי צדק וקופת חולים מאוחדת, דורש שהאישה תפוצה לא רק עקב בעיות רפואיות שהחלה לסבול מהן בעקבות כריתת רחמה, אלא שגם שאיפותיה הברורות להגדלת התא המשפחתי יילקחו בחשבון בשיקולי הפיצויים.

אם לשלושה ילדים מאזור המרכז, הגישה לאחרונה תביעה נגד קופת חולים מאוחדת ובית החולים שערי צדק. בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד דוד פייל המתמחה בתביעות של רשלנות רפואית נטען בין השאר, שהרופאים אשר טיפלו באישה לא התחשבו בהיסטוריה הרפואית שלה ולא ערכו בה בדיקות מקדימות מספקות. כתוצאה מכך, נטען בתביעה כי לא הרופאים לא אבחנו כי האישה סובלת מבעיה טיפוסית בשחלה, אשר גרמה לה לדמם במהלך הלידה, עד שהרופאים נאלצו לכרות את רחמה מחשש לחייה.

תג מחיר לרחם
תג מחיר לרחם

בימים אלה עומד בית משפט השלום בתל אביב להכריע בשאלה האם סבלה האישה מרשלנות רפואית, ואם כן, מה גובה הפיצוי שיש לתת לה עקב העובדה שהיא לא תוכל להביא יותר ילדים לעולם.

מבואות מהתביעה

כתוצאה מהרשלנות החמורה של הנתבעים נגרם לתובעת נזק בלתי הפיך, ובהתאם לחוות דעתו של ד"ר צוקר, מומחה למיילדות, גינקולוגיה ומנתח, נותרה לה נכות צמיתה בשיעור 40% על פי סעיף 25 (3) (א) לתקנות המוסד לביטוח לאומי (מצב לאחר כריתת רחם עד גיל 50 ).

כתוצאה מאי-ביצוע אנמנזה מלאה ואבחון מצב השלייה של התובעת מבעוד מועד והיערכות ראויה של הצוות הרפואי בחדר הלידה, איבדה התובעת את יכולת הפריון שלה בטרם עת, בגיל צעיר מאוד.

התובעים, הורים לשלושה ילדים, תכננו מאז ומתמיד לבנות משפחה גדולה, מרובת ילדים. כריתה מלאה של רחמה של התובעת אחרי הלידה השלישית בלבד היוותה עבורם מהלומה קשה וכואבת, אשר נחתה עליהם כרעם ביום בהיר.

אחרי הניתוח וההודעה על כריתת הרחם שבוצעה באופן לא מתוכנן ולא צפוי, מבלי שהתובעת הייתה מוכנה לכך מבחינה נפשית, התדרדר מצבה הנפשי של התובעת, והיא סבלה מחרדות ומצב דיכאוני במשך תקופה ארוכה.

התובעת, אשר האמהות מבחינתה היא דרך ההגשמה העצמית העיקרית שלה, מתקשה עד היום להתמודד עם המצב שנגזר עליה ועם אובדן הסיכוי ללדת ילדים נוספים.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם